تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب👄افزایش حجم، ماندگاری و مزایا

لب‌های باریک و نامتقارن به کمک تزریق چربی‌ به لب به بهترین حالت ممکن درمی‌آیند. لب‌ جزو مهم‌ترین بخش‌های صورت است که زیبایی آن برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر تزریق چربی به لب توسط یک متخصص انجام شود، نتایج آن شگفت انگیز خواهد بود. این تکنیک مناسب کسانی است که به مرور زمان حجم لب‌هاشون کاهش پیدا کرده و قصد برجسته کردن لب‌هاشون رو دارند.

تزریق کردن چربی‌ به لب باعث حجم‌دهی و جذابیت بیشتر چهره می‌شود و عموما تغییرات مثبتی را در ظاهر افراد ایجاد می‌کند؛ البته لازم به ذکر است که هر تزریقی باعث زیبایی لب‌ها نمی‌شود و مراجعه به کلینیک زیبایی مجهز با پزشک حرفه‌ای شرط مهمی برای انجام اصولی تزریق چربی قلمداد می‌شود.

تزریق چربی‌ به لب و پروتز لب 

یکی از روش‌های اصلاح فرم لب‌ها، رفع شل شدگی بافت لب و همچنین حجیم کردن آنها پروتز لب با تزریق چربی به لب است. این روش به جهت ماندگاری بالا و عوارض خیلی کم محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از افراد برای داشتن لب‌هایی با فرم دلخواه متقاضی انجام آن هستند. 

امروزه لب‌های بزرگ و خوش‌فرم جزو فاکتورهای زیبایی و جذابیت شناخته می‌شود ولی شاید یکی از کم‌خطرترین و امن‌ترین روش‌های پروتز لب‌ها را تزریق چربی محسوب کرد. 

در این روش چربی از چربی‌های موجود در بدن هر شخص برداشت می‌شود و پس از پالایش و جداسازی سلولهای چربی‌، به موضع هدف که لب‌ها هستند تزریق می‌شود. 

عکس قبل و بعداز تزریق چربی به لب
عکس قبل و بعداز تزریق چربی به لب

مزایای تزریق چربی به لب

مهم‌ترین و اولین مزیت تزریق چربی به لب ایجاد ظاهری زیباتر نسبت به سابق برای افراد و رضایت درونی آنها از چهره خویشتن است. بسیاری از افراد تزریق کردن چربی به لب را یک روش فوق العاده برای تغییر فرم لب و در نتیجه زیبایی چهره در نظر می‌گیرند. از آنجا که در روش زریق چربی از چربی بدن خود استفاده می‌شود احتمال بروز عوارض و التهاب شدید نزدیک به صفر است.
یکی از دلایل فوق العاده طبیعی بودن نتایج آن این است که مقداری از چربی توسط بدن بعد از تزریق جذب می‌شود. تزریق کردن چربی به لب یک روش بدون درد هست که هیچ گونه علائم آلژیکی در آن به وجود نمی‌آید و از این جهت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرمدهی لب‌ها باشد. در ادامه به دیگر مزیت‌های این روش اشاره می‌کنیم.

  • قرارگیری راحت در لب
  • طبیعی بودن بافت موضع پس از تزریق
  • بدون نیاز به بخیه
  • عدم وجود عوارض غیرقابل جبران
  • دوره‌ی نقاهت کوتاه
  • ماندگاری بالا
  • سرپایی بودن روش تزریق
  • بدون بیهوشی

اگر تهرانی هستید و می‌خواهید تزریق چربی به لب در تهران را توسط یک متخصص و کلینیکی معتبر انجام دهید می‌توانید با ما در تماس باشید.

تزریق چربی به لب چگونه انجام می‌شود؟

در ویدئو بالا توضیحاتی درباره تزریق چربی توسط دکتر لیلی هاشمی داده‌شده‌است. تزریق چربی به لب باید حتماً توسط متخصصی با تجربه انجام شود چرا که فرایندی پیچیده است.
ابتدا پزشک متخصص لب های شما را معاینه می‌کند و با توجه به مدلی که شما ارائه می‌دهید و معاینات خود تشخیص می‌دهد که برای رفع مشکل و حالت دادن به لب‌ها چه میزان چربی نیاز است. البته ممکن است پزشک با مدلی که ما برای لب‌هایتان پیشنهاد می‌کنید مخالفت کند زیرا ممکن است این مدل لب به صورت شما نیاید.
زمانی که میزان چربی لازم مشخص شد پزشک با استفاده از لیپوساکشن مقدار چربی مورد نظر خود را از شکم، ران یا پهلو برمی‌دارد. این چربی‌ها کاملاً خالص نیستند پس باید با استفاده از سانتریفیوژ خالص سازی شوند.
پزشک با کمک داروی بی‌حسی های شما را بی‌حس می‌کند تا احساس درد نداشته باشید و در این مرحله زمان آن می‌رسد که چربی‌های برداشته شده که خالص سازی شده‌اند با استفاده یک سوزن بسیار نازک به نواحی مختلف لب با تشخیص پزشک تزریق شوند. بعد از تزریق چربی لب ممکن است تا چند ساعت یا چند روز تورم و التهاب داشته باشید، پس لازم است صبوری کنید تا نتیجه دلخواه شما کاملاً مشخص شود.

تزریق چربی به لب بهتر است یا تزریق ژل؟

ژل لب یک نوع پر کننده پوست است که به لب های شما حجم می‌دهد. ژل‌های لب از اسید هیالورونیک مصنوعی تشکیل شده‌اند که این ماده یک ماده طبیعی در بدن شما است. FDA استفاده از ژل لب را برای افرادی که سن آنها کمتر از ۲۱ سال هست تایید نکرده‌اند. اگر سن شما بالای ۲۱ سال هست و می‌خواهید به لب‌های خود حجم بدهید این موضوع می‌شود گفت تقریباً سلیقه‌ای است.

چرا که هم تزریق ژل و هم تزریق چربی برای فرم دهی و برجستگی لب‌ها استفاده می‌شود. هر دو روش مزایایی دارند ه موجب محبوبیت آنها می‌شود در روش تزریق چربی چون چربی از بدن خود فرد برداشته می‌شود احتمال بروز عوارض شدید را تا حد زیادی پایین می‌آورد.
علاوه بر این یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند افراد را ترغیب کند که تزریق کردن چربی لب انجام دهند نتایج دائمی آن است. اما لازم است توجه داشته باشید که تزریق ژل دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به تزریق چربی به لب دارد. بعد از تزریق چربی نهایتاً یک هفته زمان لازم است تا بتوانید به انجام کارهای عادی خود برگردید.

وجه تمایز تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

تزریق ژل نسبت به تزریق چربی ماندگاری کمتری دارد و نیاز است هر چند ماه یکبار مجدداً برای ترمیم آن به پزشک متخصص مراجعه کنیم. البته اگر شما از فرم لب خود ناراضی بودید این نکته تواند برای شما نکته‌ای مثبت تلقی شود که بعد از گذشت چند ماه می‌توانید مدل دیگری برای لب‌های خود انتخاب کنید.
اما این امکان در تزریق چربی به لب وجود ندارد و با توجه به مدل لبی که انتخاب کرده‌اید و میزان اطمینانتان روش مناسب خود را انتخاب کنید. اما به هر حال این دو روش باید در کلینیکی معتبر و توسط فردی متخصص و با تجربه انجام شود تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

تزریق چربی‌ به لب چه عوارضی دارد؟

پیش از مطالعه عوارض تزریق چربی به لب باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر این عمل در یک کلینیک غیر معتبر و توسط یک فرد غیرتخصص انجام شود احتمال بروز این عوارض وجود دارد. اگر قصد تزریق چربی را دارید می‌توانید کلینیک‌های معتبر را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بعد از تزریق کردن چربی به لب بگیرید و هیچ عوارضی شما را تهدید نکند.

طبق گزارش شبکه ملی بهداشت آمریکا ncbi احتمال بروز عوارض نامطلوب در تزریق غیر اصولی چربی به لب وجود دارد. مثلاً تجمع غیرعادی بافت و چربی و ایجاد کیست یکی از عوارض این تکنیک‌ است. 

  • احتمال خونریزی‌ در محل تزریق
  • تورم و کبودی طولانی مدت
  • احتمال بروز عفونت
  • ایجاد کیست و ضایعات پوستی
  • عدم تقارن دوطرف لب
  • درد تا زمان بهبودی
  • بروز حساسیت یا آلرژی 

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی به لب

اگر مراقبت‌هایی که قبل از تزریق چربی به لب به شما توصیه می‌شود رعایت کنید احتمال بروز عوارض را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که آن نتیجه دلخواهی که از تزریق چربی به لب انتظار دارید دریافت کنید:

  1. انجام آزمایشاتی که توسط پزشک متخصص برای اطمینان از سلامتی بدن شما، نوشته شده است.
  2. حداقل یک ماه قبل از تزریق استعمال دخانیات و مشروبات الکلی را متوقف کنید.
  3. داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین را از ۱۰ روز قبل از تزریق قطع کنید.
چه نکاتی را قبل از تزریق چربی به لب باید رعایت کنید؟

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به لب

اگر شما مراقبت‌های قبل از تزریق چربی به لب را به خوبی انجام دهید بیشتر راه را برای کاهش عوارض طی کرده‌اید. حال نوبت آن است که مراقبت‌های بعد از تزریق به لب را دانسته و بدانید که چه کارهایی را باید انجام ندهید و انجام دادن چه کارهایی مشکلی ندارد. شما با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق به نتیجه دلخواه خود نزدیک و نزدیک‌تر خواهید شد:

  1. هنگام خواب باید زیر سر خود بالش نگذارید و حواستان باشد که نباید روی صورت بخوابید.
  2. تا ۴۸ ساعت بعد از عمل در معرض مستقیم نور خورشید و در محیط‌های گرم قرار نگیرید.
  3. از انجام حرکات سنگین ورزشی تا چند روز بعد از تزریق پرهیز کنید.
  4. داروهایی که پزشک تجویز کرده‌اند به موقع مصرف کنید.
  5. تا چند روز بعد از عمل محل تزریق را فشار ندهید.
  6. لب و صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  7. بعد از تزریق به لب‌های خود دست نزنید و آن را ماساژ ندهید.

آیا تزریق چربی‌ به لب برای من مناسب است؟

اگر لب‌های نازکی دارید و فرم آن‌ها باب میل شما نیست، شما می‌توانید بهترین کاندید تزریق چربی به لب باشید؛ البته شرط این کار برخورداری از سلامت عمومی، عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی است. 

همچنین اگر به صورت ژنتیکی یا در اثر حوادث غیرقابل پیش‌بینی دچارعدم تقارن لب‌ها شده‌اید، تزریق چربی گزینه مناسبی برای شما است. 

چه کسانی از تزریق چربی به لب منع می‌شوند؟ 

  • افراد دارای تبخال در دهان و اطراف لب
  • افراد مبتلا به دیابت یا لوپوس به جهت بهبود دیرتر از موعد زخم‌ها و احتمال بروز عفونت
  • افراد دارای مشکل انعقاد خون به جهت احتمال خونریزی‌ غیر قابل جلوگیری
  • افرادی که سیگار می‌کشند.
  • افراد حساس به مواد و داروهای بیحسی 

ماندگاری تزریق چربی‌ به لب چه مدت است؟

به‌طور کلی تزریق و پیوند چربی ماندگاری خوبی دارد؛ اما ماندگاری طولانی آن بستگی به مراقبت‌ فرد، سبک زندگی و ژنتیک و متابولیسم شخص تعیین می‌شود. 

تزریق چربی با کیفیت و در صورت رعایت اکثر موارد ممکن است حتی تا 10 سال هم دوام داشته‌ باشد‌‌؛ البته، اصل ماندگاری بین 6 تا 12 ماه است که با ترمیم هر ساله می‌توان ماندگاری آن را بیشتر کرد. همچنین میزان تزریق و متراکم بودن بافت چربی‌های ساکشن شده عمر چربی‌های درون لب را بیشتر می‌کند.

ضمناً استفاده از کمپرس سرد روی لب‌ها بعد از تزریق، عدم ماساژ لب‌ها و دستکاری نکردن آنها بعد از عمل تزریق و در معرض گرمای شدید قرار نگرفتن می‌تواند عمر تزریق را طولانی‌تر کند.

 فراموش نکنید مراقبت‌های پس از تزریق بسیار مهم است؛ بنابراین اگر مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را در مقاله تزریق چربی چیست به دقت مطالعه کرده باشید قطعا می‌دانید که راهکارهای طولانی‌تر کردن عمر انواع تزریقات چیست.

عکس تزریق چربی به لب
نمونه کار و عکس تزریق لب توسط دکتر هاشمی

انواع‌ مدل‌های تزریق چربی لب

می‌توانید با توجه به فرم صورت و همچنین سلیقه شخصی مدل لب مدنظر را انتخاب و از پزشک بخواهید تکنیکی که باعث ایجاد این مدل می‌شود را روی لب‌های شما پیاده کند. در صورت لزوم از پزشک جهت انتخاب مدل لب کمک بگیرید. انواع مدل‌های تزریق چربی لب عبارتند از:

تزریق چربی‌ به لب مدل طبیعی

مدل کلاسیک یا طبیعی یکی از روش‌های پرطرفدار است که بیشتر به اصلاح فرم لب، ایجاد تقارن و حجم دهی طبیعی متمرکز است و برای کسانی که همیشه به دنبال ظاهری طبیعی اما بی‌نقص هستند، پیشنهاد می‌شود. 

مدل قلبی

یک مدل جوان پسند که بیشتر روی لب بالایی متمرکز است و لب‌ها حالت و مدل قلبی و قلوه‌ای به خود می‌گیرند. این مدل علی‌رغم قدیمی بودن همچنان طرفداران خاص خود را دارد و جزو مدل‌های محبوب برای تزریق حساب می‌شود. 

 مدل گرد

در این روش هم مانند مدل روسی روی قوس هفتی شکل لب بالا تمرکز می‌شود؛ اما مدل روسی قوس ملایم‌تری نسبت به سبک لب گرد دارد و این مدل حجیم‌تر و قلوه‌ای تر است. 

تزریق چربی به لب مدل عروسکی(باربی)

مدل لب عروسکی در بین دختران یک مدل پرطرفدار است. در این مدل فرم لب‌ها شبیه عروسک شده و حجم لب پایینی از لب بالایی در مدل عروسکی بیشتر است.

مدل چاکدار

در این روش تمرکز روی افزایش حجم دو طرف خط مرکزی لب است. با تزریق بیشتر به دو طرف خط میانی لب، این بخش فرو رفته و حالت چاکدار دیده می‌شود و دو طرف خط وسط لب‌ حجیم و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

مدل روسی یا Russian Lips

در این تکنیک‌ چربی روی ناحیه V شکل که به کمان معروف است تزریق می‌شود. مدل لب روسی بیشتر از اینکه روی افزایش حجم لب تمرکز داشته باشد روی کشیدگی و تیزی حاشیه‌ی‌ لب‌ها متمرکز است.

مدل صدفی 

این روش روی برجستگی لب پایین و افزایش حجم این بخش تمرکز می‌کند و لب پایینی مانند صدف حجیم شده و دو طرف آن نیز خوش فرم می‌شود. 

هزینه تزریق چربی‌ به لب

قیمت تزریق چربی‌ به لب با توجه به مهارت و تجربه‌ی پزشک و خدمات دریافتی افراد معین می‌شود. می‌توانید خدمات کلینیک دکتر لیلی هاشمی و مهارت ایشان در هزینه تزریق و همچنین نظرات زیباجویان را در پیچ اینستاگرام یا صفحه آپارات ایشان مشاهده کنید. 

میزان چربی تزریق شده و همچنین مدل انتخابی توسط زیباجو می‌تواند روی قیمت تزریق چربی‌ لب اثرگذار باشد. بهرحال تزریق کردن چربی به لب ممکن است ارزان قیمت نباشد؛ اما هزینه‌های سرسام‌آوری هم ندارد و در صورت تمایل اکثر افراد می‌توانند آن را انجام دهند. 

آیا تزریق چربی به لب دائمی است؟

نتایج تزریق چربی به لب‌ها طولانی مدت باقی می‌مانند اما ممکن است به مرور زمان توسط بدن دوباره جذب شوند. عواملی که روی دائمی بودن تزریق چربی به لب تاثیر گذارند مواردی مانند عادات سبک زندگی، افزایش سن و متابولیسم بدن فرد است که می‌توانند باعث شوند نتایج تزریق چربی دائمی نباشند.

 کلام آخر 

تزریق چربی به لب یک روش کمتر تهاجمی برای افزایش حجم لب و داشتن لب‌هایی با فرم دلخواه افراد است. این روش ماندگاری خوبی دارد و به جهت استفاده از مواد طبیعی بدن هر شخص احتمال بروز حساسیت در آن به شدت پایین است. تزریق چربی به ‌لب‌ها یک متد تایید شده جهانی است و کاملا امن و به دور از خطرات شدید و غیرقابل جبران است. 

برای دریافت وقت از کلینیک و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول تزریق چربی‌ به لب

در دوران بارداری تزریق ژل به لب بهتر است یا تزریق چربی به لب؟

در دوران بارداری استفاده از پر کننده‌های لب توسط هیچ سازمانی تایید نشده و لازم است در این دوران دست از تزریق کردن به لب‌ها بردارید!

آیا تزریق چربی به لب درد دارد؟

اکثر پزشکان برای تزریق چربی به لب داروهای بی‌حسی استفاده می‌کنند تا زیباجو کمترین درد را تجربه کند.

آیا چربی تزریق شده به لب دائمی است؟

خیر هیچ فیلر لبی دائمی نیست و با گذشت زمان و جذب آن توسط بدن از بین می‌رود. مدت زمان جذب اون با توجه به متابولیسم بدن هر فرد متفاوت است.

هزینه تزریق چربی به لب چقدر است؟

باتوجه به اینکه شما چه مدل لبی می‌خواهید و به دنبال آن چه میزان چربی برای آن مدل لب نیاز است قیمت تزریق چربی به لب متفاوت خواهد شد. تزریق چربی به لب حتماً باید در کلینیک‌های معتبر انجام شود تا عوارض جانبی آن کاهش پیدا کند.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟