انواع بوتاکس

انواع بوتاکس؛ راهنمای انتخاب بهترین بوتاکس در ایران

حتما می‌دونید که این روزها دلایل زیادی برای پیری زودرس پوست وجود دارد. از وجود انواع آلاینده‌ها و خورشیدی که با تمام قوا می‌تابه گرفته تا سبک تغذیه و زندگی غلط همگی باعث افت کیفیت پوست و وجود چین و چروک روی اون می‌شوند. در این بین تزریق انواع بوتاکس و فیلر می‌تونه روند پیری پوست رو کندتر کنه و حتی باعث جوانسازی بهتر سلول‌های پوستی و تحریک تولید کلاژن هم بشه!

اگه شما از پوستتون رضایت کامل دارید که می‌تونید از همین اول کار این صفحه رو ترک کنید؛ اما اگر از اون دسته افرادی هستید که دنبال راهکاری نسبتا ایمن برای کاهش چروک‌های مزاحم روی صورتشون میگردند، حتما تا این مقاله‌ رو مطالعه کنید.

انواع‌ بوتاکس

شاید برای تزریق بوتاکس در تهران و یا دیگر شهر های کشور به کلینیک های متعددی مراجعه کرده باشین و با قیمت های متفاوت بوتاکس مواجه شده باشید، تعجب نکنید مواد مصرف شده و اونواع بوتاکس نسبت به کیفیت و حتی کلینیکی که به ان مراجعه کرده اید متفاوت است، بوتاکس انواع مختلفی دارد و هر کدوم از این بوتاکس‌ها خاصیت، کاربرد و ویژگی‌های مختص به خود رو دارند. قیمت انواع‌ بوتاکس با توجه به ترکیبات و کمپانی سازنده‌ شون با هم متفاوت است و هر شخص می‌تونه طبق نظر پزشک و تحقیقات خودش بهترین انتخاب رو بین انواع بوتاکس داشته باشه. 

در ادامه قصد داریم انواع بوتاکس رو با نام، کاربرد، ویژگی‌ها و محدوده قیمتی که عرضه می‌شوند معرفی کنیم تا بهترین و مناسب‌ترین نوعش رو برای جوانسازی پوست صورت و شادابی بیشتر چهره‌ی زیباتون تزریق کنید. 

فراموش نکنید بوتاکس نوعی سم خفیف و معجزه‌گر بر پایه بوتولینوم هست که می‌تونه روند پیری پوست رو کند و حتی به‌طور موقتی متوقف کند. در ادامه با انواع بوتاکس آشنا می‌شوید. 

معرفی انواع بوتاکس
معرفی انواع بوتاکس

انواع بوتاکس:

1. دیسپورت

خب اگر دنبال نوع درجه یک بوتاکس خارجی هستید باید بهتون بگیم که بوتاکس دیسپورت از کمپانی گالدرما انگلستان دقیقا همون چیزی هست که برای جوانی صورتتان بهش نیاز دارید. 

در واقع در انواع بوتاکس برند دیسپورت نورو توکسینی است که دورتادور آن توسط مولکول‌های پروتئین احاطه شده و هنگامی که به مواضع هدف تزریق می‌شود باعث فلجی موقت عضلات آن بخش و کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. 

در انواع بوتاکس، بوتاکس Dysport به‌طور تخصصی برای پیشانی استفاده شده و چروک‌های عمیق این بخش رو از بین می‌بره.

ماندگاری این بوتاکس بین انواع بوتاکس 4 الی 6 ماه تخمین زده می‌شود؛ البته در صورت رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق و همچنین تکنیک حرفه‌ای پزشک ماندگاری آن با افزایش روبرو خواهد بود. از دیسپورت برای رفع خط اخم، چروک‌های صورت و خطوط عمودی و افقی پیشانی استفاده می‌شود و برای بوتاکس پیشانی بهترین انتخاب ممکن است. ضمن اینکه پس از گذشت 48 ساعت از تزریق بوتاکس کم کم اثرات خودش رو روی پوست لطیف صورتتون نشون میده!

تزریق بوتاکس مجوزدار مصپورت یکی از انواع بوتاکس در کلینیک زیبایی دکتر لیلی هاشمی

2. معرفی بوتاکس مسپورت Masport

یکی از انواع بوتاکس ایرانی باکیفیت بوتاکس مصپورت هست که با کمی اختلاف در فرمولاسیون عملکردی مشابه بوتاکس دیسپورت دارد. این بوتاکس هم سم ضعیف شده بوتولینوم هست که باعث فلج موقت عضله و کاهش علائم پیری می‌شود.

 از این بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حد، خطوط پیشانی، اختلال در تارهای صوتی، رفع انحراف چشم و کاهش چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. 

بوتاکس مسپورت حدود 2 هفته زمان لازم دارد تا علایم تزریقش روی پوست مشاهده شوند و پس از چند روز کم کم اثرگذاریش شروع میشه!

اگه خوب از پوستتون بعد از تزریق بوتاکس مسپورت مراقبت‌ کنید‌ چیزی حدود 6 ماه موندگار است. 

3. دیستون

بعد از تحریم و کاهش واردات برندهای بوتاکس دیسپورت و زئومین شرکت‌های ایرانی به ساخت بوتاکس‌های معتبر ترغیب پیدا کردند. بعد از بوتاکس مسپورت، بوتاکس دیستون Dyston نیز توانست جایگاه ویژه‌ای بین پزشکان متخصص حوزه زیبایی پیدا کند و این دو محصول با برندهای خارجی مشابه خود توانستند به خوبی وارد رقابت شوند. این برند دارای قیمتی با صرفه و کیفیتی عالیست که می‌توانید پیش از تزریق بوتاکس با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

تزریق بوتاکس دیستون از انواع بوتاکس در توسط دکتر لیلی هاشمی

4. درماتوکس مدرن‌ ترین بین انواع بوتاکس

یکی از به روز ترین انواع بوتاکس برند درماتوکسه که پیشرفته‌ تر شده و علاوه بر تأثیر روی چین و چروک‌های صورت باعث رفع جای زخم و اسکار، درمان منافذ پوستی، اثر جوش و… می‌شود.

این برند نیز، زمان تزریقش کوتاهه و بعد از حدود یک تا دو هفته اثراتش مشخص میشه. ضمنأ ماندگاری این برند از انواع بوتاکس بین 3 الی 9 ماه با توجه به متابولیسم بدن فرد، میزان مراقبت او و همچنین تکنیک پزشک تخمین زده می‌شود. 

5. زئومین درجه یک بین انواع بوتاکس 

یکی از انواع فیلر خفن و درجه یکی که توسط کشور آلمان تولید شده نوروتوکسین زئومین XEOMIN هست. این برند تونسته سال 2010 تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا رو کسب کنه! ( بزن به افتخارش) 

تحقیقات نشون داده تأثیرات سم بوتولینوم زئومین روی خانم‌ها بیشتر از آقایون هست و حدود یک هفته پس از تزریق اثرات آن به خوبی روی پوست صورت قابل مشاهده است. 

از زئومین برای مشکلات پرش پلک، دیستونی گردن، کاهش خطوط پنجه کلاغی و خطوط گلابلا استفاده می‌کنند. جالبه بدونید در فرمولاسیون این نوع بوتاکس از مواد با درصد خلوص بالا استفاده شده شده و نداشتن مواد افزودنی ناخالص باعث عدم بروز واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق زئومین میشه!

این خبر خوبیه و یعنی اثرگذاری زئومین با فرمولاسیون خلوص بیشتر بهتر و ماندگاری آن حتی در مقایسه با خود برند بوتاکس طولانی‌تر خواهد بود. زئومین برخلاف انواع بوتاکس یخچالی نیست و به همین جهت برای صادرات به سراسر جهان شرایط مناسبی رو داره!

6. نورونوکس پیشرو در جهان 

یکی از شرکت‌های کره‌ای توانستند بین انواع‌ بوتاکس، سم بوتولینوم نورونوکس را تولید واز50 کشور در سراسر جهان برای خود مشتری پیدا کند. این محصول سالیان سال از نظر قیمت، ایمنی و اثرگذاری پیشرو بود و همین راز موفقیت نورنوکس شد. 

7. بوتاکس

بوتاکس نام یه برند تجاری به نام Botulinum Toxin هست که خیلی زود به یکی از بهترین فیلرهای پوستی تبدیل شد. در سراسر جهان انواع بوتاکس از برندهای مختلف را به نام بوتاکس یک فیلر ضد پیری میشناسند و از آن استفاده می‌ کنند. 

ماندگاری این فیلر بین 3 الی 4 ماه است و باعث کند شدن روند پیری پوست برای افرادی میشه که تزریقش می‌ کنند. 

تزریق انواع بوتاکس توسط دکتر لیلی هاشمی

تشخیص بوتاکس با کیفیت و مرغوب

بوتاکس‌هایی که از کیفیت طلوب برخوردار نیستند معمولاً ارزان‌تر هستند زیرا آنها بیش از حد آب شده‌اند. تزریق چنین بوتاکس‌هایی ماندگاری چند هفته تا سه چهار ماه نهایتاً خواهد داشت. اما محصولات با کیفیت‌تر ماندگاری بیشتری خواهند داشت و معمولاً گرانتر هستند.

راه تشخیص و تزریق بوتاکس مرغوب

لازم است پیش از تزریق بوتاکس با پزشک متخصص و با تجربه مشورت کنید. پیش از مراجعه به ایشان لازم است نمونه کارهای او را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و آپارات مشاهده کنید‌. ممکن است تکنیک و سبک کاری که این پزشک برای زیباسازی استفاده می‌کند مورد استقبال شما قرار نگیرد. اما به هر حال مراجعه به کلینیک‌های غیر معتبر که تزریق بوتاکس را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از دیگر کلینیک‌ها انجام می‌دهند اشتباه است! چرا که ممکن است فردی غیرمتخصص بوتاکس را برای شما انجام دهد یا از بوتاکس نامرغوبی برای تزریق استفاده کنند.
اگر به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید در جلسه مشاوره با معاینه پوست شما، میزان بوتاکسی که نیاز دارید و برنامه‌ای که برای زیباسازی شما قصد دارد انجام دهد، با شما مطرح خواهد کرد. ممکن است با صلاح دید پزشک جلسات زیباسازی شما نیاز به تکرار و تمدید داشته باشد.

سوالات متداول انوع بوتاکس

چه اقداماتی بعد از تزریق بوتاکس نباید انجام داد؟

  • بعد از تزریق بوتاکس دراز نکشید، ورزش نکنید.
  • صورتتان را نشویید، خم نشوید.
  • ناحیه تزریق شده را طبق دستور پزشک( اگر نیاز هست) ماساژ دهید در غیر این صورت از ماساژ آن ناحیه پرهیز کنید.

کدام بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد؟ کدام بوتاکس مرغوب‌تر است؟

درست است که در تزریق بوتاکس زیباجو صرفاً رفع چروک‌ها را انتظار دارد اما این کار بسیار ظرافت دارد و لازم است در نحوه تزریق بوتاکس دقت لازم به عمل آید تا نتیجه نهایی به بهترین نحو خود را نمایش دهد. پزشک مورد نظر با توجه به ربه‌ای که در حوزه زیبا شناسی و زیباسازی صورت دارد با بررسی چهره هر فرد فاصله چشم‌ها ابروها پلک و فرم آنها و.. تشخیص می‌دهد که کدام تکنیک برای شما مناسب‌تر است.

با توجه به ویژگی‌های بدن هر فرد اینکه چه بوتاکسی از میان انواع بوتاکس، ماندگاری بیشتری دارد متفاوت خواهد بود. به صورت کلی طبق گزارشات و مطالعات انجام شده بوتاکس دیسپورتDysport فرانسوی یکی دو ماه ماندگاری بیشتری نسبت به سایر رقبا داشته است. دکتر لیلی هاشمی با تزریق بوتاکس در تهران از نوع بوتاکس دیسپورت هم استفاده می‌کنند.

معمولا برای کدام نواحی تزریق بوتاکس انجام می‌شود؟

تزریق بوتاکس بر روی گوشه‌های چشم به عنوان مثال بوتاکس چشم گربه‌ای و بر روی ابرو و پیشانی انجام می‌شود. این تکنیک برای ناحیه گردن و چانه نیز قابل استفاده است.

برای از بین بردن خط اخم بین ابروها از چی استفاده کنم؟

اگر عضلات بین ابروهای شما قوی بوده و هنوز به غیر از زمان عهد کردن بین ابروهای شما خط نیفتاده است می‌توانید با تزریق بوتاکس هر سه ماه یک بار خط بین ابروها را از بین ببرید. تزریق فیلر بین ابروها توصیه نمی‌شود و این نواحی برای تزریق فیلر خطرناک هستند.
در صورتی که غیر از زمان اخم کردن و حالت عادی صورت نیز خط بین ابروها دیده می‌شود می‌توانید علاوه بر تزریق بوتاکس از تزریق جالپرو در ناحیه خط اخم استفاده کنید تا کم کم عمق آن کاهش پیدا کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از سم بوتولینوم با نام تجاری بوتاکس و برندهای مختلف برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست فوق‌العاده است. درسته که بوتاکس یه جور سم هست و باعث فلج موقت عضله میشه ولی خب کاملا ضعیف و کنترل شده به پوست تزریق میشه.

اگه با آگاهی کامل، شناسایی انواع بوتاکس و همچنین انتخاب پزشک حرفه‌ای و کلینیک معتبر اقدام به تزریق بوتاکس کنید قطعا مزایای آن بیشتر از عوارضش خواهد بود. و همچنین باید توجه داشته باشید برای تزریق ژل در تهران و یا حتی بوتاکس به کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای اینکه بتونی از کلینیک دکتر لیلی هاشمی نوبت تزریق انواع بوتاکس بگیری و حتی مشاوره پیش از تزریق انجام بدی تا خیالت راحت شده پیشنهاد می‌کنیم با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و نمونه کارهای دکتر رو در صفحه آپارات ایشون مشاهده کنید.انپتت

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟