عوارض تزریق ژل لب

10عوارض ژل لب+پیشگیری و مراقبت ها🐉

لازمه بدانید که عوارض فیلرهای تزریقی جزئی از مراحل انجام عمل‌های زیبایی‌ تزریقی‌اند و در بسیاری از موارد اجتناب‌ناپذیر هستند. یعنی در بهترین نوع ژل با قوی ترین تکنیک هم عوارض محدودی مشاهده میشود و این کاملا طبیعی است!برای آشنابی با عوارض ژل لب و عوارض کمتر دیده شده تزریق ژل به لب حتما در ادامه این مقاله را بخوانید:

10 مورد از عوارض‌ و خطرات ژل لب

آیا انجام پروتز (ژل لب) خطرناک است؟ شدت عوارض ژل لب با توجه به نوع برند ژل و تکنیک‌ تزریق با هم دیگر تفاوت دارند و ما در ادامه مهم‌ترین آن ها را برایتان آوردیم. این عوارض عبارتند از:

  • بروز واکنش‌ های آلرژیک

خیلی طبیعی است که وقتی یک ماده خارجی وارد بدن میشود بدن به آن واکنش‌ نشون دهد؛ البته واکنش های آلرژیک برای همه پیش نمی ایند و فقط گاهی با توجه به نوع ژل و مقدار تزریق ممکن است برای برخی به وجود بیاید.

اگر فکر می‌کنید که مستعد آلرژی هستید حتما قبلش به متخصصی پزشکی که در آلرژی و حساسیت تخصص دارد مراجعه کنید‌ تا پزشک تشخیص دهد.

  • آسیب به بافت لب

یکی دیگر از عوارض تزریق ژل لب آسیب به بافت لب است، به‌طور کلی ورود جسم خارجی مثل سوزن یا کانول و حجم ژل میتواند بافت لب را تحت تأثیر قرار بدهد. این هم جزو مواردی هست که طبیعی محسوب میشود ولی باید توجه کنید این اتفاق در دراز مدت ممکن است آسیب جدی به بافت لب وارد کند مخصوصا اگر از برند ژل مرغوب و تکنیک اصولی استفاده نشده باشد.

  • عفونت

معمولا عفونت در اثر عدم پذیرش ژل توسط بدن و یا تزریق در محیط غیربهداشتی با وسایل آلوده رخ میدهد. می‌توانید از پزشک بخواهید قبل از تزریق تست های مربوط به عفونت و واکنش نشان دادن به ژل را از شما بگیرد. 

  • عدم تقارن لب ها 

یکی از موارد طبیعی از عوارض ژل لب عدم تقارن لب ها با یکدیگر است. اگر تزریق توسط پزشک ماهری انجام شده باشد این عدم تقارن چندان شدید نیست و با کمی تزریق مجدد ژل طی یک جلسه ترمیمی، رفع میشود و مدل ژل لب حالت زیبایی به خودش می‌گیرد.

  • گوله شدن ژل لب

جابه‌جایی ژل یا گوله شدن ژل لب از دیگر عوارض ژل لب هست که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. ممکن است تزریق بیش از حد ژل یا تزریق در مکانی اشتباه باعث جابجایی یا گوله شدن ژل شود که با مراجعه به پزشک تا حد زیادی رفع میشود.

  • ایجاد زخم

ممکن است زخم های نه چندان عمیق بخاطر ورود سوزن به لب ایجاد شود که خیلی خفیف هستند و زود رفع می شوند.

  • تورم و کبودی

از شایع‌ترین عوارض‌ ژل لب تورم و کبودی هست که معمولاً بین 3 تا 5 روز رفع می شودو رو به بهبودی می‌ره. کمپرس سرد می‌تواند برای کاهش این تورم و کبودی چاره ساز باشد.

  • ایجاد جوش در محل تزریق ژل

جوش جزو عوارض ژل لب است که ممکن است بعد از تزریق ژل ایجاد شود و در صورت بروز بهتر است با پزشک مشورت کنید و از خود درمانی و استفاده از کرم و پماد های متفرقه خودداری کنید.

  • ایجاد اسکار یا زخم

اگر تزریق لب به صورت اصولی و توسط پزشک انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد درد در سطح لب و به دنبال آن اسکار یا زخم شود.

  • قرمزی و التهاب

طبیعی است پس از ورود ماده خارجی به پوست، پوست قرمز و ملتهب شود. اگر التهاب بعد از چند روز رفع نشد با پزشک مشورت کنید. 

As with any medical procedure, there are risks involved with the use of dermal fillers. Most side effects associated with dermal fillers, such as swelling and bruising occur shortly after injection and many resolve in a few days to weeks. In some cases, side effects may emerge weeks, months, or years later.

برای پیشگیری از عوارض تزریق ژل لب چه کنیم؟

برای جلوگیری ازآسیب های جدی بهتر است که قبل از تزریق پزشک را از بیماری ها و آلرژی های بدنی خود مطلع کنید و قبل از جلسه ی تزریق از مصرف دارو های رقیق کننده خون و مصرف نوشیدنی های الکلی دوری کنید.

پیشگیری از عوارض تزریق ژل لب را جدی بگیرید.
راه های پیشگیری از عوارض تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

برای بهبود عوارض تزریق ژل لب بهتر است مراقبت های بعد از تزریق ژل را انجام دهید تا عوارض های پیش آمده رفع شوند:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • پرهیز از فعالیت سنگین
  • پرهیز از مصرف الکل و دخانیات
  • استفاده از کرم نرم کننده لب
  • قرار نگرفتن در گرما
  • نوشیدن مایعات کافی/با نی
  • خوابیدن به پشت
  • اجتناب از لمس لب ها
  • استفاده نردن از لوازم ارایشی

عوارض تزریق ژل لب یا پروتز لب

در جواب سوال آیا انجام پروتز (ژل لب) خطرناک است؟ از عوارض ژل لب و پروتز لب با ژل میشود به ورم و کبودی اشاره کرد که معمولا زود رفع میشوند. دیگر عوارض پروتز لب با استفاده از ژل:

  • فعال شدن ویروس تبخال
  • جابجایی فیلر لب و انتقال آن به سایر نواحی
  • خونریزی و درد در محل تزریق ژل لب
  • مرگ بافت
  • نامتقارنی لب ها

عوارض کوتاه مدت و بلند مدت ژل لب

عوارض ژل لب که در کوتاه مدت بروز می‌کنند و خیلی زود هم رفع میشوند شامل تورم، کبودی، قرمزی و خارش پوست، التهابات پوستی و ناراحتی خفیف هستند. 

علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

عوارض بلند مدت ژل لب نیز شامل ایجاد زخم و اسکار، بی‌حسی یا مرگ بافت، عفونت شدید، جابجایی ژل و.. هستند که باید با توجه به نظر متخصص و انجام روش های درمانی خیلی زود برطرف شوند.

در صورت بروز عوارض ژل لب چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟ 

پس از تزریق و  در صورت مشاهده عوارض تزریق ژل لب اگر مواردی که در ادامه آوردیم رو مشاهده کردید بهتر ست به پزشک مراجعه کنید و با نظر پزشک درمان را شروع کنید:

_ دردی که قطع نمی‌شود

_ خونریزی شدید

_ کبودی ‌و ورمی که کمتر نمیشود

_ واکنش‌های آلرژیک شدید

_ عفونت

سوالات متداول

مصرف چه نوع داروهایی عوارض ژل لب را بیشتر میکند؟

رقیق کننده خون-آسپرین-ایبوپروفن-ویتامینE-روغن ماهی-نابروکسن-جینکو بیلوبا(داروی گیاهی)

چرا نباید بعد از تزریق ژل لب الکل مصرف کنیم؟

الکل ریسک ورم و کبودی و خونریزی را زیاد میکند.

تزریق ژل لب در بارداری و شیردهی عوارض دارد؟

بله زیرا ممکن است خطراتی برای جنین و نوزاد داشته باشد.

آیا ژل لب درد دارد؟

معمولا مقدار کمی درد دارد اما با بی حسی موضعی برطرف میشود.

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول میکشد؟

چند روز تا یک هفته

آیا امکان گلوله شدن ژل لب هست؟

بله در صورت تزریق نادرست و آلرژی

آیا تزریق ژل به لب باعث عدم تقارن لب ها می شود؟

بله

آیا امکان کبودی و ورم بعد از تزریق ژل به لب است؟

بله اما گذرا است.

سخن پایانی

عوارض ژل لب در صورتی که از ژل باکیفیت استفاده بشود و پزشک حرفه‌ای باشد کاملاً محدود است و خیلی زود رفع میشود.بهتر است قبل از تزریق از پزشک درباره‌ی عوارض و مشکلات تزریق ژل صحبت کنید تا با دید بازتری این روش را انتخاب کنید.

به هرحال انتخاب هر تکنیک‌ زیبایی عوارضی دارد که نمی‌شود از آنها چشم پوشی کرد و بخش زیادی از این عوارض شامل حال متقاضی میشود بنابراین بهتر است که کاملاً با عوارض ژل لب آشنا باشید و با آمادگی به جلسه تزریق ژل بروید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل در تهران با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید و با مشاورین کلینیک صحبت کنید.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟