گوله شدن ژل لب

علت گوله شدن ژل لب بعد از تزریق+راه درمان😕

احتمالا جزو کسانی باشید که بعد از تزریق فیلر لب‌ های خود احساس سفتی در زیر پوست لب کرده‌اید و دچار گوله شدن ژل لب شده‌اید. این اتفاق خبر آن را می‌دهد که پرکننده‌ها زیر لب‌های شما به حرکت درآمده‌اند یا بیشتر از حد معین مواد تزریقی وارد لب‌ها شده است.

به این اتفاق یعنی پخش شدن ژل لب یا حرکت آن از بخشی به بخش دیگر گوله شدن ژل لب می‌گویند. در مورد این مشکل چه اطلاعاتی دارید؟ اگر کنجکاو هستید بدانید روش درمان گوله شدن لب بعد از تزریق چیست؟در ادامه ای ن مطلب برایتان خواهم گفت:

علت گوله شدن ژل لب بعد از تزریق چیست؟

گوله شدن ژل لب بعد از تزریق فیلر لب یکی از عوارض شایع تزریق ژل لب است که خیلی‌ها آن را تجربه می‌ کنند و خبر خوب اینکه می‌توان با ماساژی خاص بخش از زیادی از آن را درمان کرد؛ اما این اتفاق عللی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی میکنیم:

سایز لب‌ها

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مقدار ژل بیش از حد به لب افراد تزریق شود و نتیجه آن گوله شدن یا سفتی لب بعد از تزریق ژل باشد سایز کوچک لب‌ها است. لب‌های باریک مقدار بیشتری ژل میطلبند و در نتیجه امکان گوله شدن ژل در آن بیشتر می‌شود.

تروما در محل تزریق

رایج‌ترین علت گوله شدن ژل لب، ضربات ناشی از تزریق ژل است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از دستکاری و ماساژ لب‌ها اجازه دهید تورم و کبودی آن رفع شود و وجود سفتی‌های ناشی از تزریق تا 7 روز بعد از بین می‌روند.

حرکت دادن صورت

حرکت دادن بیش ازحد صورت می‌تواند نحوه‌ی ته نشین شدن ژل را تغییر و امکان گوله شدن ژل لب را افزایش دهد.

تزریق ژل لب توسط یک غیرمتخصص

همیشه به یک کلینیک معتبر و پزشک حاذق مراجعه کنید تا نتایج حاصل از تزریق رضایت‌بخش و شاهد عوارض این چنینی نباشید. تزریق ژل لب توسط دکتر هاشمی را می‌توانید در صحفه آپارات ایشان ببینید و با مهارت پزشک از نزدیک آشنا شوید. 

استفاده از ژل برند نامرغوب 

استفاده از ژل‌هایی که برند آنها شناخته شده و تایید شده FDA نیست می‌تواند باعث گوله شدن ژل لب بعد از تزریق شود.

روش‌های درمان گوله شدن ژل لب

احتمالا از گوله شدن لب‌ها پس از تزریق ژل حس خوبی نگیرید و ظاهر ناخوشایندی که ایجاد می‌شود هم مزید بر علت باشد تا دنبال درمان این عارضه باشید‌. مهمترین روش درمانی این مشکل ماساژ است.

ماساژ برای درمان گوله شدن ژل لب

اول از همه برای انجام ماساژهای سخت و شدید دست نگهدارید؛ زیرا زمان مجاز برای انجام ماساژ 5 الی 7 روز پس تزریق ژل است. ماساژ باید با آموزش پزشک و بدون فشار و خشونت باشد تا موجب حرکت ژل به خارج از لب نشود.

آنزیم هیالورونیداز

اگر پس از صبوری و ماساژ و ویزیت مجدد باز هم گوله‌های لب باقی ماندند، نیاز به آنزیم هیالورونیداز پیدا خواهید کرد. اگر ژل تزریقی به عمق بافت‌های درون پوست چسبیده باشد نمی‌توان با ماساژ آن را از بین برد و نیاز به تزریق آنزیم ژل لب است. این آنزیم باعث از بین رفتن پیوند بین ژل تزریقی می‌شود و لب‌ را تا حد زیادی به حالت اولیه برمیگرداند. 

مراجعه به پزشک حرفه‌ای برای جلوگیری از گوله شدن ژل 

پس از تزریق ژل به لب، دو الی سه هفته طول می‌کشد تا همه‌چیز طبیعی شود. اگر با انجام تکنیک صحیح ماساژ باز هم گوله‌ای باقی ماند حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و به دنبال راه درمان دیگری باشید.

درمان های خانگی رفع گوله شدن ژل لب

لب هایتان را به آرامی ماساژ دهید تا فیلر سریع تر جذب شود.

یک لیوان آب گرم بیاورید و لب هایتان را در آن بگذارید!این کار باع جذب سریع تر فیلر میشود.

با ژل آلوئه ورا و یا ویتامین E لب هایتان را ماساژ دهید.ویتامینE و آلوئه ورا باعث جذب سریع تر می شود.

مراقبت های لازم برای جلوگیری از سفتی و گلوله شدن ژل لب

با رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب که در ادامه برایتان آورده‌ایم از گوله شدن ژل لب بعد از تزریق جلوگیری کنید:

  1. دستکاری و فشار دادن شدید لب‌ها ممنوع
  2. آرایش و استفاده از رژ لب تا 3 الی 4 روز ممنوع
  3. از انواع مرطوب کننده تا 48 ساعت استفاده نکنید.
  4. 24 ساعت از انواع نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید. 
  5. بهتر است مدتی روی صورت نخوابید. 
گوله گوله شدن ژل لب یعنی چه؟
مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل لب برای جلوگیری از گوله شدن ژل لب

راه های پیشگیری از گوله شدن ژل لب قبل و بعد از تزریق

سعی کنید با تحقیق یکی پزشک ماهر برای انجام تزریق ژل لب پیدا کنید و قبل از انجام تزریق با پزشک خود درباره نوع و اعتبار برند فیلر صحبت کنید و اطمینان کسب کنید.

بعد از تزریق تا 24ساعت سعی کنید دهانتان را باز و بسته نکنید تا ژل به یک اندازه در لب هایتان پخش شود و گوله نشود و استفاده از کمپرس یخ برای رفع کبودی و ورم هم فراموش نشود.

جمع‌بندی؛ گوله شدن ژل لب بعد از تزریق

همانطور که اشاره شد چند روز اول پس از تزریق گوله شدن ژل لب طبیعی است؛ اما اگر بعد از گذشت دوران نقاهت همچنان گوله احساس کردید نیاز به بررسی‌ بیشتر و ویزیت مجدد پزشک است. 

نگران نباشید در اغلب موارد با کمک ماساژ اصولی این مشکل گوله شدن لب رفع می‌شوند. جهت آشنایی بیشتر با کلینیک‌ دکتر هاشمی دعوت می‌کنیم دیگر مقالات را مطالعه کنید و در صورتی که تمایل به رزرو وقت از این پزشک را دارید با شماره تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

A bad lip filler, also known as a ‘botched lip job,’ results in uneven lips that can also look lumpy, bruised, overfilled, or poorly shaped.

سوالات متداول

آیا گلوله شدن ژل لب خطرناک است؟

خطر کلی ندارد اما اگر باعث نارضایتی شما از فرم لب هایتان شده است میتوانید به پزشک مراجه کنید یا روش های درمانی را انجام دهید.

آیا پس از گلوله شدن ژل لب می‌توان دوباره ژل لب را تزریق کرد؟

پس از مشورت با پزشک بعد از بازه ی زمانی صبر کردن دوباره تزریق ژل را انجام دهید.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟