مزایا و معایب فیلر لب

مزایا و معایب فیلر لب+پاسخ به 10سوال مهم🎀

طبیعی است که معیارهای زیبایی در دوره های مختلف تاریخی تغییر کنند و امروزه یکی از مهم‌ ترین معیارهای زیبایی داشتن لب‌ هایی برجسته است که به کمک فیلر لب برای همه امکان پذیر است. اما ایا فیلر لب معایبی هم داره؟مزایای فیلر لب چه مواردی هستند؟، در ادامه بیشتر با باید ها و نباید های فیلر لب صحبت خواهیم کرد و بیشتر در مورد مزایا و معایب فیلر لب اطلاعات بدست می آوریم.

filler لب می‌تواند لب های نازک و باریک هر کسی را به زیباترین حالت ممکن دربیاورد و باعث جذابیت بیشتر چهره افراد شود. آیا شما هم جزو متقاضیان تزریق فیلر به لب های زیبایتان هستید تا زیباتر از اکنون شود؟ در صورتی که پاسخ تان مثبت است حتما تا آخر این مقاله همراه کلینیک دکتر لیلی هاشمی باشید.

فیلر لب چیست؟

به طور کلی فیلر به هر ماده حجم دهنده‌ و پرکننده ای میگویند که زیر پوست تزریق میشود و اثرات آن نسبتا ماندگارتر است. فیلر لب هم انواع مختلفی دارد؛‌ولی محبوب‌ترین فیلر بین همه هیالورونیک اسید است که کیفیت بالا و اثرگذاری فوق‌العاده ای دارد.

معمولاً انواع فیلر حاوی کلاژن یا اسیدهیالورنیک هستند که هر دو باعث حجم دهی، رفع نواقص، رفع چین و چروک و جوانسازی پوست لب میشوند و هیالورونیک اسید باعث آبرسانی و جذب آب بیشتر و حجم طبیعی لب هم میشود.

به طور طبیعی فیلرهایی که مواد تشکیل دهنده آنها در بدن ما به صورت طبیعی وجود دارند، کمتر موجب بروز واکنش‌های آلرژیک یا عوارض شدید میشوند و این باعث محبوبیت بیشتر این نوع فیلرها مثل تزریق چربی یا اسیدهیالورونیک شده است.

مزایا و معایب فیلر لب:

خب در ادامه قصد داریم که این مطلب را بیشتر باز کنیم و مزایا و معایب فیلر لب را کام تر برایتان توضیح دهیم:

مزایای فیلر لب

در ادامه ی بحث مزایا و معایب فیلر لب باید بگوییم که یکی از مهم‌ ترین مزایای فیلر لب (lip filler) این است که به شما لب های زیبایی هدیه میدهد! واقعا چی چیزی می‌ تواند بهتر از این باشد که زیبایی چهره تان دوبرابر حال حاضر شود؟ البته هیچکس منکر جذابیت شما نبوده و نیست و تزریق فیلر به لب یک تصمیم شخصی است ولی اگر مصمم هستید بدانید که بهترین نتیجه را از این کار میگیرید.

مزایا و معایب فیلر لب چی هستند؟
کاربردهای تزریق فیلر لب

یکی دیگه از معایب فیلر لب موقتی بودنشه. عدم وجود تقارن بعد از تزریق فیلر لب نیز از دیگر معایب این تکنیک هست.

ضمن اینکه عوارض نادری مثل مرگ بافت، گوله شدن ژل لب یا عفونت در اثر تزریق نامناسب‌ هم وجود داره که برای جلوگیری از آنها پیشنهاد میشه به مراکز معتبر و پزشکان متعهد مراجعه کنید.

معایب تزریق فیلر لب

مزایا و معایب فیلر لب:

ایا در کنار مزایا میشود از معایب فیلر لب و عوارض فیلر لب هم گفت چرا که نه؟ قطعا بعنوان یک فرد حق دارید که مزایا و معایب فیلر لب را کامل بدانید و سپس اقدام به تزریق کنید، عوارض و معایب تزریق فیلر به لب شامل کبودی، ورم و التهاب میشود که به کمک کمپرس سرد بین 3 الی 5 روز قابل رفع است.

یکی دیگر از معایب فیلر لب موقتی بودن ان است. عدم وجود تقارن بعد از تزریق فیلر لب نیز از دیگر معایب این تکنیک هست.

ضمن اینکه عوارض نادری مثل مرگ بافت، گوله شدن ژل لب یا عفونت در اثر تزریق نامناسب‌ هم وجود دارد که برای جلوگیری از آنها پیشنهاد میشود به مراکز معتبر و پزشکان متعهد مراجعه کنید.

مراقبت‌های بعد از فیلر لب

اگه سایر مقالاتی که درباره‌ی تزریق فیلر لب نوشتیم را خوانده باشید می‌دانید که یکی از عوامل مهم برای اینکه تزریق فیلر نتیجه بهتری داشته‌ باشد، مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب هست. این مراقبت‌ها عبارتند از:

_ استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی

_ عدم فعالیت های سنگین یا ورزش‌های حرفه ای که باعث ایجاد تنفس سریع و تعریق میشوند.

_ معمولا توصیه میشود تا 72 ساعت بعد از تزریق لب ها را دستکاری نکنید یا به انها فشار وارد نکنید.

_ سونا داغ و استخر تا زمان بهبودی کامل ممنوعیت دارد.

_ خوردن غذای داغ در چند روز بعد از تزریق یا نوشیدن با نی هم ممنوع است!

هزینه فیلر لب

هزینه فیلر لب بستگی به عوامل مختلفی دارد و هر کدام به نوعی روی میزان هزینه پرداختی اثر خودشان را میگذارند. مثلاً نوع  و مقدار ماندگاری فیلر لب میتواند در هزینه نهایی بسیار تعیین کننده باشد. برند ژل لب انتخابی و حتی مقدار تزریق فیلر در قیمت اثر گذار است.

انتخاب پزشک و کلینیک نیز جزو مواردی هستند که در قیمت فیلر لب و همچنین در برخی موارد بر مزایا و معایب فیلر لب تأثیر گذارند. ضمن اینکه مدل و فرم انتخابی توسط زیباجو و تعداد جلسات تزریق نیز همگی ممکن است باعث تغییر قیمت تمام شده  فیلر شوند.

فیلر لب به کدام بخش‌ها در لب تزریق میشود؟

فیلر در بخش های مختلفی از لب تزریق میشود. معمولا لب بالا یک سوم از لب پایینی، کوچک‌تر است و در نتیجه مقدار فیلر تزریق شده به لب بالا بیشتر از لب پایین است.

قوس بالای لب(کمان کوبید) نیز بخشی از لب های زیبای شماست که با تزریق فیلر میشود زیباتر از همیشه دیده شود. ناحیه مرکزی و خمیده لب بالا که در اثر تزریق ژل برجسته‌تر میشود و زیباییش دو چ

لب‌ها با تزریق فیلر زیبا می شوند.
زیبایی لب‌ها با تزریق فیلر

ندان خواهد شد.

لب پایین نیز یکی از بخش‌های مهم برای تزریق فیلر هست؛ زیرا در مدل‌هایی مثل ژل لب عروسکی و ژل لب چاک‌دار که تمرکز روی برجستگی‌ لب پایینی است، فیلر به این بخش‌ تزریق میشود. 

مراحل تزریق فیلر لب

  1. بررسی وضعیت و انتظارات شما توسط پزشک.
  2. بی حس کردن لب ها و ضدعفونی اطراف آن ها.
  3. تزریق ژل به نواحی مختلف لب.
  4. ماساژ و شکل دهی به لب برای یک دست شدن ژل لب.
  5. توصیه های لازمه توسط پزشک.

بهتر است برای گرفتن نتیجه مطلوب به کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

فیلر لب برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی با لب های نازک که تمایل دارند حجم لب های خود را افزایش دهند.

افرادی که چین و چروک هایی اطراف لب های خود دارند و قصد دارند آن ها را رفع کنند.

افرادی با لب هایی نامتقارن که میخواهند لب های خود را بالانس کنند.

افاردی که لب های معمولی دارند اما میخواهند جذابیت آنها را افزایش دهند.

فیلر لب برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که آلرژی و حساسیت شدید نسبت به مواد خارجی دارند و یا کسانی که بیماری های خاص یا التهاب و عفونت فعال دارند. و البته لازم به ذکر است که مادران شیرده یا باردار نیز از این گروه مستثنا نیستند و به احتمال بالا ممکن است به سیستم بدنی شان آسیب برسد.

پس سعی کنید قبل از انجام فیلر لب در جلسه ی مشاوره ای که با پزشک خود دارید تمامی موارد لازم را به پزشک اطلاع دهید تا سلامتیتان به طر نیفتد.

هر لب چقدر فیلر نیاز دارد؟

این سوالی است که کسانی که تا به حال تزریق فیلر لب نداشته اند میپرسند اما پاسخ به این سوال برای هر شخص متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد مثلا حجم و میزان تقارن لب های هرکسی مقدار فیلر کمتر یا بیشتری را لازم دارد ممکن است یک نفر با یک سی سی فیلر لب هم کارش راه بیفتد اما شخصی دیگری با 5 سی سی فیلر لب هم انتظاراتش برطرف نشود!!یا اینکه بستگی دارد هر شخصی چه میزان از حجم و بزرگی لب را بپسندد که این مورد هم ریشه در سلیقه فردی که میخواهد تزریق فیلر لب انجام دهد دارد.

فرم های مختلف فیلر لب

برای انتخاب راحتتر شما میخواهم چند فرم و حالات مختلف فیلر لب را برایتان بگویم:

در آخر بباید بگویم که تزریق filler لب می‌تواند تغییرات جذابی را روی لب های شما ایجاد کند و در نهایت باعث زیبایی‌ فرم صورت و چهره تان شود.

برای اینکه لب‌ هایتان فرمی که دوست دارید را داشته باشد شاید بهتر است یکبار از تزریق یک فیلر درجه یک نزد پزشکی حرفه‌ای بهرمند شوید.

سوالات متداول مزایا و معایب فیلر لب

تفاوت فیلر لب و ژل لب چیست؟

می‌توان گفت ژل لب از زیر مجموعه های فیلر لب هست. تفاوت فیلر و ژل در این است که فیلر به مجموعه ای از پرکننده های لب می گویند در حالی که ژل لب یکی از انواع فیلرها است.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟

قبل از تزریق با کمک بی‌حسی موضعی، لب ها بی‌حس میشود پس تزریق فیلر به لب درد چندانی ندارد و با توجه به آستانه تحمل درد در هر شخص متفاوت هست.چیزی که واضحه با وجود هزاران فردی که هر روز به لب های خود فیلر تزریق می‌کنند قابل تحمل بودن درد اون هست.

فیلر لب برای خانم‌های باردار مجاز است؟

به‌طور کلی در دوران بارداری فیلر لب به جهت تغییرات هورمونی مجاز نیست و باید با مشورت پزشک انجام شود.

جنس فیلر لب عموما چیست؟

فیلر لب ترکیبات مختلفی دارد؛ اما بهترین آن با اختلاف فیلرهایی هستند که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته میشود. انواع فیلرهایی مثل چربی، نانوفت و.. نیز وجود دارند.

بعد از فیلر لب چه غذاهایی را نخوریم؟

از خوردن غذاهای تند و شور و گرم و الکلی پرهیز کنید.

آیا امکان تخلیه فیلر لب هست؟

بله. تزریق آنزیم هیالورونیداز باعث تجزیه فیلر هیالورونیک اسید می شود.

کدام برند فیلر لب معروف تر هستند؟

برند ژئودرم و برند رستیلن

دوره نقاهت فیلر لب چقدر است؟

معمولا تا 48 سعت بعد از تزریق

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟