تزریق چربی‌ به مچ پا

تزریق چربی به مچ پا🦶زیبایی‌ مچ و ساق پا، مزایا، عوارض و ماندگاری

تزریق چربی‌ به مچ پا بهترین گزینه برای بهبود ظاهر پاها و افزایش اعتماد به نفس در افراد دارای پاهای لاغر است. برخی از افراد به طور ژنتیکی مچ پای لاغری دارند یا در اثر عواملی مثل ورزش‌های سخت، رژیم‌های طولانی مدت و… مچ پای آنها دچار کاهش حجم و تحلیل عضله شده است. یکی از روش‌های عالی برای حجم دهی به این بخش تزریق چربی به مچ پا است.

تزریق چربی به مچ پا 

برخی از افراد به طور طبیعی مچ پای رشد نیافته یا لاغری دارند یا نسبت به فرم مچ پای خود احساس خوبی ندارند و به‌دنبال راهی برای جبران لاغری مچ پای خود هستند.

یکی از روش‌های افزایش حجم مچ پا و داشتن مچ پای زیبا تزریق چربی به مچ پا است. این روش به عنوان کم تهاجمی ترین روش‌ افزایش حجم مواضع خاصی از بدن شناخته شده‌است و بروز واکنش‌های آلرژیک در آن نزدیک به صفر است؛ زیرا چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد گرفته می‌شود و موجب بازیابی و احیای مچ پا می‌شود.

تزریق چربی از زبان دکتر هاشمی

تزریق چربی به مچ پا چگونه انجام می‌شود؟

نحوه تزریق چربی به مچ پا مثل تزریق چربی به سایر بخش‌های بدن است و در آن ابتدا چربی‌ از نواحی مدنظر مثل پهلو و شکم چربی‌ مورد نیاز برداشته می‌شود. 

سلول‌های سالم و زنده موجود در این چربی پس از پالایش و قرارگیری در سانتریفیوژ، جداسازی شده و توسط سوزن یا کانولا به مچ پا تزریق می‌شود. 

آیا جای زخم، بعد از تزریق چربی به مچ پا از بین می‌رود؟

برای تزریق چربی به مچ پا حداقل 4 جای زخم ایجاد می‌شود که 2 اسکار برای استخراج و برداشت چربی و 2 جا برای تزریق چربی به مچ و ساق پا است. این جای زخم‌ها بسیار کوچک هستند و البته بعد از تزریق و به مرور زمان از بین می‌روند و زیباجویان از این بابت نگرانیی برای تزریق چربی به مچ پا نخواهند داشت.

مزایای تزریق چربی به مچ پا

مزایای تزریق چربی به پا فراوان است و مهم‌ترین آنها ایجاد زیبایی بیشتر در قسمت مچ پا است. دیگر مزایای این روش عبارتند از:

  • ایجاد تناسب اندام و زیبایی بیشتر با تزریق چربی‌ به مچ پا
  • مدت تزریق چربی‌ به مچ پا ماندگاری بالایی دارد. 
  • عوارض آن کم و روشی امن است.
  • زخم عمیق و خونریزی شدید ندارد. 
  • عدم تقارن بین دو مچ پا با تزریق چربی به مچ رفع می‌شود. 
مزایای تزریق چربی به مچ پا
مزایای تزریق چربی به مچ پا

عوارض تزریق چربی به مچ پا

تورم، کبودی، قرمزی از معایب تزریق چربی به مچ پا است. همچنین خونریزی‌، ایجاد اسکار در مچ پا و عدم تقارن دو مچ پا با همدیگر از معایب تزریق چربی به مچ پا است. 

حساس شدن پوست ساق پا و امکان بهبود طولانی مدت نیز ازدیگر معایب تزریق چربی به مچ پا است. البته هیچ عارضه شدیدی از این روش گزارش نشده و تقریبا تمام موارد از خفیف تا متوسط ثبت شده اند.

اقدامات قبل از تزریق چربی‌ به مچ پا

حتما لازم است آزمایشات قبل از تزریق چربی زا انجام دهید تا پزشک نسبت به سلامت جسمانی زیباجو مطمئن شود. داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین مصرف نشود. 

ترک مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی تا دوهفته قبل از تزریق به جهت بهبودی سریع‌تر پیشنهاد می‌شود. 

درباره‌ی دارو‌های مصرفی و بیماری‌های خاصی که دارید نیز، به پزشک گزارش دقیق و کاملی ارائه دهید. 

اقدامات بعد از تزریق به مچ پا

بهتر است پس از تزریق چربی‌ به مچ پا بخوبی استراحت کنید و حدالامکان پاها را بالاتر از سطح بدن نگهدارید. 

همچنین حدود 2 هفته پس از تزریق چربی‌ محل ساکشن چربی را با گن محکم ببندید تا سریع‌تر بهبودی حاصل شود. کبودی تورم و قرمزی ممکن است از عوارض کوتاه مدت تزریق چربی باشد که پس از مدتی رفع می‌شود و نیازی نیست مضطرب شوید. 

کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی توصیه می‌شود البته تا دو هفته پس از تزریق التهاب و تورم طبیعی است. 

رژیم غذایی سالم و استفاده از انواع‌ میوم و سبزیجات برای تامین آب بدن ضروری است.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به مچ پا و ساق پا

  • افرادی که مچ پای ضعیف دارند برای تقویت ساختار مچ پا
  • افرادی که مچ پای خیلی لاغر و نامتناسب دارند. 
  • تمام کسانی که پاهایشان در اثر بیماری‌های روماتیسم، فلج اطفال و… کمانی شده است.
  • افرادی که هرگونه آسیب دیدگی و عدم تقارن در مچ پا دارند.
  • افرادی که مچ پای کوچک و بدفرم دارند.

کلام آخر

تزریق چربی به مچ پا به تمام کسانی که از ظاهر و لاغری مچ پای خود راضی نیستند پیشنهاد می‌شود. این تکنیک بسیار ایمن بوده و نسبت به عوارض کم و مزایای زیادی که دارد قیمت بسیار مناسبی دارد. 

برای انجام سایر خدمات زیبایی مثل تزریق ژل یا تزریق چربی‌ به صورت می‌توانید با شماره‌ تماس‌های موجود در سایت ارتباط برقرار کنید و همچنین جهت ارزیابی‌ مهارت پزشک به صفحات اجتماعی ایشان مانند اینستاگرام یا آپارات مراجعه و نمونه کارها و میزان رضایت زیباجویان را مشاهده کنید.

سوالات متداول تزریق چربی‌ به مچ پا

ماندگاری تزریق چربی‌ به مچ پا چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی‌ به مچ پا با توجه به سوخت و ساز بدن متفاوت است و بستگی به میزان فعالیت شخص و تکنیک پزشک دارد. به‌طور کلی ماندگاری تزریق چربی به مچ پا طولانی مدت است.

هزینه تزریق چربی‌ به مچ پا چقدر است؟

نمی‌توان یک مقدار معین هزینه‌ برای این تکنیک مشخص کرد و باتوجه میزان چربی‌ تزریق شده، مهارت پزشک و تجهیزات کلینیک تعیین می‌شود. 

تعداد جلسات تزریق چربی به مچ پا چند جلسه است؟

اگر پزشکی شما انتخاب می‌کنید در این حوزه تخصص و تجربه لازم را داشته‌باشد، با یک جلسه تزریق را بصورت کامل انجام خواهدداد. البته بعد از دوره نقاهت و طی شدن روند بهبودی ممکن است نیاز به تزریق مجدد چربی به مچ و ساق پا وجود داشته‌باشد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟