تزریق چربی بعد از چند روز طبیعی می‌شود و بعد از چه مدتی به حالت طبیعی باز می‌گردد و ورم‌ها از بین می‌روند.

چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟

اگه شماهم تزریق چربی انجام دادید یا قصد دارید به صورت خود چربی تزریق کنید و این سوال برایتان پیش آمده که چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟ باید گفت میزان چربی که توسط متخصص به صورت شما تزریق شده در پاسخ به این سوال تاثیرگذار است.

با این که تزریق چربی یک روش کم‌تهاجمی است اما تا یک هفته داشتن تورم و قرمزی بر روی صورت طبیعی است. البته راهکارهایی برای کاهش این عوارض جانبی و کوتاه‌مدت نیز وجود دارد که در ادامه مطرح می‌شود.

چند روز بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی می شود؟ طبیعی شدن صورت بعد از تزریق چربی 

یکی از روش‌های مدرن برای زیبایی و جوانسازی صورت و از بین بردن چین و چروک‌های آن تزریق چربی به صورت است. در این روش از بدن فرد متقاضی چربی برداشته می‌شود و پس از پردازش برای پر کردن چین و چروک‌ها از آن استفاده می‌شود. برداشتن چربی از بدن با تکنیک لیپوساکشن انجام می‌شود.
همانطور که در سایر مقاله‌های ما مشاهده کردید تزریق چربی از این جهت که از چربی بدن خود فرد استفاده می‌کند کم عارضه ترین روش افزایش حجم و زیباسازی صورت است.

در پاسخ به پرسش چند روز بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی می شود؟ باید گفت: بسیاری از پزشکان معتقدند در عرض 7 روز پس از تزریق چربی، صورت طبیعی می‌شود و تورم و کبودی ناشی از تزریق چربی صورت از بین می‌رود؛ البته بهبودی کامل نیاز به 14 روز زمان دارد تا همه‌چیز به حالت نرمال خود برگردد. این روند همین‌طور ادامه دارد تا درنهایت بعد از گذشت چندین هفته تا یک ماه صورت کم کم شکل طبیعی خود را به دست آورد. 

طبق مقاله منتشر شده در ncbi :

اثرات تزریق چربی‌ بین 2 روز تا 2 هفته کم کم محو شده و صورت روند بهبود را پیش می‌گیرد. 

لازم است به این نکته توجه کنید که میزان چربی تزریق شده به صورت در طبیعی شدن چهره تاثیرگذار است و می‌تواند در پاسخ به این سوال که چند روز بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی می شود؟ به شما کمک کند. مثلاً فردی با سن بالا در مقابل فردی که در اوایل جوانی قرار دارد قطعا چربی بیشتری دریافت می‌کند و التهابات و تورمی که متحمل می‌شود طبیعتا بیشتر خواهد بود. در نتیجه در روند طبیعی شدن چربی صورت پس از تزریق تأخیر ایجاد می‌کند.

عکس صورت طبیعی بعد از تزریق چربی - دکتر لیلی هاشمی
عکس صورت طبیعی بعد از تزریق چربی – دکتر لیلی هاشمی

مزایا و عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش زیبایی دیگری مزایا و عوارض خاص خود را دارد که اگر این کار توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود عوارض آن به حداقل می‌رسد.
از اصلی‌ترین مزایای آن می‌توان گفت که از آنجا که چربی از بدن فرد برداشته می‌شود امکان بروز حساسیت و آلرژی وجود ندارد و این چربی‌ها ۱۰۰٪ طبیعی هستند.از سری عوارض تزریق چربی در صورت استراحت بیشتر نسبت به تزریق ژل، دوره نقاهت طولانی، خونریزی(کوتاه و نادر) و … می‌باشد. می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با روند تزریق چربی به صورت و مزای و عوارض آن به این مقاله‌ مراجعه کنید.

تسریع روند طبیعی شدن تزریق چربی؛ چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟

ورم، کبودی و قرمزی پوست بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی است و هر کس باید اجازه دهد تا دوره‌ی آن بگذرد و مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را جدی بگیرد تا نتیجه رضایت بخش باشد. اگر می‌خواهید بدانید چند روز بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی می شود؟ باید گفت که این اتفاق در صورت افراد مختلف طبق میزان تزریق و جنس پوست و متابولیسم بدن متفاوت است ولی به‌طور کلی برخی موارد باعث سرعت بخشیدن به بهبود تزریق چربی صورت می‌شود. مثلاً:

بالاتر نگهداشتن سر پس از تزریق و استفاده از کمپرس سرد می‌تواند عوارض جانبی ناشی از تزریق را سریع‌تر کاهش دهد و به طبیعی شدن چهره بعد از تزریق چربی صورت کمک کند. 

همچنین پرهیز از مصرف غذاهای شور و ادویه‌دار، کافئین و انواع در دارو‌های رقیق کننده خون می‌تواند باعث کاهش سریع‌تر ورم و قرمزی شود. 

نخوابیدن روی صورت و جلوگیری از عفونت کردن موضع با رعایت نکات بهداشتی نیز از دلایل تسریع طبیعی شدن چهره بعد از تزریق چربی صورت است. استفاده از داروهای ضد ورم که تجویز پزشک و مراجعه به کلینیک تخصصی در امر خدمات زیبایی نیز می‌تواند باعث تسریع طبیعی شدن صورت بعد از تزریق چربی بشوند.

در نتیجه التهابات قرمزی و تورم صورت به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند و اگر بعد از گذشت یک هفته و نیم از تزریق چربی به صورت روند بهبود شما متوقف شده بود یا برعکس تورم و قرمزی افزایش پیدا می‌کرد لازم است با متخصص زیبایی مشورت کنید. ممکن است لازم باشد ایشان نسبت به داروهای تجویز شده تجدید نظر کنند و داروهای جدیدی برایتان تجویز کنند. 

بعد از تزریق چربی به صورت چه میزان از آن جذب می‌شود؟

به صورت کلی تزریق چربی تقریباً یک روش دائمی است اما تمام چربی تزریق شده در بدن شما زنده نمی‌ماند. با توجه به متابولیسم بدن مقداری از آن وسط بدن جذب می‌شود که این مقدار در هر بدن متفاوت است. اگر دوست دارید در جواب به چند روز بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی می شود؟ به شما بگویند به زودی! باید متخصص زیبایی را انتخاب کنید که در این زمینه مهارت و تجربه کافی را داشته باشد تا بتواند میزان چربی که مورد نیاز است تخمین بزند.

البته یک پزشک متخصص و با تجربه با توجه به این مسئله که مقداری از چربی توسط بدن جذب خواهد شد در اولین تزریق چربی بیشتری را در محل مورد نیاز تزریق می‌کند تا بعد از گذشت زمان که درصدی از آن جذب می‌شود نتیجه نهایی با نتیجه دلخواه مراجع یکسان باشد.دکتر لیلی هاشمی متخصص تزریق چربی در تهران در این زمینه نمونه کارهای موفق بسیاری دارند.

عوامل موثر بر روند طبیعی شدن صورت بعد از تزریق چربی:

  • روش و نحوه تزریق، با توجه به تخصص دکتر
  • متابولیسم بدن مراجع، نحوه واکنش بدن نسبت به چربی تزریق شده که هرچقدر روند جذب سریعتر، ورم کمتر!
  • مراقبت‌هایی که بعد از تزریق لازم است رعایت شود، مانند مصرف سیگار و …
نمونه کار تزریق چربی دکتر لیلی هاشمی
نمونه کار تزریق چربی دکتر لیلی هاشمی
عکس صورت طبیعی بعد از تزریق چربی - دکتر لیلی هاشمی
عکس صورت طبیعی بعد از تزریق چربی – دکتر لیلی هاشمی

زمان‌بندی ریکاوری پس از تزریق چربی

بعد از تزریق چربی در هفته اول بیشترین تورم قرمزی و کبودی قابل مشاهده است. در نتیجه فعالیت در محیط کار و انجام کارهای روزمره برای شما سخت خواهد بود. به گفته پزشکان بیشتر از دو هفته طول می‌کشد تا صورت حالت طبیعی خود را به دست آورد. اما سرعت بهبود در هفته دوم با توجه به متابولیسم بدن سرعت پیدا خواهد کرد و با گذشت دو هفته تا یک ماه صورت به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

تغییرات و پروسه درمان پس از تزریق چربی صورت در افراد متخلف، متفاوت است؛ اما زمان‌بندی کلی آن شامل موارد زیر است.

  • روز1: روز اول پس از تزریق را خیلی خوب استراحت کنید و بدانید که شاهد ورم و کبودی جزیی در این روز خواهید بود. 
  • روز 2 و 3: خارش، کبودی و ورم بیشترین حد ممکن را خواهند داشت و می‌توان اوج ورم و کبودی را به این روزها نسبت داد.
  • روز 4: می‌توانید دوش بگیرید و موضع را با محلول هیدروژن پراکسید بشویید. داروهای تجویزی را مرتب مصرف کنید. 
  • روز 7: در این روزها ورم ناشی از تزریق چربی صورت کم کم از بین می‌روند و صورت روند بهبودی را آغاز می‌کند. 
  • روز 21: مراجعه به کلینیک جهت انجام معاینات و بررسی‌ روند بهبود 
  • ماه 6 تا 2 سال: کم کم اثرات چربی تزریق شده از بین می‌روند و نیاز به ترمیم پیدا می‌کنید. 

متعادل سازی چربی تزریق شده به صورت و رفع نواقص

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیباسازی و جوانسازی پوست تزریق چربی است. عموماً این عمل با توجه به تشخیص پزشک بعد از یک ماه نیاز به تمدید دارد. اگر بار اولی باشد که شما چربی تزریق می‌کنید ممکن است میزان زیادی از چربی بعد از گذشت یک ماه جذب شود و نیاز باشد که شما چربی تزریق شده را شارژ کنید و عمل تزریق چربی به صورت را مجدداً انجام دهید.

اینکه جلسات تمدید باید چه زمان‌هایی باشد با توجه به نوع پوست و مراقبت‌هایی که بعد از تزریق انجام می‌دهید و تکنیکی که پزشک ستفاده می‌کند و حجم چربی که در هر ناحیه تزریق شده متفاوت باشد.جلسات تمدید و شارژ چربی برای کسانی انجام می‌شود که میزان زیادی از چربی آنها جذب شده باشد یا تقارن را در محل تزریق شده از دست داده باشند.

پس ممکن است  بعد از تزریق چربی صورت طبیعی شده‌باشد و با صلاح دید پزشک اصلاً نیازی به جلسه تمدید نباشد. در جلسات تمدید چون میزان چربی کمتری تزریق می‌شود در نتیجه عوارض نسبت به مرحله اول تزریق بسیار کمتر خواهد بود هزینه آن نیز به مراتب کمتر از جلسه اول می‌باشد.

چرا صورت بعد از تزریق چربی ورم می‌کند؟

این اتفاق یک واکنش طبیعی بدن است. جریان خون در صورت بسیار قوی است و در اثر ضربه یا ورود ابزاری تیز مثل سوزن تزریق چربی جمع مایع در محل ضرب اتفاق می‌افتد. تجمع مایع و افزایش جریان خون بعد از تزریق چربی به صورت موجب بهبود سریع زخم‌ها می‌شود و به مرور زمان این جریان کاهش پیدا خواهد کرد تا به صفر برسد.

ورم بعد از تزریق چربی صورت چند روز طول میکشد؟ راهکارهای کاهش ورم بعد از تزریق چربی به صورت

بعد از تزریق چربی نباید دستورالعمل‌هایی که تحت عنوان مراقبت بعد از تزریق ارائه می‌شوند دست کم بگیرید. با توجه به اینکه عوامل موثر بر روند جذب چربی ذکر شد باید توجه داشته باشید که مراقبت‌های بعد از تزریق چربی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر روی نتیجه است؛ اما با رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها ممکن است روند طبیعی شدن صورت طولانی شود

بعد از گذشت یک تا نهایاتا دو هفته، ورم بعد از تزریق چربی کم می‌شود و روند بهبودی آن تا دو ماه نیز طول می‌کشد. با رعایت این موارد حدود ۱۰ روز می‌توانید ورم بعد از تزریق چربی صورت را تا حد زیادی کاهش دهید.:

  • بالا نگه داشتن سر ( در هنگام خواب فشار بر روی صورت و بالش وارد نکنید و روی کمر بخوابید)
  • عدم استعمال دخانیات
  • رژیم غذایی سالم و عدم مصرف غذاهای چرب و شور
  • نوشیدن آب زیاد
  • کمپرس یخ
  • ماساژ ندادن ناحیه تحت درمان
  • ثبات وزن و پرهیز از کاهش یا افزایش وزن
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین
نمونه کار تزریق چربی صورت طبیعی در کلینیک دکتر لیلی هاشمی
نمونه کار تزریق چربی صورت طبیعی در کلینیک دکتر لیلی هاشمی

آیا ورم بعد از تزریق چربی، همان عفونت است؟

اگر چشم یا صورت بعد از تزریق چربی ورم کند به تنهایی نگران کننده نخواهد بود ما زمانی می‌تواند یکی از علائم عفونت متصور شود که با سایر علائمی که در زیر آمده همراه شود. در صورتی که ورم با علائم زیر همراه بود لازم است به پزشک مراجعه کرده و به سرعت تحت درمان قرار بگیرید.

  1. درد مداوم
  2. خارج شدن چک از محل تزریق
  3. زرد یا سفید بودن ناحیه تزریق شده
  4. محل تزریق نبض‌دار باشد
  5. التهاب و قرمزی
  6. سفت شدن ناحیه تزریق

اگر این علائم با گذشت زمان آرام نشدند و صورت شما گامی به سوی طبیعی شدن برنداشه بود، لازم است با متخصص آن را در میان بگذارید. میزان و شدت عوارض جانبی به میزان مهارت پزشک بستگی داشته و اگر این کار توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت بگیرد آثار جانبی آن تا حد امکان کم می‌شود.

چند روز بعد از تزریق چربی‌ صورت طبیعی می شود؟ آیا با تزریق چربی صورت غیر طبیعی میشه؟

کلام آخر

می‌توانید برای طبیعی شدن تزریق چربی صورت به کلینیک تخصصی و پزشک حرفه‌ای مراجعه کنید تا با تکنیک عالی و تمرکز بالا چربی را به مواضع هدف در صورت تزریق کند. 

هرچقدر پزشک در کاش حرفه‌ای‌تر باشد نسبت به مقدار چربی که باید تزریق شود اطلاعات کاملی دارد و در کنار آن با استفاده از تکنیک‌ دقیق و سوزن‌های مخصوص می‌تواند نتایج حاصل از تزریق چربی‌ صورت را در طبیعی‌ترین حالت ممکن درآورد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از تزریق چربی صورت و رزرو وقت از دکتر لیلی هاشمی جهت دریافت خدمات درمانی و زیبایی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. 

سوالات متداول طبیعی شدن صورت بعد از تزریق چربی‌ 

امکان دارد از چربی شخص دیگری برای تزریق استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال پرتکرار باید گفت چربی تزریق شده باید از بدن خود فرد برداشت شود و در صورتی که فرد میزان چربی مورد نیاز را در بدن خود نداشته باشد می‌تواند از روش‌های جایگزین برای پر کردن صورت خود استفاده کند. چرا که بدن فرد دریافت کننده چربی، چربی سایر اشخاص را پس خواهد زد.

برای تزریق چربی به صورت چند سی سی چربی لازم است؟

پزشک متخصص و با تجربه با توجه به میزان چربی که صورت شما نیاز دارد از بدن شما چربی برداشت می‌کند و بعد از پردازش آن، چربی آماده انتقال خواهدبود. در نتیجه میزان چربی مورد نیاز برای تزریق چربی به صورت برای هر فرد متفاوت است.

ماندگاری چربی منتقل شده چقدر است؟

به طور کلی میزان ماندگاری چربی تزریق شده و اینکه چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی می شود؟ در هر فرد متفاوت است و متابولیسم بدن و رعایت‌هایی که بعد از تزریق چربی انجام می‌دهد در میزان ماندگاری آن تاثیر مستقیم دارد. به عنوان مثال افزایش یا کاهش حجم فاحش می‌تواند درماندگاری تزریق چربی موثر باشد. در مواردی پزشک متخصص باتوجه به شرایط فرد ممکن است تزریق چربی مجدد را پیشنهاد دهد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟