فیلر صورت چیست؟4 کاربرد فیلر صورت

خیلی سریع سر اصل مطلب می‌رویم. احتمالا به‌دنبال این پرسش که فیلر صورت چیست در این صحفه آنلاین هستید. قبل از هرچیزی باید بدانید که جوانی همیشگی نیست و عوامل مختلفی مثل بالا رفتن سن باعث از دست رفتن طراوت و شادابی پوست می‌شود. 

این حالت برای همه خوشایند نیست به همین دلیل دنبال راهی بی‌خطر برای جبران جوانی از دست رفته صورت هستند و اکثر آنها تزریق فیلر صورت را می‌پسندند. یک راه بدون تهاجم و امن برای بازیابی شادابی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها که هزینه، عوارض و دوره بهبودی کمی دارد. برای آشنایی بیشتر با فیلر صورت تا انتها همراه کلینیک دکتر لیلی هاشمی باشید. 

فیلر صورت چیست؟ 

هرچه سن بالاتر می‌رود میزان پروتئین و چربی‌های زیرپوستی کم‌تر شده و بالطبع تولید آنها هم کمتر می‌شود. کاهش تولید کلاژن سازی باعث افتادگی و شلی پوست در نواحی مختلف صورت می‌شود. این اتفاقات در کنار هم باعث تغییر فرم صورت و خسته‌تر دیده شدن چهره هم می‌شود. 

افراد در این مواقع به‌دنبال راه‌های کم تهاجم و مدرن برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی خود هستند. یکی از آن راهکارها استفاده از انواع‌ پرکننده‌ها و فیلر صورت و تزریق آنها به پوست است. این روش‌ها یعنی استفاده از انواع‌ فیلر در مقایسه با جراحی کم‌خطر و ارزان‌تر بوده؛ بنابراین اکثر زیبارویان این روش را انتخاب می‌کنند. 

4 کاربرد تزریق فیلر صورت چیست؟

به‌طور کلی کاربرد‌ها انواع‌ فیلر صورت در 4 دسته تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را برایتان آورده‌ایم.

  1. فیلر صورت برای جوانسازی صورت و از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از انواع فیلر صورت می‌توان خطوط عمیقی مثل خط خنده و اندوه، خطوط پیشانی و چروک‌های پوستی را به خوبی پر کرد‌.
  2. اصلاح نقص‌های صورت و اصلاح فرم صورت مثل عدم قرینگی بخش‌های مختلف صورت با کمک فیلر امکانپذیر است. قرینه بودن صورت یکی از فاکتورهای زیبایی است که با کمک فیلر انجام می‌شود. 
  3. پرکردن گودی جای جوش و رفع اسکارهای آتروفیک نیز، یکی دیگر از کاربردهای مهم تزریق فیلر صورت است. 
  4. افزایش حجم و فرم‌دهی به بخش‌های مختلف صورت نیز از کاربردهای مهم فیلر است. افزایش حجم لب، گونه، چانه‌ و… از کاربردهای مهم فیلر است. 
تزریق فیلر صورت راهی تضمینی برای جوانسازی پوست
تزریق فیلر صورت راهی تضمینی برای جوانسازی پوست

نواحی هدف برای تزریق فیلر صورت

فیلرها به بخش‌های مختلفی در بدن تزریق می‌شوند. مثلاً تزریق فیلر به دست، تزریق فیلر باسن، تزریق فیلر واژن و… از مواضع مختلف تزریق فیلر است؛ اما تزریق فیلر صورت به بخش‌های مختلفی در صورت تزریق می‌شود و این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شود. 

یکی از اجرای تاثیرگذار در زیبایی افراد لب‌ها است. همچنین لب‌های برآمده و حجیم یکی از فاکتورهای زیبایی در عصر حاضر شناخته می‌شود؛ بنابراین با کمک انواع فیلر صورت می‌توان این بخش را زیباتر از همیشه نشان داد. فیلر لب باعث اصلاح تقارن لب‌ها، اصلاح باریکی لب‌ها، حجم دهی به آنها و کاهش چروک‌های بالای لب می‌شود.

  • تزریق فیلر پیشانی

خطوط ریز و عمیق روی پیشانی به کمک تزریق فیلر پیشانی رفع می‌شوند و پوست این ناحیه کاملا کشیده و جوان دیده می‌شود. عضلات پیشانی جزو عضلات پرحرکت صورت است که در اثر نور آفتاب، اخم کردن و دیگر عوامل چروک‌های عمیقی روی آن می‌افتد و با کمک فیلر پیشانی این چروک‌ها رفع می‌شوند. 

  • تزریق فیلر چانه

چانه نیز یکی از بخش‌های صورت است که عقب‌نشینی آن می‌تواند تأثیر زیادی روی زیبایی ظاهر بگذارد. عدم قرینه بودن و حالت مربعی چانه نیز از عوامل نارضایتی افراد از فرم چانه‌شان است. با استفاده از تزریق فیلر چانه تمام این ایرادات رفع می‌شوند. 

  • تزریق فیلر گونه

گونه‌های فرورفته و گود باعث خسته و پیرتر دیده شدن صورت می‌شوند. به کمک انواع فیلرهای پرکننده می‌توان گونه‌ها را حجم داد و پوست این بخش از صورت را شفاف و صاف کرد. 

  • تزریق فیلر زیر چشم

سیاهی دور چشم و گودی آن گاهی ژنتیکی و گاهی به دلایلی مثل کم‌خونی، لاغری شدید صورت و… پیش می‌آید. دلیل سیاسی دور چشم هر چه باشد باعث نارضایتی بیشتر افراد از ظاهرشان می‌شود. یکی از راهکارهای امن و بی‌خطر برای افزایش شادابی پوست اطراف چشم و رفع سیاهی دور آن تزریق فیلر چشم است.

  • تزریق فیلر بینی 

عمل بینی یکی از عمل‌های نسبتا سنگین و پرهزینه برای زیبایی بیشتر بینی، رفع قوز و کوچک‌تر کردن آن است. بسیاری از افراد توان پرداخت هزینه‌های عمل بینی را ندارند. ازین رو تزریق فیلر بینی را انتخاب می‌کنند و با روشی به مراتب کم هزینه و امن‌تر عیوب بینی را رفع می‌کنند؛ البته فیلر بینی برای کسانی که عمل ببنی داشتند و از ظاهر آن چندان راضی نیستند هم پیشنهاد خوبی است.

معرفی انواع‌ فیلر صورت

فیلر‌ها انواع‌ مختلفی داشته و هر یک ماندگاری و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه انواع فیلر صورت پرطرفدار را معرفی می‌کنیم.

  • فیلر اسید هیالورونیک( HA)

یکی از محبوب‌ترین انواع فیلر در سراسر جهان هیالورونیک اسید است که به‌طور طبیعی هم در بدن یافت می‌شود و برای افزایش سطح کلاژن سازی و همچنین جمع کردن پوست و جوانسازی آن استفاده می‌شود. این ماده به‌جهت سازگار بودن با بدن انسان بسیار بی‌خطر است و در سطح جهانی به عنوان فیلر صورت استفاده می‌شود؛ البته جذب آن نیز نسبتاً بالا حدود 6 تا 12 مام پس از تزریق نیاز به تمدید دارد‌.

طبق مقاله منتشر شده در سایت انجمن جراحی‌ پلاستیک آمریکا اسید هیالورونیک در لب حدود 6 ماه، تزریق فیلر HA بینی حدود 9 الی 12 ماه و به گونه‌ها حدود 24 ماه ماندگاری دارد.

  • فیلر صورت هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (CaHA)

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم یک ماده میکروسکوپی است که همبستگی بیشتری هنگام تزریق نسبت به HA دارد. به همین جهت تأثیر این فیلر نسبت به هیالورونیک اسید بیشتر و ماندگاری بهتری دارد. 

لازم به ذکر است این ماده بیشتر برای بخش‌های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و عموما به عنوان مکمل در کنار HA به نواحی خاص صورت یا بدن تزریق می‌شود. 

  • فیلر چربی

در این روش از چربی‌های خود بدن فرد با روش لیپوساکشن برداشته می‌شود و پس از پالایش و جداسازی سلول‌های زنده چربی، چربی‌ به ناحیه مدنظر در صورت تزریق می‌شود. این روش به جهت غیرتهاجمی بودن و استفاده از چربی‌های شخصی هر نفر جز تکنیک‌های پرطرفدار در تزریق فیلر صورت است.

  • فیلر پلی متیل متاکریلات (PMMA)

از انواع فیلر صورت درشت دانه پلی متیل متاکریلات است که اثرات طولانی مدت دارد و تا 5 سال پس از تزریق هم ماندگار است. باتوجه به عوارض طولانی مدت مثل کبودی و ورم این فیلر پزشکان ترجیح می‌دهند خیلی از آن استفاده نکنند. 

  • فیلر پلی لاکتیک اسید

یکی از فیلرهای مصنوعی که در تولید نخ بخیه از آن استفاده می‌شود پلی لاکتیک اسید است. این فیلر اثرات مستقیم ندارد و معمولا پس از چند دوره یک ماهه تزریق اثرات آن مشخص و کلاژن سازی را تحریک می‌کند به همین دلیل بیشتر برای بخش‌های پایینی صورت مثل گونه یا خط خنده یا لب استفاده می‌شود. این فیلر اثر نیمه دائمی دارد و جزو پرکننده‌های مورد تایید FDA است. 

اقدامات لازم برای تزریق فیلر صورت چیست

می‌توانید در بخش تزریق ژل یا تزریق چربی‌ انواع مراقبت‌های قبل و بعد  از تزریق را مشاهده کنید؛ اما به‌طور کلی منع استفاده از دخانیات، الکل و داروهای ضد انعقاد خون چند روز قبل از تزریق فیلر صورت و عدم دستکاری، فشار دادن و قرارگیری در محیط گرم یا فعالیت سنگین پس از تزریق فیلر جزو مراقبت‌های مهم قبل و بعد از تزریق فیلر است. می‌توانید فیلم‌های تزریق فیلر صورت را در صحفه آپارات دکتر لیلی رشیدی مشاهده‌ کنید. 

نمونه کار فیلر صورت توسط دکتر هاشمی
نمونه کار فیلر صورت توسط دکتر هاشمی

کلام آخر 

فیلر صورت برای رفع افتادگی پوست، چین و چروک و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع فیلرهای صورت را بالاتر معرفی کرده و ویژگی‌های هر یک را نوشته‌ایم. سعی کنید قبل از انجام تزریق نسبت به نوع فیلر اطلاعات لازم را کسب کنید و با توجه به نظر پزشک، نوع خدمات و جنس پوست صورتتان بهترین فیلر صورت را انتخاب کنید. 

جهت دریافت نوبت از کلینیک دکتر هاشمی و انجام مشاوره قبل از تزریق پرکننده صورت با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید‌. 

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟