تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی💖مراحل، مزایا، ماندگاری و عوارض

تزریق چربی چیست؟

حقیقت این است که انسان‌ها ذاتا زیبا آفریده شده‌اند و هرکس جذابیت منحصربفرد خود را دارد. با گذر زمان و افزایش سن چین و چروک‌ها افزایش پیدا می‌کنند و نتیجه این می‌شود که بسیاری از افراد همواره به‌ دنبال زیباتر شدن هستند. البته هستند کسانی که سن زیادی ندارند ولی به دلیل داشتن صورت لاغر و استخوانی به دنبال افزایش حجم صورت و چاقی صورت خود هستند و خواسته آن‌ها نیز کاملا طبیعی است.

به همین دلیل در سال‌های اخیر روش‌های کم‌خطر و گاها بدون خطر و ساده‌ای برای آنکه تغییرات مثبت در چهره و اندام‌شان ابداع شده است. تزریق چربی یکی از روش‌های فوق‌العاده مناسب برای کاهش چین و چروک پوست، افزایش حجم بخش‌های تحلیل رفته از صورت و اندام و در نهایت ایجاد چهره‌ای کاریزماتیک‌تر برای زیباجویان عزیز است. 

افرادی که به ظاهر خود بیش از بقیه اهمیت می‌دهند با کمک روش‌های مختلفی سعی در جوان‌سازی پوست خود دارند و می‌خواهند آثار پیری و افزایش سن خود را کمرنگ کنند. یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی که امروز پرطرفدار است، تزریق چربی می‌باشد. این عمل زیبایی در جهت جبران تحلیل رفتن توده‌های چربی در بدن و افزایش میزان زیبایی چهره و اندام انجام می‌شود.

در تزریق چربی از بدن خود فرد مانند بخش‌هایی از ران و شکم چربی برداشته و به نقاط مناسبی که قصد پر کردن آن را دارند، تزریق می‌شود. از این روش برای ترمیم و بهبود جای زخم و اسکار و هم‌چنین جوانسازی صورت، دست، پا، سینه، واژن و باسن استفاده می‌شود.

تزریق چربی از زبان دکتر لیلی هاشمی

قدم اول: برداشت چربی

چربی‌های اضافی بدن به آرامی لیپوساکشن می‌شوند. این مرحله ازحساسیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بافت سلول‌های چربی نباید آسیب ببیند. پزشک با کمک یک سوزن کوچک اینکار را انجام می‌دهد و تصور لاغری شدید را بعد از برداشتن چربی نداشته باشید.

چربی صورت از کدام قسمت از بدن برداشته می شود؟

قدم دوم: پاکسازی چربی( سانتریفیوژ چربی)

سلول‌های چربی جدا و پاکسازی می‌شوند. در این روش معمولا از دستگاه سانتریفیوژ یا دیگر دستگاه‌های مشابه برای خالص سازی چربی استفاده می‌شود تا در نهایت چربی تمیز و باکیفیت جهت تزریق آماده شود. 

قدم سوم: تزریق چربی

سلول‌های چربی به مناطقی که هدف تزریق هستند، با یک سرنگ مخصوص و دستان ماهر پزشک معالج‌ تزریق می‌شوند.  دلیل استفاده از چربی‌های هر فرد برای خودش جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک بدن افراد نسبت به تزریق چربی است.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟
 

مزایای تزریق چربی 

همانطور که اشاره کردیم یکی از روش‌های محبوب و عالی برای جوانسازی و جذابیت بیشتر چهره و بدن پیوند چربی است. این روش نسبت به سایر عمل‌های زیبایی مزایایی دارد که آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

  • سازگاری 

در مقایسه با سایر فیلرهای بافت نرم، چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود؛ بنابراین کاملا با بدن شخص سازگار است و احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک نزدیک به صفر است.

  • تزریق به همه جا 

امکان تزریق کردن چربی به تمام نقاط بدن و صورت مانند تزریق چربی به گونه، تزریق کردن چربی به لب یا تزریق کردن چربی به باسن و تزریق چربی به سینه و… وجود دارد.

  • اصلاح فرم صورت لاغر

بدشکلی و لاغری بیش از صورت و اندام را اصلاح می‌کند. تزریق کردن چربی به صورت لاغر بهترین روش برای داشتن صورتی زاویه‌دار و جذاب است. 

  • ماندگاری 

ماندگاری آن نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است و بین 3 تا 5 سال اثر آن باقی می‌ماند. 

زیباجو متقاضی تزریق چربی؛ بلافاصله بعد از تزریق توسط دکتر لیلی هاشمی
زیباجو متقاضی تزریق چربی؛ بلافاصله بعد از تزریق توسط دکتر لیلی هاشمی
  • مقرون به‌صرفه 

در اکثر موارد تنها یک جلسه مراجعه به پزشک متخصص برای تزریق کردن چربی کافی است و در وقت و هزینه افراد صرفه‌جویی می‌شود. 

  • بی‌خطر 

هزینه مناسب، امکان تکرار مجدد و بی‌خطر بودن از مزایای جذاب تزریق کردن چربی است.

  • سلول‌های بنیادی: نانوفت

احتمالا بخواهید بدانید نانوفت چیست در واقع، همان تزریق چربی با ترکیب سلول‌های بنیادی است و به دلیل وجود سلول‌های بنیادی در چربی هر فرد، پس از انتقال چربی جوانسازی سریع صورت می‌گیرد و ماندگاری آن بیشتر است. 

  • جوانسازی 

بهبود بافت پوست از مزایای دیگر این روش است.

  • رفع عیوب 

ایجاد تقارن در بخش‌هایی مانند صورت با تزریق کردن چربی 

    عوارض تزریق چربی

    عوارض تزریق چربی آنقدر کم هست که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اغلب پزشکان در ایران و سراسر جهان معتقد هستند که تزریق چربی کاری کاملا ایمن و بدون خطر است؛ اما برای شفافیت بیشتر برای کسانی که می‌خواهند تمام جوانب تزریق کردن چربی را بسنجند، معایب احتمالی تزریق را آورده‌ایم. مواردی که در ادامه بیان می‌شود ممکن است برای کسانی که در شرایط مناسب تزریق انجام نمی‌دهند مانند مراکز غیرمعتبر پیش آید، در حالت عادی این روش، اقدامی بدون عارضه است. 

    • احتمال واکنش به داروی بیحسی
    • احتمال از بین رفتن عصب یا پوست 
    • تغییر رنگ پوست
    • امکان لختگی خون زیر پوست
    • عفونت
    • آسیب به لایه‌های پوست 
    • ایجاد زخم 
    • کبودی و ورم غیرعادی
    • عدم تقارن بعد از پیوند چربی
    آیا تزریق چربی خطر و عوارضی دارد؟

    با انجام پیوند چربی برای زیبایی بیشتر در کلینیک دکتر هاشمی، از سلامت کامل خود و پوستتان پس از عمل تزریق مطمئن باشید؛ البته رعایت کامل شرایط قبل و بعد از تزریق باعث بهبودی سریع و نتیجه‌ی رضایت بخش می‌شود. جهت مشاهده نتایج بی‌نظیر این کلینیک به پیج آپارات دکتر هاشمی سر بزنید.

    6 اقدام مهم قبل از تزریق چربی‌ 

    اگر اقدامات توصیه شده قبل و بعد از تزریق چربی را به خوبی انجام داده و رعایت کنید، دوران نقاهت را زودتر طی کرده و سلامتی کامل حاصل می‌شود. از اقدامات قبل از تزریق چربی عبارتند از: 

      1. نوشیدنی‌های الکلی ممنوع، دست‌کم هفت روز قبل از تزریق چربی مصرف الکل را کنار بگذارید. این کار از تورم بعد از تزریق جلوگیری می‌کند.
      2. سیگار نکشید!
      3. شش هفته قبل از تزریق چربی به صورت یا اندام خود از استعمال دخانیات خودداری کنید.
      4. خودداری از مصرف داروی رقیق کننده خون، چند روز قبل از انجام عمل برداشت چربی و تزریق آن به بدن از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و بروفن و… اجتناب کنید تا خونریزی و کبودی ایجاد نشود.
      5. نوشیدن آب، روز قبل از تزریق تا جایی که توان دارید، آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگهدارید تا تزریق موفق‌تر باشد.
      6. مشورت با پزشک، حتما قبل از تزریق، پزشک خود را از سوابق پزشکی و  درمانی خود مطلع کنید.
      7. سه روز قبل از تزریق چربی از کرم موبر استفاده نکنید
    چه نکاتی را قبل از تزریق چربی باید رعایت کنیم؟

    اقدامات بعد از تزریق چربی 

    بعد از تزریق تا ۷۲ ساعت به محل تزریق چربی آب نزنید و شستن صورت بعد از تزریق چربی را به بعد از این زمان موکول کنید. محل تزریق چربی را محکم فشار یا ماساژ ندهید. ضمن اینکه حتما داروهای تجویز شده را مصرف و توصیه های پزشک را جدی بگیرید. همچنین توصیه می‌شود بعد از تزریق از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید و در منزل استراحت کنید. پیشنهاد می‌شود در معرض نور شدید آفتاب، سولاریوم و گرمای شدید نیز، نباشید. 

    بهترین سن برای تزریق چربی چه زمانی است؟

    بصورت کلی سن مشخصی برای تزریق چربی مشخص نشده‌است و هرگاه فرد این احساس را داشته‌باشد که نیاز است با استفاده از تزریق چربی، به اصلاح یا زیباسازی بخشی از صورت یا بدن خود بپردازد تحت نظر پزشک متخصص این کار قابل انجام است. با استفاده از انتقال چربی، پوست تحریک شده و شروع به کلاژن سازی می‌کند و همین امر موجب شادابی پوست بعد از تزریق چربی می‌شود.

    آیا تزریق چربی یک روش دائمی است؟

    به‌طور کلی همیشه مقداری از چربی پیوند داده شده به بدن افراد جذب می‌شود؛ اما مهارت پزشک، تجهیزات استفاده شده، کلینیک انتخابی و سایر عوامل مانند متابولیسم بدن افراد در میزان ماندگاری چربی موثر هستند. 

    همچنین روشی که دکتر جراح برای استخراج چربی، سانتریفیوژ چربی، پاکسازی‌ و تزریق آن به موضع هدف به‌کارگیری می‌کند نیز، در ماندگاری چربی تأثیرگذارند. 

    البته فراموش نکنید که در انتقال چربی، چربی خود بدن به ناحیه تزریق می‌شود؛ بنابراین بدن آن را پس نمی‌زند و خون‌رسانی به بخشهای تزریق شده انجام می‌شود و بافت زنده مانده و چربی تزریق شده به آن هم ماندگاری بالایی خواهد داشت. 

    جوانی مجدد با تزریق چربی
    جوانی مجدد با تزریق چربی

    هر چند با توجه به گفته‌های بالا نمی‌توان ماندگاری تزریق چربی را تضمین کرد و گفت تزریق چربی دائمی است؛ ولی در صورتی که فرد تغیرات وزن قابل توجهی نداشته باشد، مراقبت‌های قبل و بعد از پیوند چربی را به خوبی انجام دهد و سبک زندگی سالمی را پیش بگیرد، می‌تواند عمر ماندگاری چربی تزریق شده را بیشتر کند. 

    به‌طور کلی مواردی که روی ماندگاری تزریق چربی به صورت و اندام افراد تأثیرگذار هستند عبارتند از:

    • شرایط محیطی
    • مهارت پزشک
    •  سبک زندگی شخص
    •  سن و میزان فعالیت بدنی

    کاربرد تزریق چربی

    تزریق چربی عموما به تمام بخش‌های بدن امکانپذیر است و بسیاری از افراد به جهت کمترتهاجمی بودن این روش آن را انتخاب و به اندام و صورت ایده‌آل خود دست پیدا می‌کنند؛ البته فراموش نکنید که شما زییارو هستید و با ما زیباتر می‌شوید. در ادامه مواضع هدف پیوند چربی در بدن را برایتان آورده‌ایم؛

    • تزریق چربی به صورت

    معمولا صورت بیشترین تقاضا بین زیبارویان برای تزریق چربی را دارد. برای رفع لاغری، چین و چروک و جای جوش روی صورت بهترین روش تزریق چربی به صورت است. معمولا چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی می‌شود و یک ماه بعد به بهترین حالت خودش می‌رسد. هزینه تزریق چربی به صورت با توجه به پزشک و کلینیک انتخابی متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله قیمت تزریق چربی به صورت مراجعه کنید. 

    • تزریق چربی به سینه

    در تزریق چربی به سینه، معمولا حجم معینی از چربی را به سینه جهت رفع عدم تقارن، افزایش حجم و رفع مشکلات ناشی از عمل برداشت و تخلیه سینه تزریق می‌کنند. 

    • تزریق چربی به باسن

    تزریق چربی به باسن و کنار را برای خوش‌فرم تر کردن و افزایش حجم این قسمت انجام می‌شود. تزریق کردن چربی به باسن باعث لیفت باسن و اصلاح فرم آن می‌شود. همچنین در بسیاری از افراد سبب افزایش اعتماد به نفس و داشتن استایل بدنی جذاب‌تری شده و ماندگاری طولانی مدتی دارد‌ یکی از دلایل محبوبیت این روش بین افراد طولانی مدت بودن نتایج حاصل از تزریق کردن چربی‌ به باسن است. 

    • تزریق چربی زیر چشم

    کمتر کسی از کبودی زیر چشم، گودی و چروک دور چشم شکایت ندارد و در واقعی بسیاری از افراد با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. انتقال و تزریق چربی زیر چشم می‌تواند شما را از شر سیاهی و گودی زیر چشم نجات دهد. 

    • تزريق چربي به لب

    لب‌ها یکی از رایج‌ترین نواحی تزریق کردن چربی‌ هستند. تقریبا بسیاری از افراد مشهور دنیا عمل تزريق چربي به لب را انجام داده‌اند و با افزایش حجم لب و اصلاح فرم لب‌ها زیبایی صورت خود را بیشتر کرده‌اند. 

    • تزريق چربي به دست

    با روند افزایشی سن، پوست بدن شل و افتاده می‌شود؛ اما پوست دست‌ها به جهت اینکه مدام در معرض آلودگی، شوینده و… قرار دارند بیشتر چروکیده می‌شوند. تزریق چربی به دست باعث جوانسازی پوست دست می‌شود.

    • تزريق چربي به گونه

    فرو رفتگی یا تحلیل گونه‌ها در اثر کاهش وزن و افزایش سن با انتقال چربی به گونه حل می‌شوند. روش تزریق چربی به گونه دوام و ماندگاری بالایی دارد و برای کسانی که پوست گونه‌های چروک و شلی دارند بهترین گزینه ممکن است. از مزایای تزریق کردن چربی به گونه‌ها طبیعی بودن مواد تزریقی و عدم بروز حساسیت است. 

    نمونه کار عکس تزریق چربی
    عکس تزریق چربی صورت در تهران
    • تزریق چربی به ران

    کنار ران و ران را می‌توان با تزریق چربی‌ پر کرد و پای خوش فرم تری داشت. گودی بغل ران به کمک این روش پر می‌شود و استایل جذاب‌تری برای افراد می‌سازد. اصلاح فرم ران‌ها و دادن انحنای را زیبایی به ران پا مخصوصا در خانم‌ها از مزایای تزریق کردن چربی به ران است.

    • تزريق چربي به مچ پا

    اگر ژنتیکی ساق و مچ پای لاغر و استخوانی دارید با تزریق کردن چربی به این بخش‌ها می‌توانید مچ پای پرتری داشته باشید. همچنین یکی از روش‌های کم کردن سن پاهای شما و تقویت عضلات پا تزریق کردن چربی به مچ پا است. ضمن اینکه این روش برای رفع اختلالات مادرزادی مچ پا و بهبود کج بودن پاها نیز، موثر است. 

    • تزریق چربی به واژن

    بدن زنان به جهت زایمان و تغییرات هورمونی دائما در معرض تغییرات عجیب و غریبی قرار می‌گیرد. یکی از بخش‌هایی که بیشتر از سایر قسمت‌ها دستخوش تغییر می‌شود ناحیه تناسلی و واژن است. تزریق چربی به واژن در سال‌های اخیر بین خانم‌های بالای 40 سال محبوبیت خاصی پیدا کرده است. از این روش برای رفع تیرگی پوست این ناحیه، افتادگی و درمان خشکی واژن و رفع عدم تقارن لابیا و… استفاده می‌شود. تزریق چربی به لابیا نیز برای رفع چروک و تیرگی این بخش انجام می‌شود. 

    • تزریق چربی به شکم

    چربی‌های شکم را ساکشن کرده و آن را به شکل سیکس پک خیلی شیک و مجلسی مجدد به شکم تزریق می‌کنند. این روش نوعی پیکر تراشی نیز، محسوب می‌شود و باعث خلاصی افراد از شر چربی‌های اضافه شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت با عضلات سفت و ورزشی می‌شود. 

    اگر مقالات ما در مورد تزریق چربی را مطالعه کرده‌باشید در آنها گفته ‌ایم که ماندگاری تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله به مهارت پزشک و متابولیسم بدن فرد نسبت به جذب چربی تزریق شده. اما یکی از مزایای تزریق چربی نسبت به تزریق ژل این است که ماندگاری تزریق چربی بیشتر است (البته این زمانی مزیت حساب می‌شود که توسط یک متخصص انجام شود در غیراینصورت اگر از نتیجه تزریق پشیمان باشید تازه اول ماجرا است!) اگر قصد تزریق چربی در تهران را دارید می‌توانید به صفحه دکتر لیلی هاشمی مراجعه کرده و نمونه کارهای ایشان را مشاهده کنید.

    چربی چقد ماندگاری داره؟ کلینیک زیبایی دکتر لیلی هاشمی

    در واقع، پیوند چربی از پیری و افزایش سن افراد جلوگیری نمی‌کند، فقط باعث جوانسازی بدن و پوست صورت می‌شود و پیر شدن را کمی به تأخیر می‌اندازد؛ بنابراین اولین کاندید تزریق چربی افرادی هستند که انتظارت واقع‌بینانه ازین عمل زیبایی دارند و دکتر متخصص را جادوگر فرض نمی‌کنند.

    1. ناحیه‌ای برای برداشت کافی چربی در بدن فرد وجود داشته باشد. 
    2. فرد از نظر جسمی و روانی از سلامت کامل برخوردار باشد‌ 
    3. پوست فرد دچار تحلیل و چروکیدگی شده باشد. 
    4. کسانی که می‌خواهند صورت پر با زاویه سازی جذاب‌تری داشته باشند. 
    5. نیاز به تزریق در چند ناحیه‌ از صورت یا اندام خود را داشته باشد. 
    6. افرادی که دچار افتادگی پوست یا اسکار هستند. 

    هزینه تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله موارد تاثیرگذار، هزینه‌ای است که جراح دریافت می‌کند. هزینه‌های تزریق، داروهای بی‌حسی، داروهایی که پزشک برای هر بیمار تجویز می‌کند، رژیم غذایی که باید بعد از تزریق چربی رعایت شود و مقدار چربی که برداشته شده، پردازش می‌شود و سپس تزریق می‌شود در مبلغ نهایی موثر هستند. همچنین گفتنی است که هر کلینیک ممکن است برای انجام این عمل مبلغ متفاوتی دریافت کند. 

    به‌طور کلی اگر بخوام به سوال تزریق چربی چیست پاسخ بدم باید بگم یکی از روش‌های غیرتهاجمی و جذاب برای افزایش حجم قسمت‌های دلخواه از صورت و بدن است و طرفداران این روش روز به روز بیشتر می‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت تزریق چربی، کم عارضه بودن و قیمت مناسب آن است؛ البته باید در نظر بگیرید که ارزان بودن خدمات یک کلینیک را کمی مشکوک بدانید و بیشتری بررسی کنید. برای انجام انواع‌ عمل‌های زیبایی و دریافت خدمات باکیفیت از کلینیک دکتر هاشمی با ما در تماس باشید. 

    سوالات متداول تزریق چربی

    آیا تزریق کردن چربی‌ درد دارد؟ 

    احتمال کمی وجود دارد که هنگام فرو رفتن سوزن در بدن درد خفیفی را احساس کنید. ضمن اینکه این روش برای اکثر افراد بی درد و قابل تحمل است. در صورت نیاز مسکن برای درد تجویز می‌شود. 

    در صورت پشیمانی از تزریق کردن چربی چه کنم؟

    بهتر است از اول پزشک ماهری را انتخاب کنید تا نیاز به معکوس کردن و تخلیه چربی نباشد؛ اما در صورت پشیمانی متخصص حرفه‌ای به کمک داروها، آنزیم و لیپوساکشن می‌تواند چربی را تخیله کند.

    قیمت تزریق چربی چقدر است؟

    همه‌چیز بستگی به مهارت پزشک و میزان خدمات دریافتی و محل تزریق بستگی دارد؛ البته در مقاله‌‌ای دیگر به این مبحث به طور کامل پرداخته‌ایم.

     

    دکتر لیلی هاشمی

    دکتر لیلی هاشمی

    من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    باز کردن چت
    منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
    چطور می‌تونم کمکتون کنم؟