همه‌چیز درباره بوتاکس پیشانی🧡مزایا، عوارض و ماندگاری

بوتاکس پیشانی یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار در زیباسازی و جوان‌سازی صورت است. عضلات پیشانی به علت اینکه دائم در معرض حرکت هستند زودتر از سایر بخش‌ها دچار چین و چروک می‌شود و نیاز به تزریق بوتاکس پیدا می‌کند.

طراوت و شادابی پوست جزو خواسته‌های هر انسان زیبایی طلب است؛ اما گاهی بدون آنکه بخواهیم پوست دچار زوال و چروک می‌شود و در این حین خدمات زیبایی مانند تزریق بوتاکس می‌تواند به داد افراد برسد.

بوتاکس پیشانی چیست؟

بوتاکس پیشانی نوعی پرکننده‌ پوستی بر پایه بوتولینوم است که با فلج کردن موقت عضلات این بخش از افزایش چروک‌ها و پیری پوست جلوگیری می‌کند. بوتاکس کردن پیشانی باعث کاهش چین و چروک‌های روی پیشانی، کنترل حرکت ماهیچه‌ها و جلوگیری از پیری پوست شده و به صورت تزریقی وارد پوست می‌شود. 

به کمک بوتاکس پیشانی به‌طور موقت چین‌وچروک‌های موجود در پوست این بخش رفع و ظاهری زیباتر برای افراد ساخته می‌شود. خطوط ابرو و پیشانی باعث خسته و عصبانی دیده شدن افراد می‌شود؛ پس با تزریق مشخصی از سم معجزه‌گر بوتاکس می‌توان خستگی و خشونت را از چهره افراد دور کرد.

قبل و بعد از تزریق بوتاکس پیشانی
قبل و بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

دباره بوتاکس پیشانی و کاربردهای آن

بوتاکس پیشانی چیست؟ یک تکنیک زیبایی_درمانی است که باعث جوان‌تر به نظر رسیدن افراد می‌شود. بسیاری از ما حین صحبت کردن از حرکات صورت به خصوص پیشانی، زیاد استفاده می‌کنیم و بوتاکس پیشانی می تواند در کنترل و درمان چروک های ناشی از این حرکات به ما کمک کند. کاربردهای بوتاکس پیشانی، شامل موارد زیر می‌شود:

  • بوتاکس چروک‌های پیشانی
  • بوتاکس پیشانی برای مردان
  • بوتاکس پیشانی برای زنان
  • بوتاکس خط اخم پیشانی
  • جلوگیری از چروک‌های جدید
  • اصلاح فرم ابروها
  • کمک به کاهش خطوط عمیق افقی و عمودی روی پیشانی 

چه کسانی می‌توانند بوتاکس پیشانی انجام دهند؟

این روش می‌تواند به عنوان یک راهکار پیشگیری کننده برای بروز چروک‌های جدید باشد. به‌طور کلی بهترین سن بوتاکس در مقاله ای جداگانه مطرح شده است اما بوتاکس پیشانی به تمامی افراد بالای 18 سال، کسانی که در اواخر دهه دوم یا سوم زندگی به سر می‌برند و تمام افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند و در صورت خود، این نیاز را احساس می کنند توصیه می‌شود. 

هم‌چنین تمام کسانی که از چین چروک های صورت خود رضایت چندانی ندارند و به دنبال روشی برای درمان چروک‌های پوستی خود هستند، می‌توانند از بوتاکس پیشونی استفاده کنند.

بوتاکس پیشانی برای چه کسانی منع تزریق دارد؟

طبیعتا همه خدمات زیبایی برای همه افراد قابل انجام نمی‌باشد و برخی از افراد از انجام آن توسط پزشک، منع می‌شوند. بوتاکس پیشانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و این کار به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  1. خانم‌های باردار و شیرده
  2. افراد مبتلا به بیماری‌های عضلانی
  3. بیماران مبتلا به آسم، افراد حساس به بوتاکس
  4. افرادی که مبتلا به سرطان هستند
  5. افراد زیر 18 سال

6 فایده بوتاکس پیشانی

هر روش درمانی و زیبایی مزایای خاص‌ خود را دارد و همین فواید افراد را وادار می‌کند تا از این تکنیک‌ها استفاده کند و بهترین نتیجه‌ را بگیرند. بوتاکس پیشانی در ظاهر افراد به وضوح تغییرات شگفت انگیزی ایجاد می کند و بدون اغراق می توان گفت حداقل 5 سال از سن فرد می کاهد! درباره مزایای بوتاکس پیشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. چین و چروک‌هایی که در اثر حرکات تکراری صورت ایجاد می‌شود را محو می‌کند.
  2. باعث لیفت ابروها و بالا کشیدن آنها می‌شود؛ در نتیجه صورت شاداب‌تر دیده می‌شود. 
  3. با بوتاکس پیشانی می‌توان به صورت انتخابی عضلات را فلج و عدم تقارن بین دو ابرو را اصلاح کرد. 
  4. بوتاکس می‌تواند از بروز چین و چروک‌های جدید جلوگیری‌ کند. 
  5. یک روش سریع، ایمن و غیر تهاجمی است و تقریبا عوارض کمی برای آن گزارش شده است.
  6. اگر بوتاکس پیشونی توسط یک پزشک ماهر تزریق شود، نتایج حاصل از آن طبیعی است و صورت افراد را زیباتر از همیشه جلوه می‌دهد.

عوارض بوتاکس پیشانی

بوتاکس از سم بوتولینوم استفاده می‌کند تا اعصاب عضلات صورت را مسدود کند و باعث سفت شدن کلی صورت و کاهش خطوط افقی پیشانی، خطوط گلابلا و سایر خطوط شود.

بوتاکس مدت زیادی است که توسط پزشکان متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تعداد گزارش‌های بروز واکنش آلرژیک جدی یا اثرات نامطلوب به بوتاکس توسط آن‌ها بسیار کم است. از عوارض بوتاکس کردن پیشانی می‌توان به مواردی مثل از دست رفتن حس عصب‌های موجود در این بخش اشاره کرد؛ البته اگر پزشکی حرفه‌ای تزریق را انجام دهد این اتفاق غیرقابل پیش آمدن است. دکتر لیلی هاشمی متخصص تزریق بوتاکس در تهران، در این حوزه سال‌ها تجربه و نمونه کار موفق دارند. با این حال، برخی از عوارض جانبی شایعی وجود دارند که باید به آنها توجه کنید:

کبودی
کبودی و تغییر رنگ پوست یکی از عوارض جانبی شایع تزریق بوتاکس است. این در واقع به دلیل دوز بوتاکس نیست و کبودی می‌تواند حتی با تزریق فیلرهای پوستی مانند اسید هیالورونیک نیز اتفاق بیفتد و به این دلیل اتفاق می‌افتد که سوزن باید از عضله پیشانی عبور کند تا بوتاکس به عمق مورد نیاز تزریق شود.

از آنجا که کبودی می‌تواند در پیشانی بسیار مشهود باشد (به ویژه اگر برای بالا بردن ابرو یا درمان خط اخم استفاده شود)، ممکن است از این عارضه جانبی نگران شوید. با این حال این عارضه کاملاً طبیعی است و کبودی در عرض چند روز از بین می‌رود.

افتادگی پلک
بعد از بوتاکس پیشانی گاهی اوقات افتادگی ابرو رخ می‌دهد که معمولاً در عرض چند هفته از بین می‌رود. چون ابرو به پیشانی نزدیک است اگر بوتاکس از محل تزریق به سایر نقاط مجاور منتقل شود، می‌تواند افتادگی ابرو (یا به طور کلی افتادگی پلک) رخ دهد.

این عارضه جانبی نسبتاً نادر است و اگر شما پس از بوتاکس پیشانی، پیشانی خود را ماساژ ندهید اتفاق نمی‌افتد. سعی کنید در معرض آفتاب قرار نگیرید چرا که گرما نیز می‌تواند بر ماندگاری بوتاکس تا زمان جذب کامل آن توسط بدن تأثیرگذار باشد.

ضعف عضلانی
ضعف عضلانی یکی دیگر از اثرات تزریق بوتاکس است، به ویژه اگر دوز بوتاکس برای کاهش اسپاستیسیته اندام یا اسپاسم عضلانی استفاده شود. این عارضه به دلیل جابه‌جا شدن بوتاکس به ناحیه دیگر، یا تزریق بیش از حد بوتاکس در محل درمان رخ می‌دهد. این عارضه جانبی می‌تواند یک روز یا بیشتر طول بکشد، اما معمولاً در عرض یک هفته از بین می‌رود.

انقباض عضلات صورت ممکن است در ابتدا برای بیمار عجیب به نظر برسد. این معمولاً در کسانی که برای اولین بار تزریق بوتاکس را تجربه می‌کنند، شایع است. بوتاکس زیبایی می‌تواند چند جلسه درمانی طول بکشد.

واکنش آلرژیک
درد گردن یا دشواری در تنفس پس از تزریق بوتاکس ممکن است نشانه این باشد که شما به سم بوتولینوم حساسیت دارید. این با مقاومت به بوتاکس متمایز است. مقاومت به بوتاکس یعنی قسمتی از بدن شما به هیچ وجه تحت تأثیر بوتاکس قرار نمی‌گیرد. کهیر، قرمزی، تورم، خارش و سایر علائم آلرژی نادر هستند، اما ممکن است در برخی از بیمارانی که شرایط زمینه‌ای دارند رخ دهد. با این حال، اگر در حین مصرف بوتاکس یک واکنش آلرژیک ناگهانی را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید، هرچند علائم آن خفیف باشند.

علائم شبیه به آنفولانزا و خستگی
یکی دیگر از عوارض جانبی نسبتاً شایع بوتاکس، بروز علائم شبیه به آنفولانزا و خستگی است که معمولاً به دلیل تلاش بدن برای سازگاری با سم رخ می‌دهد. این علائم معمولاً در ماه اول پس از شروع درمان بوتاکس رخ می‌دهند، اما با درمان‌های بیشتر و مراقبت کاهش می‌یابند.

به طور کلی، علائم مرتبط با بوتاکس می‌توانند از بیمار به بیمار متفاوت باشند به دلیل تفاوت در آناتومی صورت و واکنش احتمالی آنها به تزریق سم بوتولینوم.

  • خونریزی‌ موقت
  • سردرد
  • قرمزی، تورم
  • اختلالات بینایی
  • خشکی چشم و دهان
  • گلو درد
  • ناراحتی معده
  • دیستونی (انقباض غیرارادی مکرر و طولانی در عضله) گردنی

از دیگر عوارض شایع و کوتاه مدت تزریق بوتاکس در قسمت پیشانی هستند.

ماندگاری بوتاکس پیشانی

به طور کلی، health clinic ماندگاری تزریق بوتاکس را حدودا 4 ماه تشخیص داده است و می‌گوید:

However, the effects of your first treatment could wear off sooner. If that’s the case, you’ll need a follow-up treatment sooner after your first appointment. After that, you should be able to expect your treatments to begin lasting longer.

You may not see results immediately after your treatment. Some practitioners suggest that you should allow up to 14 days to see the effects of your injections before scheduling a follow-up appointment.

اثرات اولین تزریق ممکن است زودتر از بین برود و در این صورت، لازم است شما زودتر از تایم مقرر شده برای تزریق مجدد مراجعه کنید! ولی پس از تزریق دوم می‌توان انتظار داشت که فاصله زمانی میان تزریق‌های شما طولانی تر شود.

البته ممکن است بلافاصله پس از تزریق، نتیجه قابل مشاهده نباشد. برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که باید حداکثر 14 روز صبر کنید تا بتوانید اثرات تزریق‌های خود را ببینید.

با این حال مواردی هستند که در ماندگاری بوتاکس پیشانی تأثیرگذار هستند و می‌توانند باعث کاهش یا افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی شوند. این عوامل عبارتند از:

جنس پوست

جنس پوست افراد در میزان ماندگاری بوتاکس پیشونی خیلی تاثیر گذار است. به‌طور مثال افرادی که پوست ضخیم دارند ماندگاری بوتاکس برایشان کم‌تر است و تزریق بوتاکس پیشانی پیشنهاد خوبی برای این دسته نیست.

همچنین به‌ جهت حرکت زیاد عضلات پیشانی بوتاکس در این بخش زودتر اثر خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود از اخم کردن زیاد و دادن چین به عضلات پیشانی خودداری شود تا اثر ماندگاری آن دو برابر شود.

 سبک زندگی

ماندگاری بوتاکس پیشانی در افرادی که سوخت و ساز و متابولیسم بدنی بالایی دارند و فعالیت‌های سنگین انجام می‌دهند، کمتر است.

 میزان عمق و طول چروک‌ها

چین و چروک‌های دینامیک که هنگام حرکت عضلات مثل خندیدن و اخم کردن پدیدار می‌شوند به کمک بوتاکس پیشونی از بین می‌روند. هرچه عمق و تعداد چروک‌ها بیشتر باشد نیاز به مهارت و تمرکز بیشتری هنگام تزریق است و نتیجه این مهارت‌ و تمرکز، کاهش حداکثری چروک‌ها و ماندگاری بیشتر بوتاکس است.

توصیه‌های قبل از بوتاکس پیشانی

  • حتما با پزشک درباره‌ی برند انتخابی، نحوه‌ی انجام تزریق و سایر مراحل تزریق بوتاکس ناحیه پیشانی صحبت کنید.
  • سه روز قبل از دوران قاعدگی و حین دوران قاعدگی از تزریق بوتاکس خوددداری کنید. 
  • ضمنا سه الی هفت روز قبل از بوتاکس از مصرف داروهای ضدالتهاب و رقیق کننده خون، استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. 

توصیه‌های بعد از بوتاکس پیشانی 

پس از تزریق بوتاکس پیشونی از فشار دادن یا ماساژ موضع خودداری کنید. تا 48 ساعت آرایش نکنید و فعالیت‌های شدید ورزشی را متوقف کنید. 

در صورت درد و کبودی از کمپرس سرد و مسکن‌های پیشنهادی دکتر استفاده کنید و مراقبت از پوست به کمک شوینده های ملایم و ضدآفتاب فراموش نشود. 

یک روش برای جوانی مجدد تزریق بوتاکس است.
یک روش برای جوانی مجدد تزریق بوتاکس است.

تفاوت بوتاکس و لیفت پیشانی

در بوتاکس پیشانی ماده ای به زیر پوست تزریق می‌شود که موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها و خطوط پیشانی میشود ولی هدف لیفت که با روش‌های مختلفی از جمله با نخ و لیزر انجام می‌شود، رفع افتادگی و شل شدگی پوست است و موجب سفت شدن بافت، عضلات و ماهیچه مورد نظر می‌شود.

کلام آخر

بوتاکس پیشانی یک راه‌حل منطقی و کم‌خطر برای رفع چروک های پیشانی و احیای پوست این قسمت است. شما می توانید برای تزریق بوتاکس در تهران، به کلینیک دکتر لیلی هاشمی مراجعه نمایید البته روش‌های دیگری مثل تزریق ژل یا تزریق چربی هم برای جوانسازی پوست وجود دارد که در زمان مشاوره اولیه با متخصص، بهترین گزینه برای پوست شما، به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

سوالات متداول

آیا بعد از بوتاکس پیشانی می‌توان موها را رنگ کرد؟

دست کم 48 ساعت پس از بوتاکس از رنگ کردن موها صرف نظر کنید. 

طریقه تزریق بوتاکس در مردان و زنان تفاوت دارد؟

مردان و زنان می‌توانند از خدمات زیبایی تزریق بوتاکس استفاده کنند؛ اما تزریق بوتاکس به پیشانی برای مردان کمی تفاوت دارد. متابولیسم بدن آنان کمتر از زنان است و آنها دائما در معرض آلودگی هوا و نور آفتاب و فعالیت‌های بدنی سنگین قرار دارند. پس نوع، میزان تزریق و تعداد جلسات تزریق کردن بوتاکس ناحیه پیشانی برای آقایون متفاوت از خانم‌ها است.

چند وقت بعد از بوتاکس اثرات آن در پیشانی ظاهر می‌شود؟ 

تزریق بوتاکس ناحیه پیشانی پس از 3 روز اثرات خود را نشان می‌دهد و در عرض 12 هفته به بیشترین میزان اثرگذاری خود می‌رسد. اگر طی این مدت تاثیری مشاهده نکردید حتما با پزشک مشورت کنید. 

قیمت تزریق بوتاکس به پیشانی چقدر است؟

هزینه تزریق کردن بوتاکس پیشانی بسته به دوز تزریقی، برند بوتاکس، تخصص پزشک و تجهیزات کلینیک و همچنین عمق و میزان چروک‌ها تعیین می‌شود.

ماندگاری بوتاکس برای پیشانی چقدر است؟

بیمارانی که برای چین و چروک پیشانی خود بوتاکس دریافت می کنند، به طور متوسط ​​بین 3 تا 6 ماه متوجه اثرات آن می شوند. یکی از مزایای تزریق بوتاکس این است که برخلاف سایر روش های زیبایی می توان آن را تکرار کرد. به این ترتیب، می توانید هر بار دوز مصرفی خود را تغییر دهید تا به ظاهر دلخواه خود برسید.

بعد از بوتاکس چه کارهایی را نباید انجام داد؟

تا 24 ساعت کامل بعد از بوتاکس ماساژ صورت یا سر انجام ندهید. همچنین باید از مالیدن صورت خود در ناحیه تحت درمان خودداری کنید. حداقل تا 1 ساعت پس از تزریق بوتاکس دراز نکشید. حداقل به مدت 4 ساعت به هیچ سونا، جکوزی یا اتاق برنزه نروید.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟