درمان ورم زیر چشم با تزریق چربی، از راه های زیباسازی صورت تزریق چربی

تزریق چربی‌ زیر چشم👁️ماندگاری،درمان سیاهی، ورم و گودی

تزریق چربی زیر چشم یا تزریق انواع فیلر می‌تواند مشکلاتی مثل تیرگی زیر چشم و گودی آن را که ناشی از افزایش سن و سایر بیماری‌ها مثل کم‌خونی و کم‌خوابی هستند را رفع کند.

تیرگی د‌ور چشم یکی از معضلات مهم بسیاری از افراد است و آنها همواره به‌دنبال درمان این معضل هستند. در این مقاله بهترین و کم خطرترین روش را جهت رفع سیاهی دور چشم، گودی زیر چشم و چروک اطراف پلک و چشم پیشنهاد داده و تمام جوانب را بررسی‌ می‌کنیم.

دسترسی سریع

تزریق چربی‌ زیر چشم چیست؟

اصولا تزریق چربی‌ زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟ تزریق کردن چربی زیر چشم یکی از بهترین‌ روش‌های جوانسازی پوست صورت و اطراف چشم است. در این تکنیک از چربی‌های بدن فرد به زیر پلک، اطراف پلک و باقی نقاط دارای چین و چروک صورت تزریق می‌شود و باعث تحریک کلاژن سازی، از بین رفتن چین و چروک و کاهش سیاهی اطراف هاله چشم می‌شود. 

تزریق چربی‌ به زیر چشم یک روش کم تهاجم و بدون برش و جراحی برای جوانی و شادابی بیشتر پوست صورت است و به تمام کسانی که سبک زندگی سالمی دارند و به دنبال روشی کم خطر و بدون عارضه برای رفع چروک و گودی زیر چشم هستند پیشنهاد می‌شود. 

تزریق چربی زیر چشم و کاهش تیرگی دور چشم‌ها
تزریق چربی زیر چشم و کاهش تیرگی دور چشم‌ها

مراحل تزریق چربی‌ زیر چشم 

شاید بعد از اینکه دریافتید تزریق چیست برایتان این سوال پیش بیاید که تزریق چربی زیر چشم چطور انجام می‌شود؟ مراحل تزریق چربی به زیر چشم شامل سه بخش مهم است:

مرحله اول برداشت چربی

در این مرحله پزشک به کمک بی‌حسی یا خواب مصنوعی عمیق چربی را از بخش‌های دیگر بدن عموما ران و شکم ساکشن می‌کند و سپس آن را برای پاکسازی و جداسازی سلول‌های باکیفیت چربی به آزمایشگاه منتقل می‌کند. 

مرحله دوم پالایش چربی

چربی منتقل شده به آزمایشگاه درون دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و سلول‌های جوان و باکیفیت چربی جدا می‌شوند. این سلولها تمیز و زنده هستند و تزریق آنها به بافت بدن شخص باعث تحریک تولید سلول‌های جوان بیشتری می‌شود. 

مرحله سوم تزریق چربی زیر چشم و موضع هدف 

سلول‌های چربی به کمک سوزن های مخصوصی به زیر چشم، باقی نقاط صورت تزریق می‌شوند و عملیات جوانسازی پوست صورت خیلی زود شروع و در مدت کوتاهی نتایج آن آشکار می‌شود. 

مزایای تزریق کردن چربی‌ زیر چشم

این روش یک تکنیک‌ کمتر تهاجمی است و امنیت آن ثابت شده است. مزیت تزریق چربی زیر چشم این است که می‌توان همزمان با آن از دیگر روش‌های جوانسازی مثل تزریق فیلر و تزریق ژل هم استفاده کرد. دیگر مزیت‌های این روش به شرح زیر است:

  • احتمال بروز حساسیت کم است؛ زیرا از چربی‌های بدن هر شخص برای خودش استفاده می‌شود. 
  • زیبایی و جوانسازی زیر چشم و نتایج راضی کننده آن یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. 
  • یکی از مزایای انتقال چربی زیر چشم می‌توان به همزمان چربی‌های شکم یا ران را ساکشن و به دیگر بخش‌های مورد نیاز هم چربی تزریق کرد. 
مزایای انتقال چربی به زیر چشم
مزایای انتقال چربی به زیر چشم

عوارض تزریق چربی زیر چشم

ممکن است عوارض جانبی کوتاه مدتی را پس از چربی زدن زیر چشم و سایر بخش‌های صورت تجربه کنید که نگران کننده نیست و خیلی‌ زود رفع می‌شوند. این عوارض عبارتند از:

  • خونریزی کنترل نشده 
  • کبودی
  • ورم
  • توده یا کیست چربی
  • اسکار یا آسیب پوستی با بهبودی ضعیف
  • عفونت 

کسانی که برای تزریق چربی زیر چشم مناسب اند؟

تزریق چربی نانوفت زیر چشم
  • افرادی که می‌خواهند گودی‌های زیر چشم و گونه‌های خود را پر کنند.
  • کسانی که می‌خواهند اثرات پیری مانند افتادگی پوست و چین و چروک‌های پوست خود را کاهش دهند.
  • افرادی که وجود حلقه‌های سیاه دور چشم و یا زیر چشم خود ناراضی هستند و می‌خواهند ظاهر خود را بهبود ببخشند.
  • کسانی که قصد دارند چین و چروک‌ها و خطوط ریز زیر چشم خود را صاف کنند.

چه کسانی نباید تزریق چربی زیر چشم انجام بدهند؟

انتقال چربی زیر چشم و لیپوساکشن با استفاده از چربی بدن فرد انجام می‌شود. افرادی که لاغر هستند یا باردار هستند می‌توانند از این روش برای بهبود چین و چروک، سیاهی و گودی زیر چشم استفاده کنند. این افراد به جای تزریق چربی زیر چشم می‌توانند با تایید پزشک از فیلرهای پوستی استفاده کنند.
افراد سیگاری نیز نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی زیر چشم باشند چرا که سیگار می‌تواند بر واکنشی که بدن نسبت به انتقال چربی نشان می‌دهد تاثیر بگذارد.

اقدامات ضروری قبل از تزریق چربی‌ به زیر چشم 

حتما مصرف داروهای رقیق کننده خون، مشروبات الکلی و دخانیات را قبل از تزریق قطع کنید و با پزشک خود سوابق درمانی‌تان را در میان بگذارید. اگر دچار ویروس تبخال صورت به طور مکرر هستید یا در صورت مصرف داروی خاص آن را به پزشک اطلاع دهید.

مراقبت‌های بعد از تزریق کردن چربی زیر چشم چیست؟

مراقبت‌های تزریق چربی‌ زیر چشم چندان سخت نیست ولی همه ملزم هستند برای دستیابی به نتایج بهتر آنها را رعایت کنند تا جذب چربی به درستی صورت گیرد و نیاز به انجام اعمال ترمیمی نباشد! مثلاً؛

  • از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. 
  • یک ماه پس از انتقال چربی زیر چشم سونا و جکوزی نروید. 
  • رانندگی تا بهبودی کامل ممنوع!
  • ماساژ تا زمان بهبودی کامل ممنوع !

کاربرد تزریق چربی زیر چشم

از مهمترین نشانه‌های پیری که تقریباً از ۳۰ سالگی به بعد ظاهر می‌شود گودی و چین و چروک زیر چشم است. این اتفاق حتی ممکن است زودتر از ۳۰ سالگی هم بروز پیدا کند.
تزریق چربی برای رفع این مشکل و افتادگی پوست زیر چشم می‌تواند موثر باشد و اکثر پزشکان تزریق کردن چربی زیر چشم را برای رفع گودی، کبودی و چین و چروک زیر چشم گزینه مناسب مناسبی می‌دانند.

مهم‌ترین کاربرد این روش تحرک کلاژن سازی و الاستین پوست است. پس از تزریق چربی به زیر چشم افتادگی پوست این بخش، چروک‌ها، گودی زیر چشم، سیاهی هاله اطراف چشم از بین می‌رود؛ در نتیجه باعث جوانی دوباره‌ی پوست و زیبایی بیشتر افراد زیبارو می‌شود.
با ایجاد شیارهایی زیر چشم و کاهش حجم چربی زیر چشم، ظاهر شما پیر بنظر می‌رسد و کاربرد تزریق چربی زیر چشم این است که این فضاهای خالی را پر کند و شادابی به پوست شما برگردد‌. بعد از تزریق چربی زیر چشم کلاژن سازی در این بخش آغاز به فعالیت می‌کند و پوست شما به زودی جوانی و شادابی خود را دوباره به دست می‌آورد.

جوانی و زیبایی پرتکرار با تزریق اصولی چربی زیر چشم
جوانی و زیبایی پرتکرار با تزریق اصولی چربی زیر چشم

آیا تزریق کردن چربی زیر چشم خطرناک است؟

با توجه به اینکه عوارض تزریق چربی زیر چشم در بالا ذکر شد ممکن است برخی از شما بترسید و از انجام این عمل منصرف شوید اما این عوارض زمانی بروز پیدا می‌کند که شما این عمل را تحت نظر یک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام ندهید.

اگر باردار یا شیرده هستید، بیماری پوستی فعال دارید یا اهل استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی هستید چربی تزریق نکنید. همچنین مصرف داروهای رقیق کننده‌ی خون همزمان با تزریق چربی به شما پیشنهاد نمیشود و ممکن است کمی خطرناک هم باشد.

اما به‌طور کلی خطری در تزریق چربی افراد را تهدید نمی‌کند و در موارد نادری آسیب به عصب بینایی و مسدود کردن عروق خون رسان به چشم شوند که این به مهارت پزشک و تکنیک تزریق او بستگی دارد و اتفاق دور از انتظار و بعیدی است.

اما اگر پزشک شما در این زمینه تجربه و تخصص کافی داشته باشد هیچگونه عوارضی بعد از تزریق چربی زیر چشم مشاهده نخواهید کرد. دکتر لیلی هاشمی در حوزه تزریق چربی در تهران نمونه کارهای فراوانی دارند که شما می‌توانید در سایت یا پیج اینستاگرام آنها را مشاهده کنید.

آیا انتقال چربی زیر چشم درد دارد؟

همه‌چیز بستگی به آستانه تحمل درد شما دارد. برخی افراد هیچ دردی را گزارش نکرده‌اند و برخی گفته‌اند این روش کمی دردناک بوده است. به هرحال پزشک از بی‌حسی برای تزریق چربی به زیر چشم استفاده می‌کند و ممکن است سوزش خفیفی را احساس کنید که پس از مدتی کاملا از بین می‌رود و اگر ادامه‌ داشت می‌توانید با مشورت پزشک مسکن ساده مصرف کنید. 

( تجربه شخصی: به‌عنوان نویسنده‌ی این مطلب باید براتون بگم که پوست زیر چشم حساس‌تر و نازک‌تر از سایر بخش‌هاست و اعمال خدمات زیبایی روی این بخش ممکنه کمی دردناک باشد؛ اما قابل تحمل و بسیار خفیف است.)

تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

هر دو روش تزریق چربی و فیلر، گزینه‌های مناسبی برای رفع تیرگی زیر چشم، جوانی مجدد پوست و کاهش گودی زیر چشم هستند و نتایج حاصل از هر دو روش رضایت‌بخش است.

در جدول زیر این دو روش را مقایسه کرده‌ایم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید؛ البته مشورت با پزشک معالج قطعا شما را به سمت انتخاب صحیح‌تری هدایت می‌کند‌.

تزریق چربی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم 

استفاده از چربی‌های بدن شخصاستفاده از مواد شیمیایی خارجی 
ماندگاری تا چندسال( حدود 10 سال)ماندگاری تا چند ماه(12 الی18 ماه)
زمان ریکاوری و بهبودی یک الی دو هفته زمان ریکاوری و بهبودی سریع 
قیمت بیشتر و مزایای بهتر قیمت مناسب و مزایای کمتر 
انعطاف و قدرت مانور بیشتر انعطاف کم‌تر 

تفاوت تزریق چربی زیر چشم با تزریق ژل

از آنجا که چربی از بدن خود فرد برداشته می‌شود در نتیجه حساسیت آلرژیک بعد از تزریق چربی زیر چشم مشاهده نخواهد شد و حتی قداری از چربی بعد از مدتی جذب می‌شود.
اما ژل ماده ای است که خارج از بدن و در کارخانه‌ها تهیه می‌شود در نتیجه امکان حساسیت بدن نسبت به آن و جابجایی ژل در بدن و امکان قبول نکردن ژل توسط بدن فرد وجود دارد. به همین علت نتایجی که از تزریق چربی زیر چشم مشاهده می‌شود بسیار طبیعی‌تر از تزریق ژل هستند.

زیر چشم چربی بزنم یا ژل؟

ماندگاری چربی زیر چشم چقدر است؟

یکی از دلایلی که تزریق چربی‌ زیر چشم را بین افراد محبوب کرده‌ است میزان ماندگاری تزریق چربی‌ زیر چشم است. مدت ماندگاری این روش طولانی مدت است. تزریق چربی‌ زیر چشم گاهی تا بیش از 10 سال هم دوام دارد و این برای کسانی که تمایل ندارند مدام در مطب پزشک و کلینیک‌های زیبایی حضور یابند فرصت بی‌نظیری است.

دوره نقاهت تزریق چربی زیر چشم

بعد از تزریق کردن چربی زیر چشم حدوداً بین ۱ تا ۲ هفته زمان لازم است تا به بهبودی کامل دست پیدا کنید. در این زمان به مرور ورم و کبودی کاهش پیدا می‌کند و ظاهر شما بهبود می‌یابد. اما لازم است بدانید با توجه به ویژگی‌های هرشخص زمان دقیق بهبودی متفاوت می‌باشد.
امکان دارد برخی افراد بهبودی خود را سریع‌تر به دست آورند در حالی که افرادی دیگری باشند که مدت بیشتری برای بهبودی کامل نیاز داشته باشند.

هزینه تزریق چربی زیر چشم چقدره؟

هزینه تزریق زیر چشم بستگی به عوامل بسیاری دارد و برای این عمل نمی‌توان قیمت مشخصی ارائه داد. برخی از متخصصین برای فرآوری چربی در کلینیک خود از روش‌های میکرو استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر روش‌های نانو(تزریق چربی نانوفت زیر چشم) را ترجیح می‌دهند. این مورد در تعیین هزینه تزریق چربی به زیر چشم موثر است.

دیگر مواردی که روی قیمت انتقال چربی زیر چشم اثر گذارند مهارت و سابقه جراح، تجهیزات کلینیک و آزمایشگاه، میزان چربی‌ ساکشن شده و مقدار تزریق و… هستند. در نتیجه لازم است برای اطلاع از قیمت تزریق چربی زیر چشم با کلینیک انتخاب شده تماس بگیرید.

کلام آخر؛ درمان ورم زیر چشم و زیباسازی صورت با تزریق چربی

یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست زیر چشم و از بردن خطوط نسبتا عمیق زیر چشم تزریق چربی زیر چشم است. این روش کاملا بدون خطر و کم عارضه است و ماندگاری طولانی مدتی دارد. شما می‌توانید از این روش برای جوانی و زیبایی بیشتر در کلینیک دکتر هاشمی استفاده کنید‌. برای رزرو وقت و دریافت مشاوره تنها کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. 

سوالات متداول تزریق چربی زیر چشم

هزینه تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟

قیمت تزریق چربی زیر چشم به مقدار چربی که برای زیر چشم مورد نیاز است بستگی دارد و در هر فرد این میزان متفاوت است. همچنین هزینه تزریق چربی زیر چشم به تجربه و تخصص پزشک کلینیکی که در آن تزریق چربی انجام می‌شود بستگی دارد.

تزریق چربی زیر چشم چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی تزریق چربی زیر چشم به میزان چربی که برای زیر چشم نیاز هست بستگی دارد و این میزان در افراد مختلف متفاوت است اما به طور تقریبی تزریق چربی به زیر چشم بین ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

تزریق چربی زیر چشم برای چه سنی مناسب است؟

برای تزریق چربی زیر چشم محدودیت سنی وجود ندارد. سیاهی، چروک و گودی زیر چشم غالباً در افراد بالای ۳۰ سال اتفاق می‌افتد اما همه افرادی که سن آنها بیش از ۲۰ سال هست مجاز به انجام این تزریق هستند.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟