عوارض تزریق چربی‌

بررسی اجمالی عوارض تزریق چربی❗

انتخاب هر روش درمانی_زیبایی ممکن است با ریسک و عوارض مربوط به آن روش همراه باشد. مثلاً عوارض تزریق چربی بخشی از پیشامدهای انتخاب این تکنیک است؛ البته بسیاری از متخصصین معتقدند در صورت مراجعه به پزشک و تزریق کننده حرفه‌ای می‌توان عوارض تزریق چربی را تا حد زیادی کاهش داد‌.

معمولاً تزریق چربی یک سری عوارض کوتاه مدت و شایع دارد که پس از مدت کوتاهی رفع می‌شود و گاهی به صورت نادر عوارض خاصی مثل نکروز بافت به وجود می‌آید که بهبود و نقاهت آن طولانی مدت است.

عوارض تزریق چربی‌ 

پوست انسان همواره در معرض تغییر وجود دارد. از افزایش سن گرفته تا عدم مراقبت صحیح و عوامل محیطی همگی باعث شلی و افتادگی پوست، ایجاد چین و چروک و در نهایت پیرتر به نظر رسیدن آن می‌شود. 

گاهی ممکن است این اتفاقات خیلی‌ زودتر و در سنین جوانی یا میانسالی برای افراد رخ دهد. این اتفاق باعث ایجاد احساسات منفی در افراد نسبت به صورت و اندام‌شان می‌شود. 

آیا تزریق چربی عوارض دارد؟ کلینیک زیبایی دکتر لیلی هاشمی

به همین دلیل راهی برای جوانسازی پوست انتخاب می‌کنند. یکی از راهکارها تزریق چربی است؛ البته این روش عوارضی هم در پی دارد که در برخی افراد خیلی‌ خیلی کم و در برخی بیشتر بروز می‌کند. 

به‌طور کلی عوارض تزریق چربی گریبان‌گیر همه نمی‌شود و تنها شاید کمی تورم، کبودی و قرمزی برای اکثر متقاضیان پیش آید که طبیعی است و خیلی زود رفع می‌شود؛ اما عوارض نسبتا خطرناک و نادر تزریق چربی‌ در صورت تزریق غیر اصولی و نامناسب می‌تواند مدت‌ها زیباجویان را درگیر ویزیت پزشک و مصرف دارو کند. 

با توجه به تخصص و تجربه دکتر لیلی هاشمی، عوارض تزریق چربی در کلینیک ایشان، نزدیک به صفر است.
با توجه به تخصص و تجربه دکتر لیلی هاشمی، عوارض تزریق چربی در کلینیک ایشان، نزدیک به صفر است.

عوارض رایج در تزریق چربی:

بسته به واکنش‌ بدن افراد ممکن است فردی پس از تزریق چربی‌ هیچ عوارض خاصی مشاهده نکند؛ اما اگر گفته شود که تزریق چربی‌ کاملا بدون عارضه است، صحیح نیست. 

معمولا در تزریق چربی عوارض شایعی مثل ورم و کبودی وجود دارد که کوتاه مدت است. در ادامه بیشتر عوارض تزریق چربی اشاره کرده‌ایم. 

1. عدم تقارن

یکی از عوارض تزریق کردن چربی‌ که وابسته به مهارت فرد تزریق کننده‌ است عدم تقارن در تزریق است‌. این اتفاق مخصوصا عمل تزریق چربی به لب‌ها بیشتر پیش می‌آید و به علت تزریق ناهماهنگ تمام نقاط یا تزریق بیش از حد چربی اتفاق می‌افتد. البته این مشکل با کمک تکنیک هایی مثل تزریق بیشتر چربی یا هایفوتراپی تا حد زیادی رفع می‌شود. 

2. عفونت

اول از همه خیالتان را راحت کنیم. در این مجموعه و سایر مجموعه‌های مجهز از سانتریفیوژ برای خالص سازی چربی استفاده می‌شود و این اتفاق باعث پالایش چربی در فضای بسته شده؛ پس نتیجه آن کاهش ابتلا به عفونت‌های ناشی از تزریق در حد صفر درصد است. 

استفاده از وسایل و تجهیزات یکبار مصرف، تزریق در محیط استریل، رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق چربی و استفاده از لوازم ضدعفونی شده می‌تواند باعث عدم ابتلا به عفونت‌ پس از تزریق شود. 

آیا تزریق چربی عوارض و خطر دارد؟

3. ایجاد ناهمواری

ایجاد ناهمواری در مواضع تزریق چربی به‌خصوص اطراف لب بخاطر استفاده از سوزن های بزرگ و عوارض ناشی از را می‌توان به کمک استفاده از کانول های باریک‌تر و نازک رفع کرد‌.

استفاده از نانوفت در نواحی حساس و دارای پوست نازک مثل زیر چشم نیز، از بروز این عارضه جلوگیری‌ می‌کند؛ زیرا چربی نانو حاوی ذرات ریزتری است و امکان ایجاد ناهمواری را به حداقل می‌رساند. 

4. تشکیل کیست چربی‌

تزریق چربی در لایه‌ها و عمق مناسبی از پوست از این عارضه جلوگیری‌ می‌کند. تشکیل کیست چربی در اثر تزریق بیش از حد یا تزریق در عمق نامناسب ایجاد و باعث اختلال خون رسانی به سلول‌های چربی می‌شود. در نهایت باعث ایجاد کیست چربی شده که توسط پزشک حاذق می‌توان این عارضه را بسلامتی از سر گذراند. 

5. نکروز بافت از عوارض تزریق چربی 

زنده نماندن سلول‌های چربی در اثر پاکسازی‌ نامناسب و تزریق غیرحرفه‌ای باعث خشک شدن بافت و سیاه شدن آن می‌شود و راه درمان این عارضه نادر خروج تمام چربی تزریق شده به موضع است. انتخاب پزشک و کلینیک مناسب باعث جلوگیری از این عوارض خطرناک می‌شود. 

6. تجمع مایعات زیر پوست

یکی از عوارض تزریق چربی جمع شدن مایعات زیر پوست است به همین دلیل در بخش مراقبت‌های بعد از تزریق چربی‌ توصیه می‌شود، قبل و بعد از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون قطع و محل برداشت با گن بسته شود.

مجله wellesley درباره عوارض بعد از تزریق جربی می‌گوید:

A condition known as Seroma may occur following the surgery, after a trauma to the area or vigorous exercise. Fluid may accumulate between the skin and the underlying tissue, causing swelling and shape change. Your surgeon needs to know this immediately so it can be addressed and more dire results averted.

پس از تزریق چربی، پس از ضربه به ناحیه‌ای که چربی به آن تزریق شده و یا بعد از ورزش شدید، ممکن است وضعیتی به نام سروما ایجاد شود. ممکن است مایع بین پوست و بافت زیرین جمع شود و باعث تورم و تغییر شکل شود. شما باید فوراً جراح خود را در جریان بگذارید تا او بتواند به آن رسیدگی کند و از نتایج بدتر جلوگیری کند.

نتیجه گیری؛ عوارض تزریق چربی‌

عوارض تزریق چربی‌ به صورت آنقدر شدید یا عجیب و غریب نیست که نگرانی برای افراد ایجاد کند. با انتخاب پزشک حرفه‌ای و کلینیک مجهز می‌توان عوارض تزریق کردن چربی را به حداقل رساند. 

عوارض معمول مثل قرمزی موضوع ساکشن چربی، ورم و کبودی معمولا با یک کمپرس سرد ساده رفع شده و سپس زیبایی مهمان همیشگی صورت و بدن افراد خواهد بود. جهت رزرو وقت از کلینیک و اطلاع از نحوه‌ی نوبت دهی جهت تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید‌. 

سوالات متداول عوارض تزریق چربی‌

در تزریق چربی چه مقدار چربی برداشته می‌شود؟

مقدار آن در هر ناحیه متفاوت است. بستگی دارد به تشخیص پزشک مربوطه و ناحیه‌ای که تزریق چربی لازم دارد.

آیا ممکن است چربی تزریق شده پس زده شود؟

از آنجا که چربی از بدن خود فرد برداشته می‌شود امکان پس زده شدن آن بسیار کم است.

نتایج تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری نتایج تزریق چربی معمولاً طولانی مدت است و تا سال‌ها می‌تواند دوام داشته باشد البته اگر به دستورات پزشک و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق توجه شود و کاهش یا افزایش وزن در بدن اتفاق نیفتد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟