تزریق چربی به صورت؛5مزیت انتقال چربی به صورت

متاسفانه نمیتوان جلوی پیری پوست را گرفت؛ اما می‌توان آن را به تأخیر انداخت و با روش‌های کم دردسری مثل تزریق چربی به صورت پوستی صاف مانند آینه داشت. برای آنکه بدانید چگونه پوستی صاف با گونه‌های برجسته و صورتی جذاب و زاویه دار داشته باشید، حتما این مقاله را مطالعه کنید؛ چرا که قصد داریم درباره‌ی تزریق چربی به صورت به طور مفصل صحبت کنیم. 

در ادامه به بررسی همه‌چیز درباره‌ی تزریق دائمی چربی به صورت می‌پردازیم و راجع‌به قیمت تزریق چربی به صورت، مزایا و مراقبت‌های این عمل زیبایی اطلاعات کاملی در اختیارتان می‌گذایم. اگر شما نیز، به‌دنبال جوانسازی و زیبایی دوچندان هستید، همراه سایت دکتر لیلی هاشمی باشید.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به صورت روشی غیرتهاجمی و پزشکی است که در آن چربی از نواحی دیگر بدن فرد طی چند مرحله برداشته شده و به ناحیه هدف در صورت تزریق می‌شود. به تزریق به این روش پیوند چربی یا انتقال چربی هم می‌گویند. 

انتقال چربی به صورت می‌تواند برای از بین بردن یا کاهش چین‌وچروک و خطوط صورت انجام شود. اثر خطوطی مانند خط لبخند یا خط پیشتانی و… با کمک تزریق چربی بهبود می‌یابند. از بین رفتند چربی صورت، افتادگی پوست صورت و تحلیل گونه‌ها و افتادگی پلک و… نیز، با کمک پیوند چربی رفع شده چهره جوانان‌تر می‌شود. 

دلیل استفاده از چربی برای تزریق به پوست صورت، زیست سازگار بودن بافت‌های چربی با پوست صورت افراد است که کمترین میزان حساسیت را ایجاد می‌کنند؛ البته طولانی مدت بودن اثر تزریق به پوست نیز، یکی از دلایل انتخاب این روش توسط زیبایی جو است. 

یک کلینیک تخصصی جراحی پلاستیک در لندن می‌گوید: به این روش پیوند چربی اتولوگ هم می‌گویند که در آن از چربی بدن بیمار برای تغییر شکل صورت استفاده می‌کنند. این روش در مقایسه با سایر فیلرهای تزریقی طبیعی‌تر بوده و به عنوان یک گزینه کاملآ بی خطر حجم از دست رفته صورت را مجدد پر می‌کند. 

تزریق چربی به صورت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی تمام کسانی هستند که به‌دنبال زیباتر شدن بوده و هدف‌شان جوانسازی پوست صورتشان است.  به‌طور کلی انتقال چربی به این افراد پیشنهاد می‌شود؛

  • تمام کسانی که صورتی کوچک‌تر از بدن‌شان دارند، می‌توانند پیوند چربی را انجام دهند. 
  • کسانی که در اثر مصرف دخانیات، الکل، افزایش سن، بیش از حد در معرض نور آفتاب بودن و… حجم اصلی صورت‌شان کاهش یافته است. 
  • افرادی که پس از عمل جراحی مانند بینی، قصد پر کردن قسمت‌های خالی شده اطراف بینی را دارند. 
  • افرادی که به‌دنبال افزایش حجم و پر کردن نقاط مشخصی از صورت‌شان مانند گونه، نوک بینی، لب و… هستند.
  • افرادی که صورت لاغر یا پر از چین و چروک دارند نیز، می‌توانند از عمل تزریق چربی به صورت لاغر استفاده کنند. 

اگر پوستی به‌شدت شل دارید و افتادگی آن به تشخیص پزشک بیشتر از حد است می‌توانید از روش‌هایی لیفت صورت یا گردن برای رفع افتادگی پوست صورت استفاده کنید. تشخیص اینکه لیفت یا تزریق برای پوستتان مناسب است یا خیر را به پزشک خود بسپارید. 

5 مزیت تزریق چربی به صورت

انتخاب این که به روش انتقال چربی، صورت خود را جوانسازی و زیبایی‌هایتان را جلوه‌گر کنید، مزیت‌هایی برای شما به همراه دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

1.ماندگاری بالا در تزریق چربی به صورت

در این روش ماندگاری تزریق نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. پزشک متخصص با تکنیک‌های تخصصی چربی را به لایه‌های عمیق پوست بین عروق خونی می‌فرستد تا سازگاری بهتری با محیط پیدا کند و با پوست هماهنگ شود. انتقال چربی به صورت به جهت اینکه چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود، ماندگاری خیلی‌ بیشتری تا چندین سال دارد و نیاز به تزریق دوره‌ای و مداوم نیست.

2.کاهش عوارض و خطر انتقال چربی به صورت

به دلیل برداشتن چربی از بدن هر فرد، سازگاری با پوست بالا رفته و کمترین عوارض را به وجود می‌آورد. 

3.کاربردی برای بسیاری از مشکلات صورت

می‌توان برای اکثر مشکلات پوست صورت مانند چین و چروک، پر کردن فرو رفتگی‌ها، از بین بردن خطوط عمیق، گودی زیر چشم و… از انتقال چربی به صورت استفاده کرد. 

4.لیفت صورت

گاهی پزشک برای آنکه پوست صورت شما شفاف و سفت شود، پیشنهاد تزریق چربی می‌دهد. 

5.مدت زمان کوتاه نقاهت در تزریق چربی به صورت

خیلی راحت‌ پس از تزریق چربی با رعایت چند مراقبت ساده به زندگی عادی خود باز خواهید گشت. 

زیباجو متقاضی تزریق چربی؛ بلافاصله بعد از تزریق توسط دکتر لیلی هاشمی
زیباجو متقاضی تزریق چربی؛ بلافاصله بعد از تزریق توسط دکتر لیلی هاشمی

عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت باتوجه به اینکه در یک کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشکی ماهر این کار را انجام دهید، تقریبا صفر است. به هرحال عوارض احتمالی در صورتی که نکات لازم رعایت نشود، به شرح زیر است:

  • خونریزی
  • ایجاد هماتوم
  • عفونت
  • ایجاد اسکار یا زخم
  • صدمه به بافت اصلی پوست 
  • بروز واکنش‌های آلرژیک
  • عدم تقارن و بی‌نظمی 

البته طبق نظرات کسانی که تزریق چربی به صورت انجام داده‌اند در صورتی که تمام نکات پزشکی رعایت شود و پزشکی حاذق در کنار بیمار باشد، انتقال چربی عوارضی در پی نخواهد داشت. می‌توانید در صفحه آپارات کلینیک دکتر لیلی هاشمی ویدئوهای جذابی از تزریق و انتقال چربی بدون کوچک‌ترین عوارضی در زیباجویان را مشاهده کنید. 

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی به صورت

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی را به نقل از یک وبسایت رسمی آمریکایی برایتان آورده‌ایم: 

  • از کشیدن سیگار به جهت جلوگیری از عفونت و اختلالات خونریزی اجتناب کرد. 
  • قبل از عمل تجزیه و تحلیل صورت بیمار و بررسی مناطق تزریق و همچنین تعیین اهداف زیبای شناختی مهم است. 
  • از مصرف رقیق کننده‌‌های خون و الکل خودداری شود. 
  • نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدارته نگهداشتن بدن. 

پس از انتقال چربی به صورت چه کنیم؟

پزشک به شما می‌گوید بین شش الی هشت هفته پس از تزریق کبودی و تورم طبیعی است؛ بنابراین نگران نباشید. بعد از انتقال چربی کمپرس سرد می‌تواند ناراحتی‌های شما در ناحیه صورت مانند تورم و درد را کاهش دهد.

نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی

یکی از بزرگ ترین اشتباه های هر فرد پس از تزریق چربی به صورت که می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد، شستن صورت بعد از تزریق چربی است ، اگر به دنبال شیوه شستن صورت بعد از تزریق چربی هستید باید خیال شما رو راحت کنیم به هیچ نحوی نباید صورتتون رو بشورید، برای جلوگیری از جابجایی و نکروز از ماساژ عمیق و انجام کارهای سنگین و فشار به ناحیه تزریق جلوگیری شود. تا 24 الی 72 ساعت از شستن صورت بعد از تزریق چربی خودداری کنید؛ سپس می‌توانید در حمام یا زیر آب به آرامی بدون ایجاد فشار روی پوست، صورت را بشویید. حمام طولانی، سونا و فضاهای گرم تا هفته سوم، ممنوع!

ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟

در تزریق چربی به صورت برخلاف سایر روش‌ها تزریق فیلر چربی از بدن فرد گرفته می‌شود؛ در نتیجه سازگاری آن با بدن بالا بوده و ماندگاری خوبی دارد. در واقع، یک اصل مهم برای ماندگاری انتقال چربی به صورت مهارت پزشک، میزان سلول‌های زنده در چربی تزریق شده، ویژگی‌های جسمی بیمار و مراقبت‌های اصولی بعد از تزریق است. 

اگر چربی‌ها در بافت عمیق زیرپوست و بین رگ‌های خوبی مغذی تزریق شوند، قطعا ماندگاری بالایی خواهند داشت. همچنین هرچقد فرد کمتر به صورتش دست بزند و آن را  ماساژ دهد ماندگاری انتقال چربی بیشتر می‌شود؛ البته ثابت ماندن وزن بیمار نیز، بعد از پیوند چربی برای حفظ اثر آن روی صورت بسیار مهم است. 

اگر این عمل با تکنیک درستی مانند روش‌هایی که در کلینیک دکتر لیلی رشیدی انجام می‌شود، صورت بگیرد، می‌توان به عنوان روش تزریق دائمی چربی به صورت روی آن حساب باز کرد. از طرفی تزریق به شارژ مداوم ندارد و از جهت هزینه تزریق چربی به صورت برای متقاضیان زیباجو به‌صرفه‌تر است‌. به‌طور کلی مدت زمان ماندگاری چربی را بین سه تا پنج سال تخمین می‌زنند که روند پیری پوست و سایر موارد ذکر شده روی طول این مدت اثرگذار هستند. 

نمونه کار دکتر لیلی هاشمی
نمونه کار دکتر لیلی هاشمی

نواحی مناسب برای تزریق چربی به صورت

  • تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم و همچنین کاهش چین و چروک‌های این ناحیه انجام می‌شود؛ البته پزشکان توصیه می‌کنند تزریق چربی‌ برای زیر چشم همزمان با تزریق به دیگر نقاط صورت هم انجام بشود و اگر بیمار فقط قصد دارد عیوب زیر چشم را رفع کند، ژل یا سایر روش‌ها پیشنهاد می‌شود. 
  • تزریق چربی به گونه یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن مجدد زیبایی صورت و افزایش حجم گونه‌های افتاده است. 
  • تزریق چربی به لب باعث افزایش حجم لب، فرم‌دهی به لب‌ها و ایجاد تقارن درلب می‌شود. 
  • تزریق چربی به چانه نیز زاویه فک و صورت را زیباتر کرده و غبغب را رفع می‌کند. 

تزریق چربی به صورت؛ هزینه، مزایا و ماندگاری

تزریق چربی به صورت نسبت به سایر روش‌ها هزینه کمی بیشتری دارد و نسبت به انتخاب روش جراحی و موضعی که باید چربی تزریق شود، قیمت آن متفاوت است؛ اما باتوجه به کیفیت کار کلینیک دکتر لیلی هاشمی، می‌توانید این بها را نوعی سرمایه‌گذاری مطمئن برای زیباتر شدن بدانید.

برای اطلاع از هزینه تزریق چربی به صورت، نحوه‌ی انجام آن و همچنین دریافت نوبت از کلینیک با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید. 

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟