تزریق چربی به صورت لاغر

تزریق چربی به صورت لاغر و استخوانی – چاقی صورت

تزریق چربی به صورت لاغر یکی از روش‌های کم عارضه برای کسانی است که صورت‌های استخوانی باب سلیقه‌شان نیست. گذر عمر، بالا رفتن سن و تغییرات شدید وزن می‌تواند باعث تحلیل رفتن عضلات و چربی‌های بدن علی‌الخصوص در ناحیه صورت شود. صورت لاغر شاید برای برخی افراد خوشایند و جذاب باشد؛ اما بسیاری از افراد صورت‌های تحلیل رفته و استخوانی را نمی‌پسندند و درصدد انجام کاری برای رفع لاغری صورت خود هستند.

تزریق چربی به صورت لاغر چگونه انجام می‌شود؟

در این عمل جراح به کمک بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی چربی را از نقاط قابل برداشت در بدن شما برمی‌دارد و پس از پالایش آن، سلول‌های باکیفیت چربی را به نقاط استخوانی و تحلیل رفته‌ی صورت تزریق می‌کند. 

رایج‌ترین بخش‌ها برای برداشت چربی ران پا و شکم هستند. 

چربی برداشت شده به عنوان یک پرکننده طبیعی صورت عمل می‌کند و بدون ایجاد حساسیت و واکنش‌های آلرژیک نقاط خالی و فرورفته صورت را پر و جذاب می‌کند. 

تزریق چربی‌ به صورت استخوانی باعث ایجاد نتایج ماندگار و طولانی مدت می‌شود و پزشک به برخی از افراد پیشنهاد انجام این تکنیک به همراه روش‌های مکملی مثل لیفت صورت یا بلفاروپلاستی را می‌دهد تا جوانسازی صورت به طور جامع انجام شود. 

تزریق چربی به صورت لاغر یکی از بهترین راهکارها برای افزایش حجم صورت و به دست آوردن زیبایی بیشتر است. 

عوارض تزریق چربی به صورت استخوانی چیست؟

چرا برخی افراد صورت لاغر و استخوانی دارند؟

می‌توان مهم‌ترین دلیل تحلیل رفتن عضلات صورت و لاغری بیش از حد را افزایش سن و کاهش کلاژن سازی و الاستین (Elastin) پوست قلمداد کرد. این اتفاق به مرور باعث شل شدن پوست و به وجود آمدن خطوط ریز و درشت، چین و چروک‌های نه چندان جذاب و تحلیل عضلات صورت می‌شود.

مورد دیگری که در تحلیل و لاغری صورت نقش مهمی دارد سبک زندگی و تغذیه افراد است. تغذیه بی کیفیت، ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل برخی بیماری‌های پوستی یا سرطان می‌تواند باعث لاغری خیلی‌ زیاد صورت شود.

البته از عوامل ژنتیکی در لاغری صورت نباید غافل شد. بسیاری از افراد به‌ارثی و به جهت استخوانی بندی ضعیف صورت، صورت استخوانی و لاغری دارند. 

عکس تزریق چربی به صورت بعد از ماه
عکس تزریق چربی به صورت بعد از ماه

4 راهکار اساسی برای درمان صورت لاغر

کسانی‌که نسبت به لاغری صورت خود احساس رضایت ندارند به دنبال راهی برای چاق شدن صورت خود هستند. راهکارهای ارائه شده در ادامه می‌توانند به پر شدن صورت لاغر کمک زیادی کنند. باتوجه به نوع و دلیل لاغری می‌توانید مناسب‌ترین روش برای پر کردن صورتتان را انتخاب کنید. 

تزریق چربی به صورت لاغر

از آنجایی که بسیاری از افراد آخرین راه‌حل را اولین راه‌حل می‌دانند ما نیز، شما را منتظر نگذاشتیم و خیلی زود سر اصل مطلب رفتیم. اگر فرصت یا حوصله انجام روش‌های زمان‌بر را ندارید می‌توانید تزریق چربی را انتخاب کنید تا حالت استخوانی و لاغر صورت خود را اصلاح کنید. در این روش چون برای هر شخص از چربی‌های بدن خودش استفاده می‌شود امکان پس زدن پیوند و واکنش‌های آلرژیک وجود ندارد.

لیفت کردن صورت

لیفت صورت یک جراحی نسبتا تهاجمی برای کشیدن پوست صورت است که پزشک با انجام برش پوست و کشیدن آن روی صورت افراد جراحی انجام می‌دهد و با برش و دسترسی‌ به فضای زیر پوست حجم و تراکم بافت صورت را در بخش‌های مختلف بازسازی می‌کند. 

ماساژ اصولی صورت لاغر 

ماساژ صورت با افزایش جریان خون در صورت و تحریک سلول‌های هر بخش می‌تواند به کاهش لاغری صورت و درمان صورت استخوانی کمک کند و با تقویت عضلات از لاغری بیشتر صورت جلوگیری می‌کند. الته این روش بسیار زمان‌بر است و لازم است در این کار تداوم داشته‌باشید و نسبت به نتیجه صبور باشید.

تغذیه و اصلاح سبک زندگی 

استفاده از یک رژیم غذایی با ارزش غذایی بالا و سرشار از زیر مغذی‌ها و مواد معدنی می‌تواند باعث پر شدن صورت شود‌. غذاهایی مانند سبزیجات تازه، منابع غنی پروتئین مثل گوشت و حبوبات و انواع ویتامین‌ها می‌تواند به افزایش حجم صورت کمک کند. لازم است برای ماندگاری نتایج حاصل از تزریق چربی عادات غذایی مثبت را جایگزین روش‌های منفی کنید‌. این کار نیز به نسبت سایر راهکارها نیازمند زمان بیشتری است.

نتیجه تزریق چربی‌ به صورت، چاقی صورت است.
نتیجه تزریق چربی‌ به صورت، چاقی صورت است.

تزریق چربی‌ به صورت لاغر چه مزیت‌هایی دارد؟

یکی از راه‌های اصلاح فرم صورت، مخصوصا برای صورت‌های لاغر، چربی زدن به صورت است. نتایج این کار به نسبت سایر راهکارهایی که در بالا ارائه شد، بسیار زودتر نمایان می‌شود و این یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه روش‌ها است. تزریق چربی به صورت استخوانی و لاغر مزایای زیادی دارد و ما به 3 مورد از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش حجم صورت

قطعا اولین دلیل تزریق چربی به صورت لاغر افزایش حجم صورت است که پزشک با استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای زیبایی این کار را برای زیباجو استفاده می‌کند. با این کار جلوی پیری پوست گرفته می‌شود و شادابی به پوست برمی‌گردد.

  • تغییر شکل صورت

تزریق چربی به صورت لاغر نه تنها باعث افزایش حجم می‌شود بلکه زیبایی صورت را هم بیشتر می‌کند و تغییر شکل صورت در جهت رضایت فرد از ظاهر خود ایجاد کرده و چهره را جوانتر از چیزی که باید نشان می‌دهد. به‌طور مثال افرادی که صورت باریک و دراز دارند می‌توانند هنگام تزریق چربی بینی، گونه‌ها و چانه خود را گردتر کرده و تغییرات خوبی در ظاهرشان ایجاد کنند. 

  • چربی طبیعی بدن فرد 

خوبی این روش این است که چربی تزریق شده، مطابق با ساختار بدن هر شخص است و از بدن فرد گرفته می‌شود. در نتیجه پس زدن پیوند اتفاق نمی‌افتد و همه‌چیز طبق روال پیش می‌رود. 

عکس تزریق چربی به صورت لاغر بعد از یک ماه توسط دکتر لیلی هاشمی
عکس تزریق چربی به صورت لاغر بعد از یک ماه توسط دکتر لیلی هاشمی

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

تزریق چربی برای صورت‍هایی که طی گذر زمان یا حتی ژنتیکی لاغر هستند، گزینه بسیار مناسبی است چرا که این چربی‌ها به مرور ته نشین می‌شوند و در جای خود برای همیشه باقی می‌مانند با این حال این روش نمی‌تواند روند کاهش حجم صورت و پیری را متوقف کند. تزریق چربی از تکنیک‌های زیبایی است که سازگاری بالایی با بدن شخص دارد و نتایج آن برای مدت طولانی (چندین دهه!) در بدن ماندگار خواهد بود.

از عواملی که بر ماندگاری تزریق چربی به صورت لاغر و استخوانی موثر است می‌توان به مهارت و توانایی پزشک متخصص، نحوه سازگاری بدن شخص و تکنیکی که پزشک از آن برای چربی زدن استفاده می‌کند، اشاره کرد.

عوارض تزریق چربی به صورت لاغر

تزریق چربی به صورت استخوانی و لاغر با تمام مزایایی که دارد گاهی اوقات با توجه به بدن شخص، ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد که البته می‌توان گفت با رعایت مواردی که پزشک متخصص به شما تذکر می‌دهند می‌توانید از آن جلوگیری کنید و یا بعد از وقوع عوارض به درمان آ‌نها بپردازید. از جمله عوارض تزریق چربی صورت، التهاب و تورم، درد و عفونت می‌باشد.

پشیمانی از تزریق چربی به صورت لاغر

یکی از کاندیداهای تزریق چربی به صورت، افرادی با صورت‌های استخوانی هستند. این افراد طبعتا قصد دارند حجم‌دهی به صورت اتفاق بیفتد ولی در عین حال صورت به شکل فاحشی از فرم طبیعی خود خارج نشود. در نتیجه اگر فردی که برای انجام این کار به او مراجعه می‌کنید در این زمینه تخصص و مهارت کافی نداشته باشد، حین تزریق به اصولی که نیاز است توجه نمی‌کند و در نهایت رضایت شخص را به دنبال نخواه داشت. اتفاقاتی که ممکن است بعد از تزریق چربی غیراصولی اتفاق بیفتد:

  1. عدم تقارن صورت
  2. ناهمواری در ناحیه تزریق
  3. گلوله شدن چربی
  4. عفونت
  5. تزریق بیش از حد چربی در یک ناحیه
  6. جابجایی و حرکت چربی
  7. جمع شدن آب در قسمتی که تزریق انجام شده(از نتایج تزریق غیراصولی!)
  8. نارضایتی شخص بعد از تزریق
آیا چربی بعد از تزرق گوله گوله می‌شود؟

آیا مراقبت‌های خاصی پس از تزریق چربی به صورت استخوانی و لاغر لازم است؟

بله پس از تزریق چربی بهتر است هوای پوست خود را داشته باشید و از هیچگونه شوینده و مواد آرایشی حساسیت زا استفاده نکنید. هم‌چنین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

تغذیه مناسب و سرشار از تمامی مواد مغذی موجود در هرم غذایی داشته باشید تا نتایج حاصل از انتقال چربی موفقیت آمیز و طولانی مدت باشد. 

می‌توانید از انواع‌ دارو‌های آنتی بیوتیک و مسکن‌های ساده جهت کاهش التهابات و ورم بعد از انجام تزریق استفاده کنید؛ البته مشورت با پزشک و مشاهده نمونه‌کارهای دکتر مورد نظر پیش از انجام تزریق می‌تواند شما را در انتخاب درست کمک کند.

کلام آخر

اگر شما از لاغری پیش از حد صورت خود رنج می‌برید می‌توانید ازاین روش برای افزایش حجم طبیعی صورت استفاده کنید. ممکن است قیمت تزریق چربی به صورت لاغر برایتان کمی زیاد باشد؛ اما فراموش نکنید بهترین نتیجه را از این  روش خواهید گرفت و زیباترین بین اطرافیان خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌های تزریق چربی به صورت و دریافت تعرفه تزریق چربی با ما در تماس باشید.

سوالات متداول تزریق چربی به صورت لاغر و استخوانی

مدت زمان تزریق چربی چقدر است؟

آیا انتقال چربی دوام دارد؟ نتایج حاصل از انتقال چربی دائمی است. اما ممکن است یک سری از چربی‌های تزریق شده توسط بدن جذب شوند و فرد به حجم دلخواه خود دست پیدا نکند و حدود شش ماه طول می کشد تا سلول های چربی تزریق شده به منبع خون جدید دست پیدا کنند و نتایج نهایی قابل مشاهده شوند.

آیا تزریق، ارزشش را دارد؟

اگر دلیل اصلی شما برای تزرق چربی، حجم کم اعضای صورتتان (خصوصا گونه‌ها، اطراف چشمان و خطوط فک) باشد، چربی زدن در مقایسه با تزریق فیلر انتخاب بهتری خواهد بود. در تزریق چربی به صورت استخوانی و لاغر ماندگاری نتایج تزریق به صورت نیز در مقایسه با فیلر پوستی بیشتر است.

آیا تزریق چربی در صورت موثر است؟

تزریق چربی گزینه خوبی است اگر: مزایای طولانی مدت را به نتایج کوتاه مدت به دست آمده توسط پرکننده های مصنوعی ترجیح می دهید.

در تزریق صورت چه مقدار چربی از بدن خارج می شود؟

پزشک ابتدا به بررسی کانتور و فرم دهی صورت می‌پردازد و شکل مناسب و نهایی را با توجه به نیازهای صورت طراحی می‌کند. در تزریق چربی به صورت لاغر با توجه به مقدار چربی مورد نیاز، از نواحی اهداکننده چربی جدا می‌شود.

نتایج تزریق صورت چقدر دوام دارد؟

نتایج تزریق می تواند سال ها دوام داشته باشد البته در صورتی که افزایش یا کاهش وزن در بدن اتفاق نیافتد. اگر به دستورات پزشک بعد از تزریق توجه کنید، ظاهر جدید شما تا سال‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند.

تزریق چربی چقدر ایمن است؟

از آنجا که چربی مورد نظر از بدن خود فرد برداشته می‌شود و یک سری پروسه‌ها روی آن انجام می‌شود تا برای تزریق در ناحیه مورد نظر آماده شود، با بدن فرد سازگار است با این حال، دو خطر اصلی در انتقال چربی وجود دارد: عفونت و آمبولی چربی (که در آن چربی شریان های قلب یا ریه ها را مسدود می کند). تزریق به صورت می تواند مشکلاتی مانند ناهمواری پوست، پف صورت، ایجاد کند. مشکلات بینایی مثل کوری نیز در مواردی رخ می‌دهد.

نتیجه تزریق به صورت طبیعی است؟

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشنهاد تزریق چربی، ظاهر طبیعی است که ایجاد می‌کند. اگر این فرآیند توسط یک جراح متخصص انجام شود، نتایج بهتر و طبیعی تری از ایمپلنت خواهید گرفت.

آیا ممکن است تزریق پس زده شود؟

چربی تزریق شده از بدن خود فرد است و امکان رد پیوند وجود ندارد. امکان بروز عفونت وجود دارد که این اتفاق نیز در موارد بسیار نادر رخ می دهد.

چقدر طول می کشد که تورم تزریق بخوابد؟

در یک تا دو هفته اول بعد از تزریق چربی به صورت لاغر و استخوانی بخش عمده تورم از بین می رود، اما این فرآیند تا 2 ماه هم طول خواهد کشید که البته فروکش کردن تورم در ظاهر شما تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟