عوارض تزریق چربی‌ به باسن

عوارض تزریق چربی‌ به باسن

این روزها بسیاری از افراد جهت لیفت باسن و داشتن پایین تنه خوش فرم، تزریق چربی‌ به باسن را انتخاب می‌کنند؛ اما آیا از عوارض تزریق چربی‌ به باسن اطلاع دارید؟ این تکنیک علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز هست. در این مقاله درباره‌ی عوارض تزریق چربی‌ به باسن صحبت می‌کنیم.

برای هیچ‌کاری بی‌گدار به آب نزنید حتی اگر ریسک آن نزدیک به صفر درصد باشد. تزریق چربی‌ یکی از آن دسته اقداماتی است که باید با آگاهی کامل از عوارض احتمالی آن را انتخاب کرد. ما در این مطلب به شما عوارض کوتاه مدت یا کمتر دیده شده تزریق چربی‌ به باسن را خواهیم گفت.

نحوه تزریق چربی به باسن 

لیفت باسن برزیلی یا تزریق چربی به باسن یکی از عمل‌های پرطرفدار در عصر حاضر است که به جهت افزایش جذابیت فرم اندام، متقاضیان زیادی دارد. خیلی از افراد تحمل ورزش‌های سنگین و طاقت فرسا برای فرم دهی به باسن را ندارند یا پس از انجام ورزش‌های مدید به نتیجه‌ای نرسیدند و سراغ روش‌هایی کارآمد مثل تزریق چربی به باسن می‌روند. شما در این مقاله می‌توانید همه‌چیز در رابطه با تزریق چربی به باسن را بخوانید.

چربی در این روش از بدن خود فرد گرفته و عموما از شکم یا پهلو برداشته می‌شود. سپس پاکسازی‌ شده و بعد سلول‌های باکیفیت‌ چربی‌ به باسن تزریق می‌شود. این تکنیک بدون هیچگونه آلرژی و حساسیت بوده و همین پس نزدن چربی توسط بافتی که به آن تزریق شده باعث محبوبیت تزریق چربی شده است.

مقداری از چربی‌های تزریق شده به باسن جذب می‌شود و آنچه باقیمانده است باعث فرم بهتر باسن شده و ماندگاری بالایی دارد. 

عوارض تزریق چربی‌ به باسن عموما در محل ساکشن چربی و همینطور موضع تزریق چربی روی می‌دهد و برخی از آنها شایع و کوتاه مدت است؛ مانند کبودی و ورم در ناحیه تزریق و برخی دیگر بلند مدت و خطرناک؛ مثل تجمع مایعات زیر پوست که می‌تواند باعث ناراحتی افراد شود.

عوارض تزریق چربی‌ به باسن شامل عدم تقارن، درد عجیب و بی‌حسی و... است.
عوارض تزریق چربی‌ به باسن شامل عدم تقارن، درد عجیب و بی‌حسی و… است.

بررسی‌ عوارض تزریق چربی به باسن

عوارض تزریق چربی به باسن نسبت به سایر فیلرها خیلی کمتر است و زودتر از چیزی که فکرش را بکنید رفع می‌شود. این عوارض عبارتند از:

  • سروما یا هماتوم

تجمع مایعات زیر پوست به معنای سروما است و آسیب خیلی زیاد و شدید رگ‌های خونی باعث هماتوم و خون مردگی شدید بافت می‌شود و بهبود آن زمان‌بر و مشکل است. جهت جلوگیری از عوارض تزریق چربی‌ به باسن باید به کلینیکی مراجعه کنید که تمام تلاش پزشک و پرسنل آن کاهش ریسک و عوارض ناشی از تزریق چربی باشد. ما در مقاله عوارض‌های تزریق چربی‌ به صورت و روش های کاهش آن، راهکار سروما و هماتوم بعد از تزریق چربی را برای شما زیباجویان قرار داده‌ایم.

  • مرگ بافت چربی

نکروز یا مرگ بافت چربی این اتفاق در صورتی اتفاق می‌افتد که تزریق چربی غیر اصولی و نادرست باشد یا تزریق با استفاده از سلول‌های بی‌کیفیت و پالایش نشده انجام شود.

کلینیک shens در مجله خود می‌گوید:

This usually happens when the fat hasn’t received enough oxygen to survive in its new location. Fat necrosis is also not a serious condition.

نکروز معمولا زمانی اتفاق می افتد که چربی اکسیژن کافی برای زنده ماندن در محل جدید خود دریافت نکرده باشد. نکروز چربی نیز یک بیماری جدی نیست.

برای جلوگیری از عوارض تزریق چربی‌ به باسن حتما باید به پزشک حرفه‌ای مراجعه کنید. اگر قصد تزریق چربی حرفه‌ای در تهران را دارید از نمونه کارهای قبل و بعد از تزریق چربی دکتر لیلی هاشمی دیدن فرمایید.

  • درد مزمن و عجیب

درد باید پس از چند روز رو به افول و بهبود رود. درد افزایشی و عجیب غریب نشان از مشکلی دارد و باید حتما به پزشک مراجعه شود. در عوارض تزریق چربی به باسن درد مزمن خیلی نادر است.

  • بی‌حسی بافت

این اتفاق ممکن است به صورت موقت بیفتد که طبیعی بوده و خیلی زود رفع می‌شود؛ اما گاهی به‌طور دائمی باقی می‌ماند و در اکثر موارد درمانی ندارد. نگران نباشید امکان بروز این مشکل در عوارض تزریق چربی‌ به باسن کم است ولی به هرحال در این دنیا هر چیز بهایی دارد. شاید گاهی بهای خوش‌تیپ‌تر و خوش اندام‌تر شدن افراد این باشد. 

  • ظاهر نامطلوب و فرورفتگی‌های بافت در محل ساکشن چربی‌

برداشت اصولی و رعایت دستورالعمل‌هایی که جراح در اختیار افراد می‌گذارد. درصد ابتلا به این عارضه را به صفر می‌رساند. 

  • عدم تقارن پس از تزریق چربی‌

تزریق به صورت دقیق و یک اندازه در تمام بخش‌ها از این مشکل جلوگیری می‌کند. البته برای ایجاد تقارن ممکن است یکبار دیگر تزریق چربی انجام شود تا همه جا به‌طور یکنواخت چربی‌ دریافت کنند. 

  • جای زخم و اسکار طولانی مدت

گاهی در اثر برداشت نادرست چربی و عدم مراقبت صحیح پس از پایان تزریق توسط زیباجو ممکن است زخم و اسکار عفونت کرده و مدت زمان زیادی تا بهبودی کامل صرف شود؛ البته برش‌های برداشت چربی خیلی کوچک هستند و در اکثر موارد بسیار سریع بهبود می‌یابند. 

  • گوله گوله شدن چربی

اگر چربی‌ به صورت هماهنگ و کاملا یکنواخت در باسن تزریق نشود امکان گوله گوله و ناهموار شدن محل تزریق وجود دارد‌.

آیا بعد از تزریق چربی به باسن، چربی گوله گلوله میشه؟

عوارض تزریق چربی‌ به باسن به طور معمول 

  • تورم و التهاب

شایع‌ترین عارضه تزریق چربی به باسن التهاب و تورم است که به جهت ورود موادی خارجی از بدن و ضربات سوزن طبیعی است و طی مدت کوتاهی برطرف می‌شود. 

  • کبودی

این اتفاق کاملا طبیعی است و به علت ورود سوزن یا کانول به پوست و آسیب ناچیز رگ های خونی پیش می‌آید. برای کاهش تورم و کبودی می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد. 48 تا 72 ساعت نس از تزریق چربی به باسن کبودی به بیشترین حد می‌رسد و طی 4 الی 5 روز رو به بهبودی می‌رود. 

  • درد

احساس درد تا 48 الی 72 ساعت پس از تزریق کاملا طبیعی است و چیز عجیب و غریبی نیست؛ اما اگر دردمزمن بدون ذره‌ای بهبود داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید. 

نتیجه‌گیری؛ عوارض تزریق چربی به باسن

عوارض تزریق چربی به باسن ممکن است برای بعضی از افراد ناچیز و برای برخی دیگر شدید باشد. همه چیز بستگی به انتخاب پزشک ماهر، کلینیک مجهز و مراقبت‌های صحیح پس از تزریق چربی‌ به باسن دارد‌، در کل این شما هستید که مشکلات تزریق چربی را با انتخاب دکتر درست کاهش می‌دهید. 

مثلاً پوشیدن گن مناسب باعث جلوگیری از بروز مشکلات بیان شده در محل برداشت چربی می‌شود و هم‌چنین نخوابیدن برای مدتی و فشار وارد نکردن با باسن باعث کاهش عوارض و بهبود سریع این موضع می‌شود. 

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات کافی از نحوه‌ی رزرو وقت از کلینیک دکتر لیلی هاشمی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول عوارض تزریق چربی به باسن

آیا تزریق چربی به باسن درد دارد؟

تزریق چربی باسن دردناک نیست. جراح با بی‌حسی موضعی برداشت چربی و لیپوساکشن را نجام داده و در حالی که شما تحت بیهوشی عمومی هستید انتقال چربی را انجام می‌دهد.

چگونه از عوارض تزریق چربی به باسن پیشگیری کنم؟

همانطور که تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های ایمن و بی‌خطری شناخته می‌شود که می‌توان با آن حجم باسن را افزایش داد اما اگر این کار توسط فردی غیرمتخصص و در محیطی غیر معتبر و غیر بهداشتی صورت گیرد ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد در نتیجه لازم است پیش از انجام تزریق چربی به باسن تحقیقات مفصلی درباره پزشک مورد نظر خود انجام دهید تا از عوارض آن پیشگیری کنید.

آیا تزریق چربی به باسن دائمی است؟

با اینکه از تزریق چربی عنوان یک عمل دائمی یاد می‌شود اما با توجه به متابولیسم بدن فرد ممکن است همه سلول‌های چربی باقی نماند و مقداری از آن جذب شده و نیاز به ترمیم وجود داشته باشد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟