تزریق چربی‌ به گونه

تزریق چربی به گونه👧مزایا و ماندگاری گونه گذاری

تزریق چربی به گونه یا انتقال چربی به گونه، بهترین راه برای کانتورینگ صورت و بالا بردن درصد جذابیت چهره است. در این روش علاوه‌بر زیبایی، چین و چروک‌های صورت هم رفع می‌شود و جوانسازی انجام می‌شود.

تزریق چربی‌ به گونه عوارض خاصی ندارد و کم تهاجم است. دوره‌ی بهبودی آن کوتاه و ماندگاری تزریق بسیار طولانی‌تر از روش‌های دیگر است.

تزریق چربی به گونه یا گونه گذاری  

متاسفانه کهولت سن تأثیر زیادی روی چهره و پوست می‌گذارد و گونه‌ها با بالاتر رفتن سن در معرض بیشترین تغییرات هستند. همزمان با افزایش سن میزان کلاژنی که در بدن ما تولید تولید می‌شود کاهش پیدا می‌کند و همین دلیل چین و چروک روی پوست ما ظاهر می‌شود. گونه‌ها بخاطر افتادگی، شل شدگی و از بین رفتن چربی زیر پوست در سنین بالا تحلیل می‌روند و پوست اطراف آن دچار چین و چروک می‌شود.

در این مواقع لیفت پوست، تزریق ژل گونه یا تزریق چربی به گونه برای حجم دهی اصولی به گونه‌ها و جوانسازی پوست این قسمت‌ پیشنهاد می‌شود.

تزریق چربی‌ به گونه یک روش افزایش زیبایی گونه‌ها است.
تزریق چربی‌ به گونه یک روش گونه گذاری

در تکنیک تزریق چربی به گونه، چربی از بدن فرد استخراج شده و پس از پالایش و جداسازی سلول‌های زنده‌ی چربی به گونه‌ها تزریق می‌شود. یک راهکار عالی برای پر کردن چین و چروک‌های صورت و بهبود حجم صورت، تزریق چربی به صورت است. البته کسانی که صورت لاغری دارند حتی در سنین جوانی نیز چین و چروکی روی صورت آنها مشاهده نمی‌شود می‌توانند با استفاده از تزریق چربی به گونه و صورت خود حجم دهند.

گونه‌ گذاری با تزریق چربی ماندگاری خوبی دارد و می‌توان حین انجام این عمل باقی قسمت‌هایی که نیاز به چربی دارند را نیز، حجم دهی و جوانسازی کرد. تزریق چربی به گونه یک روش کم‌تهاجمی است و نسبت به درمان‌های غیر جراحی مانند تزریق ژل که پر کننده‌های پوستی هستند نتایج بهتری را به ارمغان می‌آورد. با توجه به اینکه چربی از بدن شما به صورت انتقال پیدا می‌کند واکنش آلرژیکی اتفاق نمی‌افتد و عوارضی نیز شما را تهدید نمی‌کند.

مزایای تزریق چربی در گونه چیست؟

گونه‌ها یکی از عناصر تاثیرگذار در چهره افراد هستند و عوامل مختلفی می‌توانند روی ظاهر آنها اثر بگذارند. تقریبا هیچکس از گونه‌های فرورفته خوشش نمی‌آید و اکثر افراد به‌دنبال راهی برای زیباتر کردن گونه‌‌های خود هستند. به همین جهت تزریق چربی به گونه را انتخاب می‌کنند. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانتورینگ صورت
  • افزایش حجم گونه‌ها و زیباتر کردن آنها مخصوصا برای کسانی که در اثر افزایش سن گونه‌های تحلیل رفته و افتاده دارند.
  • کسانی که در اثر شلی پوست و لاغری گونه‌ها خسته به‌نظر می‌رسند، تزریق چربی‌ در گونه می‌تواند باعث شادابی مجدد چهره شود. 
  • ایمنی بالای این روش به جهت اینکه از چربی‌های بدن فرد برای گونه گذاری انجام می‌شود.
  • حساسیت و آلرژی ندارد.
  • عوارض خیلی کمی دارد.
  • دوره بهبودی تزریق چربی به گونه نسبتا کوتاه است.
  • ماندگاری طولانی تزریق چربی به گونه یک مزیت مهم محسوب می‌شود.
  • نتایج حاصل از گونه گذاری با چربی طبیعی است و چهره را از حالت نچرال چندان خارج نمی‌کند.
عکس تزریق چربی به صورت - دکتر لیلی هاشمی
عکس تزریق چربی به گونه و صورت – دکتر لیلی هاشمی
عکس تزریق چربی به صورت و گونه
عکس تزریق چربی به صورت و گونه

نحوه تزریق چربی به گونه

پزشک با توجه به بدن بیمار چربی مورد نیاز را که در تزریق چربی به گونه نیاز هست برداشت می‌کند و بعد از پردازش بر روی آن و حذف آلودگی‌ها سلول‌های چربی را برای انتقال آماده می‌کند.
پزشک همزمان با تزریق چربی به گونه که به صورت لایه‌های نازک انجام می‌شود بین هر لایه را ماساژ می‌دهد تا نتیجه نهایی تزریق گونه زیبا و طبیعی شود. نتایج تزریق چربی در گونه بلافاصله بعد از عمل ظاهر می‌شوند گرچه با تورم و کبودی همراه خواهد بود اما این علائم بعد از حدود ۱ تا دو هفته از بین می‌روند.

اقدامات قبل از کاشت گونه با تزریق چربی

استعمال سیگار را 4 هفته قبل از تزریق چربی به گونه متوقف کنید و در صورت مصرف مشروبات الکلی و داروهای رژیمی 48 ساعت قبل از تزریق از مصرف آنها خودداری کنید. همچنین داروهای رقیق کننده خون را نخورید و پزشک را در جریان تمام سوابق پزشکی خود قرار دهید.

عوارض گونه گذاری با تزریق چربی

گرچه هر عمل زیبایی می‌تواند با عوارضی همراه باشد ما شما می‌توانید با توجه به اقداماتی که قبل از تزریق چربی به گونه به شما ذکر داده می‌شود دوز عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید. بعد از کاشت گونه با تزریق چربی نیاز است مدتی در فعالیت‌های خود و حتی در خوابیدن خود دقت و توجه لازم را داشته باشید.

  1. معمول‌ترین عارضه‌ای که با تزریق چربی به گونه گزارش شده است کبودی و ورم ناشی از تزریق است.
  2. در برخی از موارد نادر عفونت و عدم بهبود زخم نیز ثبت شده است.
  3. شاید بدترین بخش تزریق چربي به گونه جذب بیش از حد چربی و عدم نتیجه‌گیری رضایت‌بخش از این روش باشد.
  4. عدم تقارن گونه‌ها پس از تزریق چربی در گونه نیز از دیگر عوارض ناشی از تزریق غیر اصولی چربی و مراجعه به تزریق کننده‌ی کم تجربه است.
  5. تغییر رنگ همیشگی پوست، آمبولی چربی و از بین رفتن حس پوست نیز، از عوارض کمتر ثبت شده‌ی تزریق چربی به گونه است.

آیاتزریق چربی به گونه دردناک است؟

طی عمل برداشت چربی و تزریق چربي به گونه طی بی‌حسی یا بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید و درد شدیدی را احساس نمی‌کنید. در شرایط کاملا نرمال و آرامی عمل انجام می‌شود. پس از آن نیز در صورت احساس درد پزشک مسکن‌های مجاز برای مصرف را برایتان تجویز می‌کند.

اقدامات لازم بلافاصله پس از تزریق چربی به گونه

قرمزی و تورم و کبودی در گونه‌ها و محل ساکشن چربی طبیعی است. می‌توانید از کمپرس یخ و انواع مسکن‌های ساده برای کاهش تورم و درد بعد از تزریق چربی به گونه استفاده کنید.

سعی کنید تا چند روز محل تزریق را دستکاری نکنید و از شوینده‌های ملایم برای شستن صورت استفاده کنید. همچنین بعد از کاشت گونه با تزریق چربی از پزشک روش‌های ماساژ اصولی برای کاهش ورم را جویا شوید.

گونه‌های متقارن با روش تزریق چربی به گونه
گونه‌های متقارن با روش تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق چربی به گونه نسبت به تزریق ژل به ناحیه تزریق شده حجم بیشتری می‌دهد. این مورد را ممکن است شما ندانید که در تزریق ژل گاهی پزشک نیاز دارد که از ایمپلنت‌های مصنوعی استفاده کند این در حالیست که در تزریق چربی این اتفاق نمی‌افتد و جایگزینی در زیر پوست با استفاده از چربی‌های بدن خود فرد انجام می‌شود.
برای کسانی که به محصولات تزریقی حساسیت دارند و نتایج طبیعی‌تری را خواستار هستند تزریق کردن چربی به گونه را پیشنهاد می‌کنیم. به این نکته باید توجه داشته باشید که پیش از انجام تزریق و در طی جلسه‌ای مشاوره با پزشک متخصص و در کلینیک معتبر، باتوجه به پیشنهادات دکتر و پاسخ‌هایی که به سوالات شما می‌دهند، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام تزریق با توجه به ناحیه درمانی و میزان حساسیت بدن شما، برای شما مناسب است. یکی از کلینیک‌های معتبر برای تزریق چربی در تهران، کلینیک دکتر لیلی هاشمی است که در آن تزریق توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

تزریق چربی به گونه و صورت

چه کسانی برای تزریق چربی گونه مناسب هستند؟

  • کسانی که سیگاری نیستند.
  • کسانی که از نظر جسمی سالم و وزن ثابتی دارند.
  • افرادی که از گونه‌های خود و ظاهر آن راضی نیستند.
  • کسانی که انتظارات منطقی و واقع بینانه دارند.

ماندگاری تزریق چربی به گونه چقدر است؟

طبق مقاله منتشر شده از مجله زیبایی facialplasticsurgery تزریق چربی روشی ماندگار و دائمی نیست. ولی سلول‌های چربی منتقل شده می‌توانند سالها زنده بمانند و به مرور جذب صورت شوند. ماندگاری تزریق چربی به گونه به عوامل مختلفی مثل متابولیسم و ژنتیک افراد، تغییرات وزن و سن بیمار بستگی دارد. بسیاری از دریافت کنندگان چربی گونه اظهار داشته‌اند که حدود 5 سال و حتی بیشتر نتایج حاصل از تزریق روی صورتشان باقی مانده است. 

جمع‌بندی

تمام کسانی که بر اثر ابتلا به سرطان، لاغری مفرط، کهولت سن و افتادگی پوست دچار تحلیل گونه‌، فرو رفتگی گونه و تیرگی دور چشم شده‌اند می‌توانند از مزایای تزریق چربي به گونه بهره کافی را ببرند و زیبایی را مهمان چهره خود کنند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه‌ی تزریق چربی به گونه و همچنین رزرو وقت از کلینیک زیبایی دکتر لیلی هاشمی با شماره‌های موجود در سایت کلینیک ارتباط تماس بگیرید.

سوالات متداول تزریق چربی به گونه

آیا گونه بعد از تزریق چربی، طبیعی به نظر می‌رسد؟

اینکه نتیجه تزریق چربی چه میزان طبیعی به نظر برسد به تخصص جراح زیبایی متابولیسم بدن و مراقبت‌های شما بستگی دارد.

ماندگاری نتایج انتقال چربی به گونه چقدر است؟

ابتدا لازم است بدانید که حتی در اصولی‌ترین تزریق‌های چربی به گونه هم تمام چربی تزریق شده زیر پوست باقی نمی‌ماند و مقداری از آن توسط بدن جذب می‌شود. اما به هر حال راقبت‌های بعد از تزریق چربی به گونه تکنیک پزشک و جلسات شارژ چربی می‌تواند در میزان ماندگاری چربی گونه تاثیرگذار باشد.

برای گونه گذاری روش دیگری جز تزریق چربی وجود دارد؟

بله با استفاده از تزریق ژل نیز می‌توان توسط پزشکی معتبر گونه گذاری انجام داد. دقت کنید که اگر تزریق ژل در کلینیک غیر معتبر انجام شود ممکن است عوارضی جبران ناپذیر به همراه داشته باشد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟