بررسی کامل لیفت ابرو با نخ + هزینه، مزایا و عوارض

با گذشت زمان و افزایش سن، افتادگی پوست و کاهش حجم آن از مواردی هستند که باعث تغییر شکل و فرم صورت می‌شوند. یکی از نواحی حساس و تأثیرگذار در زیبایی چهره، ابروها هستند. لیفت ابرو با نخ یکی از روش‌های غیرجراحی و کم‌تهاجمی است که برای بهبود شکل و موقعیت ابروها استفاده می‌شود.ابروهای چهره را خشن و بی‌حال نشان می‌دهند، با لیفت ابرو می‌توان چهره را به حالت طبیعی و زیبای قبل از افتادگی تبدیل کرد.

در این مقاله به بررسی این روش، مزایا، معایب، فرایند انجام، و مراقبت‌های پس از آن می‌پردازیم.تا انتهای مطلب همراه کلینیک دکتر هاشمی باشید.

نحوه لیفت ابرو با نخ

اگر شما هم قصد دارین در مورد نحوه لیفت ابرو با نخ اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه باشید. لیفت ابرو با نخ و یا کلا لیفت صورت با نخ کار چندان پیچیده‌ ای نیست و به صورت سرپایی بدون بیهوشی عمومی و جراحی انجام می‌شود. در این روش ابتدا پزشک محل را با کمک بی‌ حسی موضعی بی‌ حس می‌ کند. پس تا اینجا متوجه شدیم که لیفت با نخ ابرو کار پیچیده ای نیست و به راحتی قابل انجام است اما باید دکتر هم به خوبی از پس این کار برآید.

در مرحله دوم کشیدن ابرو با نخ، دکتر محل ورود نخ را مشخص می‌کند. نخ لیفت از بهترین نخ‌ های قابل جذب در بازار است که با پوست سازگار بوده و ایجاد حساسیت نمی‌ کند.

بعد از بررسی‌ دو ابرو و میزان افتادگی آنها نخ‌ های لیفت را در عمقی مناسب از پوست با کمک سوزن یا کانول نازک وارد می‌ کنند.

سپس پزشک نخ‌ های هر طرف ابرو با به میزان لازم می‌ کشد تا در جای درست قرار بگیرد. بعد از قرارگیری نخ‌ ها و مشخص شدن جایشان آنها را به سمت بالا می‌ کشند. 

در نهایت ابروها بالا رفته، پوست شقیقه و اطراف چشم صاف می‌ شود و حتی این روش تاثیر خود را روی پوست گونه‌ ها نیز می‌ گذارد. 

در آخر سوزن و کانول را از پوست بیرون می‌ آورند و نتایج لیفت بلافاصله پس از انجام آن مشاهده می‌ شود. کل این فرآیند 45 دقیقه بیشتر طول نمی‌ کشد و نتایج حاصل از آن طولانی مدت است.

فیلم نحوه لیفت ابرو با نخ

لیفت با نخ ابرو

چرا باید از روش لیفت با نخ ابرو استفاده کنیم؟ نخ لیفت صورت به پوست نمی‌‌چسبد و روی آن خارهای کوچکی قرار دارد و تولید کلاژن را تحریک می‌ کند و باعث جوانی و لیفت پوست می‌ شود. این خارها به پوست نمی‌ چسبند؛ بلکه، بافت و ماهیچه‌ های زیرین خود را حین کشیده شدن نگه‌ می‌ دارند.

کاربرد لیفت ابرو با نخ 

مهم‌ ترین کاربرد های نخ انداختن ابرو با نخ دارد، رفع افتادگی ابروها است؛ اما اهداف دیگری از انجام این تکنیک نیز،‌ وجود دارند:

  • تغییر شکل ابرو در افراد جوان‌ تر و ایجاد فرم چشم گربه‌ ای 
  • اصلاح عدم تقارن در ابروها
  • بالا بردن ابروها در افراد مسن و سفت کردن بافت آنها
  • رفع خطوط پنجه کلاغی( خطوط اطراف چشم و ابروها)

مزایای لیفت ابرو با نخ یا کشیدن ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ
لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ باعث رفع افتادگی پلک بالا و کمانی شدن حالت ابروها می‌شود. خطوط پنجه کلاغی را رفع می‌کند و سبب رفع چروک های افقی پیشانی می‌شود. از دیگر مزایای تکنیک لیفت صورت و نخ انداختن صورت:

1. غیر جراحی بودن: این روش نیازی به برش‌ های جراحی ندارد و بنابراین زمان بهبودی کمتری دارد.
2. نتایج فوری و طبیی: نتایج طبیعی آن بلافاصله پس از انجام قابل مشاهده هستند.
3. کاهش چین و چروک: با کشیدن پوست، خطوط و چین و چروک‌ های پیشانی و دور چشم کاهش می‌ یابند.
4. تحریک کلاژن‌ سازی: نخ‌ ها باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌ شوند که منجر به بهبود کیفیت پوست می‌ شود.

برای مشاهده فیلم لیفت صورت با نخ به صفحه آپارات دکتر هاشمی مراجعه کنید.

ماندگاری لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ یک روش غیر جراحی برای بالا بردن ابروها و جوانسازی چهره است. ماندگاری این روش معمولاً بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است، بسته به نوع نخ و ویژگی‌ های پوست. عوامل مانند سن، سبک زندگی و مراقبت‌ های پوستی بر ماندگاری تأثیر دارند.

هزینه لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ در مقایسه با جراحی لیفت هزینه کمتری دارد و به‌ صرفه است. نداشتن خدماتی مثل هزینه‌ های بیهوشی، تیم پزشکی، تیم اتاق عمل، بستری و بخیه و جراحی در لیفت ابرو به کمک نخ  باعث میشود تا از هزینه کمی برخورد داشته باشد و این باعث تفاوت چشمگیر قیمت آن با عمل لیفت می‌شود. و در کل قیمت لیفت ابرو با نخ نسبت به دیگر روش ها هزینه کمتری دارد برای انجام لیفت ابرو با نخ در تهران با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید.

عوارض لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ عوارض خاصی ندارد جز اندکی کبودی و ورم که طبیعی است و طی چند روز پس از استفاده کمپرس سرد بهتر می‌ شود. 

ضمنا ممکن است یک ماه اول پس از لیفت ابروها به حالت متعجب و رو به بالا قرار داشته باشند که پس از مدتی به محل واقعی خود بر می‌ گردند.

عوارض موقتی: ممکن است پس از انجام این روش علائمی مانند ورم، کبودی، درد و عدم تقارن مشاهده شود.

ریسک عفونت: هر چند که این روش کم‌ تهاجمی است، اما همچنان ریسک عفونت وجود دارد.

مراقبت‌ های لیفت ابرو با نخ

برای گرفتن نتایج رضایت‌ بخش بهتر است تا مدتی پس از لیفت ابروها با نخ مراقبت‌ های توصیه شده را انجام دهید. مثلاً:

  • از خوابیدن روی صورت بپرهیزید.
  • سر را بالاتر از بدن نگهدارید. 
  • از کمپرس سرد استفاده کنید. 
  • محل لیفت ابروها با نخ را دستکاری نکنید و فشار ندهید. 
  • از لوازم آرایشی تا چند روز استفاده نکنید. 

فرایند انجام لیفت ابرو با نخ

1. مشاوره اولیه: در این مرحله پزشک با بیمار در مورد انتظارات و نتایج ممکن مشاوره می‌ کند.

2. آماده‌ سازی: پوست ناحیه ابرو با مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌ شود و بی‌ حسی موضعی تزریق می‌ شود.

3. جایگذاری نخ‌ ها: نخ‌ ها با استفاده از سوزن‌ های نازک در زیر پوست قرار داده می‌ شوند و ابروها به سمت بالا کشیده می‌ شوند.

4. تنظیم و تثبیت: پس از جایگذاری نخ‌ ها، تنظیمات نهایی انجام شده و نخ‌ ها در موقعیت مناسب تثبیت می‌ شوند.

5. اجتناب از فشار: از اعمال فشار بر ناحیه ابروها خودداری کنید.

6.مصرف دارو ها: در صورت تجویز پزشک، داروهای ضدالتهاب و مسکن مصرف کنید.

7. پیگیری‌ ها: به جلسات پیگیری با پزشک معالج مراجعه کنید تا وضعیت بهبودی شما بررسی شود.

لیفت ابرو با نخ در کلینیک دکتر لیلی هاشمی

چه کسانی لیفت ابرو با نخ انجام دهند؟

لیفت ابرو به تمام کسانی که ابروهای افتاده به صورت ژنتیکی دارند پیشنهاد می‌ شود. همچنین برای افرادی که دچار عدم تقارن در صورت هستند یا فاصله بین چشم و ابروهایشان کم است هم توصیه می‌ شود. 

کسانی که نمی‌ توانند تحت عمل بیهوشی قرار بگیرند و عمل لیفت انجام دهند و تمام کسانی که بالای 18 سال دارند می‌ توانند لیفت ابرو کنند.

انواع نخ‌های مورد استفاده

نخ‌ های مورد استفاده در لیفت ابرو به دو دسته تقسیم می‌ شوند:
1. نخ‌ های PDO (Polydioxanone): این نوع نخ‌ ها قابل جذب هستند و پس از مدتی توسط بدن جذب می‌ شوند. آنها باعث تحریک کلاژن‌ سازی در پوست می‌ شوند که به بهبود قوام و کشش پوست کمک می‌ کند.
2. نخ‌ های PCL (Polycaprolactone) و PLLA (Polylactic Acid): این نخ‌ ها نیز قابل جذب هستند ولی زمان جذب طولانی‌تری نسبت به نخ‌ های PDO دارند و اثرات طولانی‌ مدت‌ تری بر جوانسازی پوست دارند.

کلام آخر در مورد لیفت با نخ ابرو

لیفت ابرو با نخ را به تمام کسانی که می‌خواهند، ابروهای خوش فرم و زیباتری داشته باشند، توصیه می‌ کنیم. این روش خطرات و ریسک عمل جراحی‌ را ندارد و نتایج حاصل از آن ماه‌ ها باقی می‌ ماند. با این حال، مهم است که این روش توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا از عوارض احتمالی جلوگیری شود و نتایج مطلوب حاصل گردد.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟