مزوتراپی غبغب+بایدها و نبایدهای آن

مزوتراپی غبغب یکی از راهکارهای خلاصی از شر چربی اضافه در ناحیه‌ چانه و گردن هست که خیلی زود نتیجه میده و به عنوان یه روش کم تهاجم شناخته میشه.  فارغ از اینکه در دوران قاجار غبغب فاکتور زیبایی محسوب می‌شد، در روزگار کنونی غبغب یک عامل سو و تاثیرگذار در زیبایی است و باعث به وجود آمدن احساس ناخوشایند در بسیاری از افرادی است که غبغب دارند.

در این مقاله به بررسی کاربرد و انواع مزو غبغب و مهم ترین مراقبت های بعد از آن می پردازیم.

مزوتراپی غبغب چیست؟

در مزوتراپی غبغب مواد مغذی و مورد نیاز برای پوست رو به طور مستقیم به محل تزریق می‌کنند. قطر سوزن هایی که تزریق میشه خیلی کمه و درد چندانی نداره. 

متریال مواد تزریقی هم معمولا شامل ویتامین‌ها، فاکتورهای رشد، هورمون‌ها، داروهای هومیوپاتیک و… است که طبق نیاز و نظر پزشک برای هر شخص تزریق میشه. 

مزوتراپی به مرور باعث هیدرولیز لیپیدها و آب شدن چربی‌ های قسمت غبغب و زیر چانه میشه و در نهایت موجب از بین رفتن غبغب و ایجاد چهره ای فوق‌العاده جذاب برای متقاضی خواهد شد.

ضمن اینکه یک روش کم تهاجم، بدون بخیه و تحمل درد فراوان است و عوارض محدودی هم به همراه داره. طی چند جلسه انجام میشه و هزینه و ماندگاری اون نیز مقرون به صرفه است.

 

مهم ترین کاربرد مزوتراپی غبغب

مهم‌ترین کاربرد مزو غبغب میشه به چربی سوزی و کاهش سلولیت در پوست زیر چانه و ناحیه گردن اشاره کرد. همچنین باعث کاهش چین و چروک و افزایش الاستین و تحریک تولید کلاژن سازی میشه.

لیفت گردن و غبغب رو انجام میده و پوست این ناحیه رو از افتادگی نجات میده و موجب بهبود ساختار پوست هم میشه. ضمن اینکه لختی و شلی پوست رو میگیره و جوانسازی پوست نواحی چانه و گردن رو انجام میده.

در درمان آکنه و کاهش ترشح چربی مؤثر هست و در تحریک رشد سلول های پوستی و ترمیم بافت پوست هم تاثیرگذار هست.

انواع مزوتراپی غبغب

روش‌های انجام مزو غبغب طی سال‌های زیاد گسترده شده و انواع مختلفی از اون در حال انجام در بهترین کلینیک های زیبایی سراسر کشور هست. به همین جهت در ادامه قصد معرفی انواع مزوتراپی غبغب رو داریم.

  1. مزوتراپی غبغب از نوع چربی سوز: این روش احتمالا بیشتر از سایرین براتون آشنا باشه. چون که همون برداشتن غبغب به روش مزو هست. در این روش از تزریق مواد مزو برای رفع چاقی غبغب و سوزوندن چربی های این قسمت استفاده میشه.
  2. مزوتراپی غبغب از نوع رفع لک: این روش برای روشن کردن پوست ناحیه غبغب و تسیکن لکه های پوستی و کاهش تیرگی انجام میشه.
  3. مزوتراپی غبغب از نوع ویتامینه: این روش برای رفع چروک های پوستی ناحیه زیر چانه و گردن و تعذیه پوست غبغب در این بخش انجام میشه.
  4. مزوتراپی غبغب ضد پیری: این نوع از مزوتراپی برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست این ناحیه انجام میشه و جهت افزایش الاستین پوست و کاهش ترشح ملانین کاربرد داره.
مزوی غبغب می‌تونه در جوانسازی پوست ناحیه زیر چانه و گردن مؤثر باشه
مزوی غبغب می‌تونه در جوانسازی پوست ناحیه زیر چانه و گردن مؤثر باشه

نحوه انجام مزو غبغب

برای انجام مزوتراپی غبغب،پزشک ناحیه مورد نظر را ابتدا بی حس کرده و سپس محل تزریق را علامت میزند.

تزریق مواد موردنظر به ناحیه درم پوست زیرچانه با سوزن بسیار نازکی انجام می شود.این فرایند حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ممکن است طول بکشد.

 

مزایای مزوتراپی غبغب

احتمالا به عنوان اولین سوالاتی که هنگام مطالعه مقالات مرتبط با مزوتراپی به ذهنتون میرسه، مزایای استفاده از این روش هست. مزایای مزو غبغب چیست؟ چرا استفاده از این روش توصیه میشه؟ شاید اولین مزیت مزوتراپی غبغب این باشه که بدون انجام جراحی، برش و بخیه تنها با ورود چند سوزن کوچک و نازک به پوست انجام میشه. در ادامه دیگر مزایای این روش رو براتون نوشتیم.

  • کاهش چربی ناحیه چانه و گردن
  • یک درمان غیرتهاجمی
  • افزایش سفتی و الاستین پوست
  • کمک به کاهش ظاهر سلولیت پوست
  • حذف چربی موضعی
  • از بین بردن چین و چروک های پوستی در موضع غبغب
  • آبرسانی و مبارزه با پیری پوست

عوارض‌ مزوتراپی غبغب  

عوارض خاصی برای مزو غبغب گزارش نشده و معمولا اگر نزد یه پزشک حرفه‌ای و در یک کلینیک مجهز با مواد اولیه درجه یک انجام بشه عوارضی در پی نداره.

معمولا کمی کبودی، ورم، التهاب و قرمزی پس از تزریق وجود داره که خیلی زود رفع میشه و کاملا طبیعی هست و به خاطر ورود سوزن های مزو به پوست ایجاد میشه. پس از 2 الی 6 هفته نتایج تزریق کاملا قابل مشاهده هست و بهبودی صد در صدی حاصل می‌شود.

The double chin injections are permanent and will not grow back if you gain weight

   “مزوتراپی غبغب دائمی بوده و حتی با افزایش وزن نیز برگشت پذیر نمی باشد.”      

  Cityskin

۴ مورد از مهمترین مراقبت های قبل از مزوتراپی

  1. از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  2. از مصرف یک سری از غذاهایی که حاوی سیر هستند اجتناب کنید.
  3. از مکمل های بدنسازی از جمله کراتین استفاده نکنید.
  4. از مصرف و استعمال دخانیات خوددادی کنید.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی غبغب چیست؟

توصیه میشه بعد از انجام مزوتراپی غبغب، چانه را ماساژ دهید تا مواد تزریقی به خوبی جذب چربی بشن و چربی سوزی زودتر انجام بشه.

معمولا توصیه میشه 8 ساعت پس از شروع درمان از شستن موضع خودداری بشه و تا 48 ساعت در معرض دوش آب داغ، سونا و استخر قرار نگیرد.

نوشیدن مقدار مورد نیاز آب بعد از مزوتراپی برای جلوگیری از کم آبی بدن پیشنهاد می‌شود.

برای افزایش اثرگذاری توصیه میشه تا 48 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی یا فعالیت هایی که موجب تعریق میشه خودداری شود تا مواد تزریق شده از طریق عرق کردن به سطح پوست نیان.

روز اول استفاده از کمپرس سرد جهت تسکین درد کم، ورم و التهاب توصیه میشه.

بررسی موارد منع انجام مزو غبغب

مزوی غبغب رو همه نمی‌تونن انجام بدن و برخی محدودیت ها برای برخی از گروه های حساس وجود داره که در ادامه براتون آوردیمشون. اگر جزو این گروه ها هستید، حتما قبل از شروع و در جلسه‌ مشاوره پیش از تزریق درباره‌ی محدودیت‌ها با پزشک خود صحبت کنید.

  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد دارای مشکلات قلبی و عروقی
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • بیماران مبتلا به التهابات پوستی
  • بیماران نوروپاتی
  • افرادی که دارو‌های ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که نسبت به برخی مواد غذایی و دارویی آلرژی دارند. 

ورم بعد ازمزوتراپی غبغب

تورم بعد از مزوتراپی غبغب در افراد مختلف متفاوت است.معمولا مدت زمان تورم بین ۲۰ دقیقه تا ۳_۵ روز متغیر است.به ندرت در بعضی از افراد تورم بعد از تزریق تا ۱۰ روز ادامه می یابد.

اما در کل تورم مزوتراپی غبغب به عوامل متعددی بستگی دارد این موارد عبارت اند از:

  • هرچقدر میزان چربی غبغب بیشتر باشد،احتمال طولانی بودن تورم نیز بیشتر است.
  • تعداد ویال های استفاده شده توسط پزشک در مدت زمان تورم تاثیر گذار است.
  • پاسخ فردی هر بیمار به فرایند مزوتراپی متفاوت است،درنتیجه تعیین مدت زمان دقیق امکان پذیر نیست.

ماندگاری مزوتراپی غبغب چقدر است؟

ماندگاری مزوی غبغب به مواد محلول تزریق و کیفیت اونها بستگی داره. ضمن اینکه برای اینکه نتیجه بهتری از مزوی غبغب بگیرید لازمه 3 جلسه تزریق رو داشته باشید.

علاوه بر این نتایج حاصل از تزریق بین 2 تا 6 هفته پس از مزوی غبغب با تمام قوا خودشون رو نشون میدن.

در صورت استفاده از بهترین مواد و تزریق اصولی ماندگاری مزوتراپی غبغب حدود 6 الی 12 تخمین زده میشه.

هزینه مزوتراپی غبغب

هزینه مزوی غبغب بستگی به کوکتل های مزوتراپی استفاده شده توسط پزشک دارد. همچنین تعداد جلسات در هزینه های نهایی مزو غبغب تاثیرگذار هستند. 

دستمزد پزشک و قیمت خدمات در کلینیک انتخابی نیز در قیمت‌های مزوتراپی تعیین کننده‌ هستند. هر چه پزشک مهارت بیشتری داشته‌ باشد و لوکشین کلینیک از نظر جغرافیایی در مکان بهتری قرار داشته باشد و خدمات بیشتری در آن به متقاضیان ارائه شود، هزینه‌های تزریق نیز بیشتر میشه.

فاصله جلسات مزوتراپی غبغب

تعداد جلسات مزوتراپی غبغب بستگی به میزان چربی زیر ناحیه چانه دارد و نمی توان تعداد جلسات مشخصی برای مزوتراپی غبغب تعیین کرد.معمولا تعداد جلسات بین ۱ تا ۵ جلسه متغیر است و درابتدای درمان فاصله جلسات حدود ۱۰ روز درنظر گرفته می شود ولی به مرور زمان به ۲ هفته یکبار و سپس به ماهی یکبار میرسد.

بهترین مرکز مزوتراپی غبغب در تهران کجاست؟ 

بهترین مرکز مزوی غبغب در تهران رو می‌تونید با یه سرچ ساده در بستر نت پیدا کنید؛ اما فراموش نکنید بهترین مرکز مزوتراپی باید از بهترین محلول و کوکتل های مزوتراپی استفاده کنه تا بدون هیچ عوارضی بهترین نتایج رو بهتون ارائه بده.

ضمن اینکه فضای کلینیک تمیز و کاملا در راستای آرامش مراجعین تشکیل شود و همه‌چیز در بهترین حالت ممکن باشد. پزشک و پرسنل از مهارت کامل برخوردار باشند و بهترین تکنیک های تزریق را روی متقاضیان انجام دهند تا نتایج رضایت بخش و فوق‌العاده باشد.

می‌تونید برای اینکه بهترین خدمات زیبایی رو در یه محیط آرام دریافت کنید سری به کلینیک دکتر لیلی هاشمی بزنید و نمونه کارهای این پزشک رو مشاهده کنید.

سوال های متداول

۱.آیا مزوتراپی عبغب درد دارد؟

مزوتراپی غبغب یکی از روش های جوان سازی پوست می باشد که سطح خفیفی از احساس ناراحتی مثل گزیدگی را به مدت زمان کوتاه ایجاد میکند و با بز حس کردن ناحیه زیر چانه دردی را احساس نخواهید کرد.این روش همانطور که گفته شد کوتاه مدت و کمتر از ۱ ساعت زمان می برد.

۲.آیا مزو زیر چانه دائمی است؟

درصورتیکه درمان های پزشک خورا ادامه دهید معمولا مزوتراپی غبغب نتایج طولانی مدت ۱۲ تا ۱۸ ماهه را به همراه دارد.اصولا رسیدگی ۳ تا ۶ ماهه نتایج را طولانی تر کرده و میزان ماندگاری آن را بیشتر می کند.

۳.آیا تزریق چربی زیر چانه مطمئنه؟

ماده ی تزریقی برای مزوتراپی غبغب برای اطمینان از ایمن بودن آن بارها مورد آزمایش قرار گرفته و مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA)می باشد.عوارض این ماده نسبتا جزئی و قابل کنترل بوده ودر موارد نادر ممکن است تورم جزئی تا ۱۰ روز ایجاد کند.

۴.آیا مزوتراپی غبغب برگشت پذیر است؟

مزوتراپی غبغب تا حدودی دائمی بوده و درصورت افزایش وزن نیز برگشت پذیر نمی باشد. deoxycholic acid نوعی ماده طبیعی بدن است که در ترکیبات تزریقی مزوتراپی به نام kybella از ان استفاده می شود.این ماده باعث آپوپتوز(مرگ سلولی)سلول های چربی ناحیه زیر چانه شده و مانع رشد مجدد آن ها می شود.

کلام نهایی

مزوتراپی غبغب می‌تونه اعتماد به نفس افرادی که از حجم زیاد غبغب شون ناراضی هستند رو افزایش بده و باعث افزایش جذابیت ظاهری این افراد بشه.

این روش درد چندانی نداره و قبل از شروع تزریق به کمک بی‌حسی های موضعی، محل تزریق بی حس میشه. ضمن اینکه نتایج اون خیلی موثر بوده و زود خودشون رو نشون میدن.

جهت دریافت وقت از کلینیک و مشاوره پیش از تزریق با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و نمونه کارهای دکتر هاشمی رو از صفحات اجتماعی ایشون مثل اینستاگرام یا آپارات لیلی هاشمی مشاهده کنید.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟