آیا تزریق چربی‌ دائمی است؟ 

آیا تزریق چربی‌ دائمی است؟ ماندگاری تزریق چربی چقدره؟

آیا تزریق چربی‌ دائمی است؟ این سوالیه که اکثر زیباجویان دکتر ازشون می‌پرسند و بخونید پاسخ ما به زیباجویان عزیزمون رو؛ همونطور که می‌دونید در تزریق چربی‌ دائمی، چربی از قسمت‌های مختلف بدن فرد گرفته می‌شود و به نواحی مدنظر تزریق می‌شود؛ بنابراین این روش یک حراجی تزریقی با ایمنی بالا،‌ بدون ایجاد حساسیت و واکنش‌های آلرژیک است.

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا تزریق چربی دائمی است؟ لازم است در وهله اول بدانید هیچ فیلر و پرکننده‌ای اثر دائمی ندارد و منظور از دائمی تنها ماندگاری اثرات آن و نتایج طولانی مدت این روش نسبت به سایرین است. 

عکس قبل و بعد از یکسال ماندگاری تزریق چربی در کلینیک دکتر لیلی هاشمی
عکس قبل و بعد از یکسال ماندگاری تزریق چربی در کلینیک دکتر لیلی هاشمی

تزریق چربی‌ چیست؟

تزریق چربی روشیه که در اون چربی از بخشی‌هایی از بدن که ذخایر کافی چربی‌ دارند مانند ران، شکم، باسن و پهلو برداشته می‌شود و پس از پالایش و سانتریفیوژ به ناحیه هدف در صورت یا بدن تزریق می‌شود. 

چرا تزریق چربی؟

تزریق چربی باعث ایجاد عوارضی مثل ورم، کبودی و قرمزی می‌‌شود که پس از مدت کوتاهی حدود 48 ساعت رفع شده و نتایج حاصل از آن پدیدار می‌شود. بررسی نتایج حاصل از تزریق چربی‌ نشان داده است که استفاده از این فیلر به عنوان پرکننده، می‌تواند سال‌های سال باقی بماند و تزریق چربی دائمی یک روش منتخب برای کسانی است که به دنبال روش‌هایی طولانی مدت جوانسازی هستند.

دائمی بودن تزریق چربی به چه مواردی بستگی دارد؟

باید بدونید که نتایج حاصل از تزریق چربی‌ خیلی زود خودشون رو نشان می‌دهند و جوانسازی پوست سریع‌تر از چیزی که فکرش رو بکنید صورت می‌گیرد؛ اما این سوال خیلی ها است که آیا تزریق چربی دائمی است و اگر دائمیه، این دائمی بودنش به چه عواملی بستگی داره؟ در واقع، عواملی که در ادامه آورده‌ایم در طولانی‌تر کردن اثرات چربی و دائمی شدن تزریق چربی موثر هستند.

  • ثابت نگهداشتن وزن برای تزریق چربی دائمی

چربی‌ها از بدن شخص گرفته می‌شود در نتیجه سلول‌های زنده هستند و با چاق شدن افراد، بخش‌های تزریق شده پرتر و با لاغر شدن آنها، بخش‌های تزریق چربی‌ لاغر و افتاده می‌شود؛ بنابراین، ثابت نگهداشتن وزن یکی از راهکارهای تزریق چربی دائمی هستند. 

  • نحوه تزریق چربی‌

متخصص باید از تکنیک صحیحی استفاده کند تا سوزن تزریق چربی در عمق صحیحی نفوذ کند و بافت‌های داخلی آسیب نبیند. البته در کنار تزریق با تکنیک درست، میزان چربی تزریق شده نیز مهم است. باید کمی بیشتر از حد معمول چربی‌ تزریق شود تا پس از جذب مقدار مشخصی از آن باقی بماند. در اصل تزریق بیشتر چربی برای آن است که بیشترین جذب در 6 ماه نخست رخ می‌دهد و سپس مقدار باقیمانده دوام بیشتری دارند.

  • نحوه تصفیه چربی

ترانسفر چربی‌ بسیار مهم است. جداسازی سلول‌های چربی‌ و پالایش آن باید به دقت انجام شود تا مرگ سلولی اتفاق نیفتد. اگر فرآوری چربی‌ درست اتفاق نیفتد ممکن است همه چربی تزریق شده جذب شود و ماندگاری آن دائمی نباشد.

  • محل ساکشن چربی 

اگر متخصص از محل صحیح که چربی‌هایی دارای تراکم مناسب و مقاوم‌ نسبت به ورزش و رژیم غذایی باشد، نتایج حاصل از تزریق چربی‌ ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

  • سلول‌های بنیادی

تزریق با ترکیب سلول‌های بنیادی که به آن تزریق نانوفت هم می‌گویند باعث ماندگاری بیشتر اثرات تزریق چربی می‌شود و یک نوع روش تزریق چربی‌ دائمی است.

تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد؟ 

تزریق چربی با استفاده از چربی بدن خود فرد انجام می‌شود. چربی بعد از بی حسی کامل تزریق می‌شود و میزان ماندگاری آن به سن، متابولیسم بدن و ژنتیک فرد بستگی دارد. چربی برای مدت طولانی ماندگاری دارد ولی عمر چربی با ورزش‌های سنگین و رژیم‌های سخت، کاهش پیدا می‌کند.

تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی دائمی است؟ 10 اقدام مهم برای ماندگاری بیشتر چربی

دائمی بودن تزریق چربی‌ به متابولیسم بدن شخص، تغییرات وزن، سن و… بستگی دارد و هرچه فعالیت‌های سنگین شخص کمتر باشد اثرات چربی در این فرد بیشتر می‌شود؛ البته، اقداماتی برای آنکه پاسخ این پرسش که آیا تزریق چربی دائمی است، وجود داره که با رعایت کردن آنها به نوعی تزریق چربی‌ دائمی خواهید داشت و سالها از تزریق مجدد راحت می‌شوید. 

پاسخ دکتر لیلی هاشمی به سوال (تزریق چربی صورت چقدر ماندگاری دارد؟ تزریق چربی چقدر روی صورت می‌ماند؟)

تزریق چربی چقدر روی صورت می‌ماند؟

1.مراقبت‌های پوستی

باتوجه به نوع پوست خود باید روتین مراقبتی خاصی را روزانه انجام دهید تا نتایج تزریق چربی دائمی و ماندگار شوند. البته استفاده از شوینده‌‌های ملایم و عدم ماساژ محکم شرط است.

2. نوشیدن آب به مقدار کافی

نوشیدن کافی آب باعث هیدراته ماندن بدن، آبرسانی مناسب به پوست و حفظ حجم پوست می‌شود؛ در نتیجه می‌تونیم در جواب اینکه آیا تزریق چربی‌ دائمی است پاسخ مثبت بهتون بدیم. 

3.کاهش سطح استرس

به‌طور کلی استرس روی تمام ارگان‌های بدن اثر منفی می‌گذارد و پوست نیز از این قاعده‌ مستنثی نیست. پس سعی کنید همواره از استرس دوری کنید‌‌.

4.حفظ وزن

در طول زمان طولانی چاق و لاغر شدن‌های مداوم باعث از دست رفتن حجم قسمت‌هایی می‌شود که به آن چربی تزریق شده است. 

5.لایه‌برداری

سلول‌های مرده پوست را با کمک لایه‌برداری هفتگی از بین ببرید تا پوست با سلول‌های جوان جای تنفس بهتری داشته باشد.

6.عدم استعمال دخانیات و مصرف الکل

الکل و سیگار باعث از دست رفتن آب بدن و آب شدن چربی‌های تزریق شده می‌شود. 

7.تغذیه سالم

داشتن سبک زندگی و تغذیه سالم همراه با رژیمی سرشار از میوه و سبزیجات تازه می‌تواند روی ماندگاری تزریق چربی دائمی اثرگذار باشد. 

8.حفظ فرم طبیعی صورت

عضلات پرحرکت صورت همیشه در معرض تغییر هستند، مگر اینکه سعی کنید‌ فرم طبیعی صورت را با خود داری از حرکاتی مانند اخم کردن یا گاز گرفتن لب‌ها و… حفظ کنید.

9.مراقبت‌های بعد از تزریق

با رعایت نکات مراقبت های بعد از تزریق چربی‌ می‌توانید تزریق چربی دائمی با ماندگاری چندین ساله داشته باشید‌. 

10.اجتناب از قرارگیری طولانی در معرض نور آفتاب 

قرارگیری طولانی مدت در معرض نور آفتاب باعث پیری زودهنگام پوست و ایجاد چین و چروک‌های بیشتر می‌شود.

کلام آخر؛ آیا تزریق چربی‌ دائمی است؟ 

واقعا نمی‌شه گفت آیا تزریق چربی دائمی است و هیچوقت کوچکترین تغییری پس از تزریق پیدا نمی کنید. در واقع تزریق چربی‌ دائمی به صورتی که هیچوقت نیاز به تزریق مجدد و ترمیم پیدا نکنید وجود ندارد؛ اما با رعایت نکات بیان شده می‌تونید مدت زمان اثرات و نتایج تزریق رو افزایش بدید. باید بدونید عضلاتی که دائم در حال حرکت هستند مثل لب‌ها زودتر از قسمت‌هایی که حرکت کمی دارند، چربی‌ را جذب می‌کنند و دائمی بودن اثرات تزریق چربی‌ در همه بخش‌ها یکسان نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تزریق چربی و مشاهده نمونه کارهای دکتر هاشمی به صفحات اجتماعی ایشان مراجعه کرده یا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول آیا تزریق چربی‌ دائمی است؟

چطور ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟

با رعایت نکاتی که قبل و بعد از تزریق چربی توسط پزشک به شما تذکر داده می‌شود می‌توانید ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهید.

آیا تزریق چربی به صورت دائمی است؟

با توجه به متابولیسم بدن فرد مقداری از چربی تزریق شده می‌تواند توسط بدن جذب شود اما به صورت کلی از آنجا که پزشک احتمالاً چربی بیشتری نسبت به مقدار مورد نیاز تزریق می‌کند می‌توان گفت نتایج تزریق چربی ماندگار است دائمی است.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟