عوارض تزریق چربی‌ به صورت💉روش های کاهش آن

عوارض تزریق چربی به صورت در مردم ایجاد وحشت می کند و باعث می شود تا در انتخاب این روش مردد شوند. برای دستیابی به بهترین نتیجه، تزریق چربی باید به طور یکنواخت و با دقت بالا انجام شود تا از ایجاد نامنظمی در بافت چربی جلوگیری شود.

عوارض تزریق چربی در صورت، مانند درد ناشی از تزریق، عفونت، قرمز شدن و آمبولی می تواند به صورت بلندمدت یا کوتاه مدت شما را درگیر کند ! ولی راهکارهایی وجود دارد که بتوان از بروز آن ها جلوگیری یا بعد از بروز، مشکلات ناشی از آن را کنترل کرد.

دسترسی سریع

نکاتی در مورد تزریق چربی به بخش‌های مختلف صورت

تزریق چربی یا Fat Injection یکی از روش‌های محبوب و موثر برای جوان‌سازی و حجم‌دهی به صورت است. چربی به بخش‌های مختلف صورت، ازجمله گونه‌ها، زیر چشم، لب‌ها و خطوط لبخند تزریق می‌شود. هر یک از این نواحی نیاز به دقت و مهارت بالایی دارند. تزریق چربی صورت یک روش کم‌تهاجمی برای بازیابی حجم از دست رفته و بهبود ظاهر جوانی است. این روش می‌تواند به بهبود نواحی مختلفی از صورت کمک کند. در این روش، چربی از یک بخش از بدن گرفته شده و به بخش دیگری تزریق می‌شود. در زیر، نکاتی در مورد تزریق چربی به بخش‌های مختلف صورت آورده شده است:

نحوه انجام تزریق چربی به صورت

در فیلم بالا مراحل چربی زدن به صورت توسط دکتر لیلی هاشمی نمایش داده شده است، این مراحل به شرح زیر است:

  1. مشاوره اولیه: در مرحله اول، پزشک نیازها و انتظارات بیمار را بررسی کرده و برنامه تزریق را تعیین می‌کند.
  2. برداشت چربی: ابتدا چربی از نواحی مختلف بدن مانند شکم، ران‌ها یا پهلوها با استفاده از تکنیک لیپوساکشن برداشت می‌شود. این چربی سپس برای آماده‌سازی و تزریق به صورت، تصفیه و فرآوری می‌شود.
  3. آماده‌سازی چربی: چربی برداشت شده باید از خون و سایر مواد زائد جدا شود تا برای تزریق آماده شود. این فرآیند معمولاً شامل سانتریفیوژ کردن چربی و جدا کردن سلول‌های چربی خالص است.
  4. تزریق چربی: چربی آماده شده با استفاده از سوزن‌های نازک به نواحی مورد نظر در صورت تزریق می‌شود. این تزریق باید به طور یکنواخت و با دقت بالا انجام شود تا از ایجاد توده‌های چربی و نامنظمی در بافت، جلوگیری شود.
  5. مراقبت‌های پس از تزریق: شامل استفاده از کمپرس سرد، اجتناب از فعالیت‌های شدید و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک می‌شود.

ماندگاری تزریق چربی صورت

برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که آیا  تزریق چربی دائمی است؟ ماندگاری تزریق چربی در صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تکنیک مورد استفاده، مهارت پزشک ، ناحیه مورد نظر ، واکنش بدن فرد و نحوه مراقبت‌های پس از تزریق است.

تزریق چربی معمولاً به عنوان یک روش دائمی برای حجم‌دهی و جوان‌سازی صورت محسوب می‌شود. اما باید توجه داشت که برخی از چربی‌های تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شوند. به طور کلی، حدود 40% تا 60% چربی تزریق شده به صورت، دائمی باقی می‌ماند و بقیه جذب بدن می‌شود.

برخی افراد ممکن است نیاز به جلسات تزریق مجدد داشته باشند تا نتایج مطلوب را بدست آورند. این امر به دلیل جذب طبیعی بخشی از چربی توسط بدن است. پزشک می‌تواند پس از ارزیابی نتایج اولیه، زمان مناسب برای تزریق مجدد را تعیین کند. به طور کلی، نتایج تزریق چربی به صورت می‌توانند بین چند ماه تا چند سال ماندگار باشند. با این حال، برای حفظ نتایج بهتر است تزریقات ترمیمی دوره‌ای انجام شود.

تزریق چربی صورت مناسب چه کسانی است؟

تزریق چربی در صورت برای افرادی مناسب است که به دنبال بهبود ظاهر و جوانسازی پوست بدون انجام جراحی‌های سنگین هستند. چرا که مدت زمان استراحت پس از جراحی بین چند روز تا چند هفته و حتی ماه متغیر است این در حالی است که تزریق چربی فقط نیاز به مراقبت دارد و استراحت مطلق نیاز ندارد. تزریق چربی مناسب افرادی است که:

  1. به دنبال حجم‌دهی به گونه‌ها، لب‌ها و زیر چشم‌ها هستند.
  2. خطوط خنده و اخم دارند و می‌خواهند آن‌ها را کاهش دهند.
  3. دچار کاهش حجم صورت به دلیل پیری یا کاهش وزن شده‌اند.
  4. به روش‌های غیرجراحی برای بهبود ظاهر خود تمایل دارند.

مزایای تزریق چربی به صورت

تزریق چربی صورت دارای مزایای متعددی است، از جمله:

  • نتایج طبیعی چربی تزریق شده از بدن خود فرد برداشت می‌شود، بنابراین نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
  • ماندگاری طولانی تزریق چربی می‌تواند نتایجی با ماندگاری طولانی مدت ارائه دهد، به ویژه اگر به درستی انجام شود.
  • کاهش خطر آلرژی از آنجا که چربی از بدن خود فرد برداشت می‌شود، خطر واکنش آلرژیک وجود ندارد.

رایج‌ترین عوارض تزریق چربی‌ به صورت چیست؟

تزریق چربی‌ ممکن است در روزهای ابتدایی عوارض جانبی و کمی برای اکثر افراد، داشته باشد؛ اما این عوارض، طبیعی بوده و خیلی زود رفع می‌شوند. مهم‌ترین عوارض تزریق چربی در صورت که معمولا رایج و عمومی  هستند را مجله زیبایی ولزلی (Wellesley) نوشته است و تاکید می‌کند این مشکلات بین 7 تا 14 روز از بین می‌روند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قرمز شدن موضع تزریق

  • خارش جزیی یا راش پوستی

  • مقدار کمی کبودی

  • درد قابل تحمل و کم

  • تورم معمولی و جزئی

که عوارض کوتاه مدت تزریق چربی به صورت هستند و از جمله عارضه های طولانی مدت آن موارد زیر می باشد:

  1. عفونت
  2. نامنظمی بافت
  3. سروما و هماتوم
  4. آمبولی چربی

موارد بالا را بسیاری از افرادی که تزریق انجام می‌دهند با توجه به ژنتیک و واکنش بدن به تزریق در حد کم یا حتی خیلی جزئی ممکن است تجربه کنند که بی‌خطر بوده و جای نگرانی ندارد.

عوارض بلند مدت تزریق چربی به صورت + راهکارهای کاهش و مدیریت آن

حتما می‌دانید که بسیاری از افراد به دنبال بدنی خوش فرم و چهره‌ای جذاب‌تر با استفاده از تزریق چربی‌ هستند؛ اما گاهی ممکن است به دلیل انتخاب‌های اشتباه در انتخاب کلینیک‌ تخصصی یا عدم مهارت کافی فرد تزریق کننده، عوارض بلندمدت تزریق چربی به صورت را مشاهده نمایید که نگران کننده هستند چرا که صورت ما در معرض ترین عضو بدن ما است. اگر این کار توسط فردی متخصص صورت نگیرد ممکن است بعد از چربی زدن به صورت، عوارض آن به‌طور طولانی مدت گریبانگیر فرد شود. همیشه سعی کنید پزشک متخصص و باتجربه را برای این امور انتخاب کنید.

این احتمال وجود دارد که در دراز مدت بافت ناحیه‌ای که چربی از آنجا برداشته شده یا بافت محلی که تزریق به آن انجام شده، در آن تغییرات مشهودی رخ دهد که لازم به جراحی‌های مجدد باشد.

عوارض تزریق چربی به صورت
عوارض تزریق چربی به صورت

عفونت از عوارض بلند مدت تزریق چربی به صورت 

یکی از عوارض نادر ولی جدی تزریق چربی در صورت، عفونت است. برای جلوگیری از عفونت راهکارهای زیر پیشنهاد می‌شود:

  • مشاوره با پزشک: در صورت مشاهده علائم عفونت مانند قرمزی شدید، تورم، درد زیاد یا ترشحات غیرطبیعی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • رعایت بهداشت: محل تزریق را تمیز و خشک نگه دارید و دست‌های خود را قبل از لمس آن ناحیه بشویید. تاجایی که ممکن است پوست را به آرامی شستشو دهید تا جلوی تجمع باکتری‌ها گرفته شود.
  • همچنین در محل تخیله چربی امکان بروز عفونت وجود دارد؛ بنابراین تعویض مرتب پانسمان موضع را فراموش نکنید.

از عوارض بلندمدت تزریق چربی به صورت، نامنظمی بافت

نامنظمی بافت یکی از عوارض تزریق چربی‌ به صورت است که با وجود نادر بودن این وضعیت، امکان اینکه چربی‌ تزریق شده به پوست و بافت اطراف محل تزریق آسیب برساند وجود دارد که منجر به ایجاد زخم یا تغییر شکل بافت شده و نیاز به جراحی ترمیمی پیدا کند.

از جمله راهکارهای جلوگیری از نامنظمی بافت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب پزشک متخصص: انتخاب پزشک با تجربه و متخصص می‌تواند از بروز نامنظمی‌های بافتی جلوگیری کند.
  • تزریق بافت چربی باید جوری باشد که چربی صاف ایجاد شود تا نتایج حاصله رضایت‌بخش باشند.
  • استفاده از چربی با تراکم کمتر و فرم‌‌دهی با تمرکز بالا و حوصله زیاد توسط فرد تزریق کننده باعث کاهش عوارض تزریق چربی در صورت می‌شود.
  • ماساژ ناحیه تزریق: ماساژ ملایم ناحیه تزریق تحت نظر پزشک می‌تواند به پخش یکنواخت چربی کمک کند.
  • تزریق مجدد: در صورت بروز نامنظمی شدید، ممکن است نیاز به تزریق مجدد برای اصلاح مشکل باشد.

سروما و هماتوم (Seroma and hematoma)، عارضه تزریق چربی به صورت

سروما (تجمع مایع) و هماتوم (تجمع خون) از دیگر عوارض بلندمدت ولی احتمالی هستند. این اتفاق هنگامی که تزریق کننده‌ مهارت کافی ندارد بیشتر اتفاق می‌افتد. کبودی و سیاهی ناشی از سروما به راحتی رفع نمی‌شود و برای رفع سروما و هماتوم باید به نکات زیر توجه کرد:

  • مشاوره با پزشک: در صورت مشاهده تورم غیرطبیعی یا کبودی که بهبود نمی‌یابد، با پزشک خود مشورت کنید.
  • تخلیه مایعات: در موارد شدید، پزشک ممکن است نیاز به تخلیه مایعات جمع شده داشته باشد.
  • استفاده از بانداژ فشاری: بانداژ فشاری می‌تواند به کاهش تورم و جلوگیری از تجمع مایعات کمک کند.

آمبولی چربی (Fat embolism)، عوارض خطرناک چربی زدن به صورت

یکی دیگر از وضعیت‌های دور از انتظار و نادر عوارض بلندمدت تزریق چربی به صورت آمبولی چربی در ریه‌ها هنگام تزریق است که در صورت ورود چربی به جریان خون و رسیدن به ریه‌ها یا مغز رخ می‌دهد و می‌تواند کشنده باشد. لازم است برای جلوگیری از خطرات آمبولی چربی از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • انتخاب پزشک با تجربه: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از آمبولی چربی، انتخاب پزشک با تجربه و ماهر است.
  • پایش دقیق: در طول و بعد از تزریق، پایش دقیق بیمار برای علائم آمبولی چربی ضروری است.
  • مشاوره فوری با پزشک: در صورت بروز علائمی مانند درد شدید قفسه سینه، تنگی نفس یا تغییرات ناگهانی در بینایی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

دکتر لیلی هاشمی با تخصصی که در این زمینه دارند، می توانند گزینه مناسبی برای آرامش خاطر شما از عوارض احتمالی باشند.

 عوارض کوتاه مدت تزریق چربی به صورت + راه حل

مانند هر عمل جراحی دیگری برداشت چربی به روش لیپوساکشن و تزریق چربی در صورت و بدن عوارض کوتاه مدتی دارد که در بالا به تعدادی از آن اشاره شد. در این بخش قصد داریم به‌طور مفصل‌تر به عوارض تزریق چربی و راهکارهای آن‌ها صورت بپردازیم:

  1. خونریزی پس از تزریق چربی‌ از عوارض تزریق چربی به صورت : در برخی از موارد ممکن است خون‌ریزی‌های کنترل نشده رخ دهد که با کمک پزشک و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق می‌توان از آن جلوگیری کرد.
  2. بی‌نظمی در موضع برش‌های برداشت چربی : این اتفاق ممکن است باعث نارضایتی برخی از افراد شود که برای ترمیم آن نیاز به جراحی است.
  3. جای زخم بدشکل پس از ساکشن چربی : این اتفاق نیز در اثر ایجاد چین و چروک یا اسکار در محل برداشت پیش می‌آید که نیاز به مراقبت و ترمیم دارد.
  4. درد ادامه دار پس از بهبودی
  5. بی حس شدن بافتی که از آن چربی برداشت شده : ممکن است به دلیل عدم مهارت کافی فرد درمانگر این اتفاق برای فرد بیفتد که امکان پیگیری و درمان در بسیاری از موارد وجود دار‌د.
  6. آسیب عصب صورت پس از تزریق چربی در صورت : احتمال فلج شدن عصب یا بی‌حسی آن در اثر تزریق نامناسب و غیر اصولی وجود دارد. از بین رفتن حس در بخش تزریق یکی از عوارض تزریق چربی صورت گزارش شده است.
  7. عدم تقارن دو طرف صورت پس از تزریق چربی به صورت : در صورت تزریق نامناسب و بدون تمرکز، امکان ایجاد نامتقارنی در دوطرف صورت وجود دارد. این اتفاق یکی از انواع‌ عوارض تزریق چربی به صورت است که با بررسی جراح رفع می‌شود.
  8. بهبودی کم و ضعیف زخم 
  9. ایجاد کیست چربی : بسیاری از کیست‌های چربی‌ پس از تزریق خودبه‌خود برطرف می‌شوند؛ اما در صورت بروز حتما با پزشک مشورت کنید.

روش های کاهش قرمزی و تورم ناشی از تزریق چربی به صورت

  • استفاده از کمپرس سرد: بلافاصله پس از تزریق، استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و قرمزی کمک کند.
  • اجتناب از فعالیت‌های سنگین: تا چند روز پس از تزریق، از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • استفاده از کرم‌های ضد التهاب: کرم‌های ضد التهاب موضعی می‌توانند به کاهش قرمزی و تورم کمک کنند.

راه حل درمان کبودی بعد از چربی تزریق کردن به صورت

  • استفاده از آرنیکا: آرنیکا یک گیاه دارویی است که می‌تواند به کاهش کبودی و تسریع روند بهبودی کمک کند.
  • مصرف مکمل‌های ویتامین K: مکمل‌های ویتامین K می‌توانند به بهبود کبودی‌ها کمک کنند.
  • اجتناب از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون: قبل و بعد از تزریق، از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین خودداری کنید.

راهکار کاهش درد ناشی از چربی زدن به صورت

  • مصرف مسکن‌های تجویز شده: استفاده از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک می‌تواند به کاهش درد کمک کند.
  • استراحت کافی: استراحت کافی به بدن اجازه می‌دهد تا بهبود یابد و درد کاهش یابد.
  • استفاده از کمپرس گرم: پس از 24 ساعت، استفاده از کمپرس گرم می‌تواند به تسکین درد کمک کند.
عوارض تزریق چربی اصولی، کوتاه مدت است
عوارض تزریق چربی اصولی ،کوتاه مدت است

 

راهکارهای کاهش عوارض ناشی از تزریق چربی

موسسه ملی بهداشت آمریکا توصیه‌هایی برای افرادی که تحت تزریق چربی در صورت قرار می‌گیرند،ارائه کرده‌است. امروزه افراد زیادی اقدام به تزریق چربی می کنند در نتیجه اطلاع از راه حل های کاهش عوارض آن بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از نکات زیر میتوان عوارض تزریق چربی در صورت را کاهش داد:

  1. اجتناب از فعالیت‌های شدید به مدت دو الی سه هفته پس از تزریق

بهتر است تحرک شدید را به مدت دو الی سه هفته پس از تزریق محدود کنید تا نتایج رضایت‌بخش و عوارض کم شود.

  1. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش ورم و کبودی

پیشنهاد می‌شود در سه روز اول پس از تزریق چربی به نواحی صورت، از کمپرس یخ استفاده شود؛ اما باید توجه داشت که استفاده از یخ زیاد باعث انقباض عروق و پس زدن پیوند چربی می‌شود.

ورم و کبودی طولانی مدت که از عوارض تزریق چربی صورت هستند با ماساژ لنفاوی صورت، سونوگرافی درمانی و دیگر روش‌های پیشنهادی توسط پزشک رفع شود.

  1. رعایت بهداشت و دستورات پزشک قبل و بعد از عمل

در مواردی که عوارض چربی زدن به صورت، در اثر تزریق بیش از حد چربی‌ به صورت بروز کند، احتمالا پزشک از اسید دئوکسی کولیک استفاده می‌کند تا این مشکل را برطرف کند.

  1. انتخاب پزشک متخصص

انتخاب کلینیک‌ و پزشکی معتمد و حرفه‌ای می‌تواند عوارض ناشی از تزریق چربی را کاهش دهد. جهت انجام تزریق چربی در تهران می‌توانید پس از مشاهده نمونه کارهای دکتر لیلی هاشمی با مشاورین ما در ارتباط باشید و با شماره‌های 09370929813 و 02188725086 تماس بگیرید.

  1. رعایت مراقبت‌های پس از تزریق

مراقبت‌های بعد از تزریق مانند تعویض مرتب پانسمان و شستشوی ملایم پوست را جدی بگیرید و داروهای تجویز شده دکتر را طبق دستور مصرف و دارو‌های منع شده را قطع کنید.

  1. پرهیز از مصرف دخانیات و الکل

از مصرف مشروبات الکلی و کشیدن سیگار اجتناب کنید تا اثرات عوارض تزریق چربی به صورت طولانی مدت، ماندگار نشوند و دوره‌ی بهبودی سریع‌تر طی شود.

جایگزین تزریق چربی صورت

برای افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از تزریق چربی در صورت استفاده کنند، چندین جایگزین وجود دارد، از جمله:

1. فیلرهای هیالورونیک اسید: این نوع فیلرها برای پرکردن خطوط و چین‌های صورت، افزایش حجم لب و گونه، و کاهش نمایش خطوط ریز و چین‌های عمیق به کار می‌روند.

2.بوتاکس: بوتاکس برای کاهش چین و چروک‌های صورت و حفظ جوانی پوست با اختلالات مرتبط با حرکات عضلانی کاربرد دارد.

3. لیفت صورت با نخ: این روش برای کشیدن و تنظیم پوست و بافت‌های زیرین صورت بدون نیاز به عمل جراحی استفاده می‌شود.

4.لیزرهای CO2 و Erbium: این لیزرها برای بهبود بافت پوستی، کاهش چین و چروک و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شوند.

IPL (نور متمرکز شده پالسی): برای کاهش نمایش چین و چروک، لک‌های پوستی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود.

5. ماساژ صورت: ماساژ صورت می‌تواند به تسریع فرآیند تجدید سلولی و بهبود جریان خون در پوست کمک کند.

تراپی‌های پوستی: مانند میکرونیدلینگ، پیلینگ و ماسک‌های پوستی می‌توانند به بهبود سلامت و ظاهر پوست کمک کنند.

6. جراحی پلاستیک صورت:

جراحی بینی: برای تغییر اندازه و شکل بینی به منظور بهبود تناسب و ظاهر صورت.

لیفت صورت جراحی: جهت کشیدن و تنظیم پوست و بافت‌های زیرین صورت و گردن.

ماندگاری تزریق چربی چقدره؟

سوالات متداول عوارض تزریق چربی‌ به صورت

آیا تزریق چربی به صورت بی‌خطر است؟

به طور کلی، تزریق چربی مضر نیست و به عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود، به ویژه زمانی که توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود. از آنجایی که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود، خطرات مرتبط با واکنش‌های آلرژیک به حداقل می‌رسد. با این حال، مانند هر روش پزشکی دیگری، تزریق چربی نیز عوارضی دارد که راه پیشگیری یا کنترل آن در بالا ذکر شده است.

انتقال چربی به صورت چه اشکالی دارد؟

انتقال چربی به صورت ممکن است با مشکلات و عوارض مختلفی همراه باشد. برخی از این مشکلات عبارتند از: تورم و کبودی، عفونت و عدم یکنواختی.

ماندگاری چربی تزریق شده چقدر است؟

عوامل مختلفی بر ماندگاری چربی تاثیر دارند مانند محل تزریق، کیفیت چربی برداشت شده، تکنیک‌های مورد استفاده و سبک زندگی فرد. برای دستیابی به نتایج مطلوب و پایدار، انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب بسیار مهم است و ممکن است نیاز به جلسات دوره ای برای تزریق مجدد باشد.

نتیجه گیری

تزریق چربی با عوارض و مشکلاتی می‌تواند همراه باشد. برخی از عوارض متداول شامل تورم، کبودی، عفونت، عدم یکنواختی و جذب غیرمطلوب چربی تزریقی توسط بدن است. برای کاهش این عوارض، مراقبت‌های پس از تزریق از جمله استراحت کافی، استفاده از کمپرس سرد و رعایت دستورات پزشک بسیار مهم است.

همچنین، انتخاب یک پزشک مجرب و متخصص در زمینه تزریق چربی بسیار اساسی است. پزشک باید دارای تجربه کافی باشد و توانایی شناسایی و مدیریت عوارض پس از تزریق را داشته باشد. برای بررسی دقیق تر وضعیت شما و توصیه‌های مناسب، مشاوره با یک پزشک پوست و زیبایی توصیه می‌شود.

در نهایت، با رعایت مراقبت‌های لازم و انتخاب مناسب روش، تزریق چربی به صورت می‌تواند نتایج مطلوبی را به ارمغان بیاورد و بهبود ظاهر و اعتماد به نفس شما را تقویت کند. اما این مهم است که پیش از تصمیم‌گیری در مورد این روش، تمام جنبه‌های آن را با دقت بررسی کنید و تصمیم خود را با اطلاعات کامل و توصیه‌های پزشکی به خوبی بگیرید.

انتخاب کلینیک معتبر و پیروی از توصیه‌های پزشک می‌تواند به بهبود تجربه شما و دستیابی به نتایج مطلوب کمک کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره، با کلینیک دکتر لیلی هاشمی تماس بگیرید.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟