مزوتراپی زیر چشم

همه‌چیز درباره‌ی مزوتراپی زیر چشم+ معجزه درمان تیرگی چشم

مطمئنم خیلی هاتون اصطلاح مزوتراپی زیر چشم رو شنیدین و کنجکاو هستین که بدونین برای درمان چه مشکلی ازش استفاده میشه؟! خیلی از شما با وجود سبک زندگی سالمی که دارین از پف و سیاهی دور چشم خسته و حتی متنفر شدید. به هر دری زدید نشد که  رفع بشه! امروز براتون راهکار جذابی آوردیم به نام مزوتراپی زیرچشم که باعث میشه پف و تیرگی زیر چشم تا حد زیادی کاهش پیدا کنه و چهره حالت شاداب تری به خودش بگیره.

تو این مقاله می‌خوایم درباره‌ی مزو تراپی زیر چشم صحبت و کاربرد و مزایای این روش رو بررسی کنیم. اگه دنبال یه راهکار برای رفع تیرگی زیر چشمت هستی اصلا مطلب امروز رو از دست نده و با کلینیک دکتر هاشمی همراه باش.

دسترسی سریع

مزو تراپی زیر چشم چیست؟

زیر چشم ازون جاهایی هست که تیرگی و پفش بیشتر دیده میشه و جذابیت بصری چهره رو کم‌تر می‌کنه؛ البته خیلی‌ ها هستن با پف زیر چشمشون حال میکنن و نمی‌خوان قدمی برای رفعش بردارن و این خیلی هم عالیه پذیرش خود با هر ویژگی‌هایی که داریم.

اما بعضی‌ها ترجیح میدن زیباتر از چیزی که هستن باشند و به دنبال راه حل رفع سیاهی اطراف چشم و پف دور چشم هستند. مزو تراپی زیر چشم روشی هست که برای این افراد ابداع شده. در این روش یک یا چندین نوع مواد مغذی مختلف بنا به شرایط پوستی فرد به کمک سوزن های باریکی زیر چشم تزریق میشه.

این مواد شامل انواع آمینو اسیدها، اسید هیالورونیک، مواد معدنی مفید،  آنزیم‌ها و… میشه که به کمک سوزن باریکی به بخش میانی پوست تزریق میشه. 

با ورود سوزن و مواد مغذی جریان خون در سطح پوست‌ زیر چشم بهبود پیدا می‌کنه و کلاژن سازی بیشتر میشه و در نتیجه بافت پوست زیر چشم روشن‌تر، سفت‌تر و چروک و تیرگی اون کمتر میشه.

مزوتراپی زیر چشم
مزوتراپی زیر چشم در کلینیک لیلی هاشمی

معجزه درمان تیرگی پوست دور چشم با مزوتراپی 

تیرگی زیر چشم معمولا به دلایل اکتسابی یا ژنتیکی ایجاد میشه. دلایل اکتسابی مثل عدم مراقبت صحیح از چشم‌ها در برابر نور خورشید، شب بیداری، کار کشیدن از چشم‌ها، آلرژی و مالش پوست زیر چشم بخاطر خارش و… هستند و دلایل ژنتیکی مثل کم خونی ارثی و پیش زمینه ارثی‌ان که همگی میتونن باعث تیرگی‌ زیر چشم بشن.

درمان تیرگی هاله دور چشم به کمک مزوتراپی زیر چشم یک روش غیرتهاجمی و امن هست که جز عوارض محدودی مثل کبودی و ورم تا چند روز، عارضه خاص دیگری ندارد.

نحوه انجام مزوتراپی زیر چشم

مزو تراپی زیر چشم از روش های جوانسازی غیر تهاجمی می باشد که برای انجام آن ابتدا از بی حس کننده موضعی جهت رفع هر گونه ناراحتی و درد استفاده می شود سپس محلول مورد نظر با سوزن بسیار ظریفی به لایه درم پوست زیر چشم تزریق می شود.این ماده خاص حاوی ویتامین ها ، مواد مغذی ، آنتی اکسیدان و داروهایی از جمله ضد التهاب استروئیدی و …است.

کاربرد های عجیب مزو تراپی زیر چشم

کاربردهای عجیب و مهم مزوتراپی زیر چشم همین رفع تیرگی های شدید و زیاد و زیبایی بیشتر چهره است. کاربردهای دیگه این روش عبارتند از:

  • رفع حلقه‌ های تیره دور چشم
  • رفع گودی و تیرگی زیر چشم
  • رفع خطوط و چین های زیر چشم
  • درمان پف زیر چشم و پلک
  • تغذیه و آبرسانی به زیر چشم
  • هیدراته کردن نواحی اطراف چشم 

مزوتراپی زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

کاندیدای مناسب مزوتراپی زیر چشم کسایی هستن که حلقه‌های تیره اطراف چشم دارند. تموم کسایی که به هر دلیلی دچار چین و چروک های زیر چشم هستند و دور چشمشون پر از چروک‌ های زیر و درشته میتونن مزوی زیر چشم رو با کوکتل مناسب برای رفع این چروک‌ها تزریق کنند.

ناهمواری سطح پوست هم با کمک مزوتراپی زیر چشم درمان میشه و اگر دچار ناهمواری هستید می‌تونید کاندید مناسب این تکنیک باشید. 

وقتی پوست ملانین بیشتری تولید می‌کنه میگن پوست دچار هایپرپیگمانتاسیون شده و از عواملی که این مشکل رو شدیدتر می‌کنه آکنه و سوختگی هست که به کمک مزوتراپی میشه تا زیادی درمانش کرد.

همچنین تمام افرادی که دارای لکه‌های قهوه‌ای هستند میتونن از این روش استفاده کنن و لکه‌های زیر چشم با مزوتراپی تا نزدیک به صد در صد از بین میره.

مزو زیر چشم برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که مناسب روش درمانی مزو زیر چشم نیستند شامل:

  1. افراد دیابتی به دلیل شرایط بهبودی محل تزریق
  2. خانم های باردار
  3. افرادی که درگیر بیماری های مزمن کبدی و کلیوی و ….هستند.
  4. افراد مبتلا به سرطان
  5. افراد چاق با BMI بالای ۳۰
  6. خانم هایی که در دوران شیردهی هستند.
  7. افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی
  8. افراد مبتلا به مشکلات انعقاد خون

ماندگاری مزو تراپی زیر چشم چقدر است؟

ماندگاری مزوتراپی زیر چشم بستگی به عوامل مختلفی داره و همه این عواملی روی اون تاثیرگذار هستن. مثلاً جنس پوست فرد، میزان تیرگی زیر چشم ها، کوکتلی که پزشک پیشنهاد میده استفاده کنید و مواد تشکیل دهنده اون همگی روی موندگاری مزو تاثیر دارند.

به‌طور کلی ماندگاری مزو رو 12 ماه تخمین زدن که هر چه مراقبت بیشتر باشه، قطعا اثرات تزریق هم زیر چشم بیشتر می‌مونه.

تاثیر مزوتراپی روی پوست زیر چشم
تاثیر مزوتراپی روی پوست زیر چشم

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی کردن زیر چشم

بعد از انجام مزوتراپی زیر چشم باید به توصیه‌های پزشک توجه کنید و مراقبت‌های لازم رو انجام بدید تا بهترین نتیجه رو بگیرید. 

  • به مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزشی خودداری کنید.
  • تا 72 ساعت یا بیشتر زیر چشم خود از انواع لایه بردارها و مواد آرایشی و شیمیایی استفاده نکنید.
  • تا 24 ساعت از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.
  • برای اینکه به عفونت مبتلا نشید تا 48 ساعت آرایش نکنید.
  • سونا، استخر، سولاریوم و حوض آب گرم ممنوع!
  • کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • چهار روز از قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

آیا مزوتراپی زیر چشم دردناک است؟

تقریبا اکثر کسایی که مزوی زیر چشم انجام دادن معتقدند مزوتراپی درد نداره و پزشک هم همیشه به نقاط حساس زیر چشم کرم بی‌حسی میزنه تا کاملا این منطقه بی حس باشه و دردی احساس نشه.

شاید درد کمی ناشی از ورود سوزن به پوست زیر چشم احساس بشه که قابل تحمله و خیلی اذیت نخواهید شد. البته این سوزن ها بسیار نازک هستند و بیشتر افراد که تجربه مزوتراپی زیر چشم داشتند گزارش دادند دردی حس نکردند.

نحوه آمادگی قبل از مزوتراپی زیر چشم

بهتر است قبل از انجام مزوتراپی زیر چشم از محصولات آرایشی لایه بردار استفاده نشود و از مصرف داروهای آسپیرین و رقیق کننده خون و صد التهاب استروئیدی حدود ۲ هفته قبل از درمان خودداری شود.در صورت مصرف این داروها میزان خونریزی و کبودی ناحیه زیر چشم افزایش می یابد.توصیه میشود از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.

انجام تکنیک مزوتراپی زیر چشم چقدر زمان می‌بره؟

همون‌طور که گفتیم به طور میانگین هر شخص بین 4 تا 8 جلسه و گاهی 10 جلسه رو طی می‌کنه تا به نتیجه دلخواه برسه و رسیدن به نتیجه دلخواه برای هر شخص متفاوت هست.

هر جلسه بین 30 دقیقه و زیر یک ساعت زمان لازم دارید تا تزریق به طور کامل انجام بشه و پس از تزریق هم بلافاصله می‌تونید به زندگی‌ عادی برگردید و خیلی راحت فعالیت های خودتون رو از سر بگیرید.  

 

The delicate skin underneath your eyes will feel tighter and look healthier ,brighter ,and rejuvenated

با انجام مزوتراپی پوست زیر چشم سفت تر شده و روشن تر،جوان تر و سالم تر به نظر می رسد.

NAR LONDON

مزایای بی‌نظیر مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم مزایا و فواید بسیاری دارد که مهم‌ترین اون رفع و کاهش تیرگی‌ زیر چشم هست. از دیگر فایده‌های این روش میشه به چین و چروک های زیر چشم اشاره کرد که با کمک مزوتراپی رفع میشه.

این روش کم تهاجمی هست که نیازی به برش و بخیه نداره، در نتیجه با کمترین آسیب و درد بیشترین نتیجه رو دریافت می‌کنید. این روش نتایج فوق‌العاده و رضایت بخشی داره و ماندگاری نتایج اون خیلی طولانی مدته!

تیرگی و حلقه‌های سیاه دور چشم با این تکنیک‌ از بین میره و جلوه و زیبایی چشم‌ ها بیشتر میشه.  کلاژن سازی رو تحریک می‌کنه و باعث افزایش جریان خون در زیر چشم میشه. تازه  فرآیند تزریق مزو به چشم خیلی سریع انجام میشه و فرد به زندگی‌ عادی برمیگرده.

مزوتراپی زیر چشم
مزوتراپی زیر چشم برای رفع تیرگی و چین و چروک

عوارض مزو تراپی زیر چشم

مزو تراپی زیر چشم عوارضی داره که در صورت انتخاب پزشک حرفه‌ای و کلینیک درجه یک عوارض به شدت محدود میشه. عوارض معمول مزوتراپی زیر چشم عبارت است از:

  • قرمزی
  • خارش
  • تورم
  • کبودی
  • ماندن رد سوزن ها به طور خفیف
  • سوزش و درد خفیف
  • احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک 

کاهش تورم بعد از مزوتراپی زیر چشم

استفاده از کمپرس سرد یکی از راه های کاهش ورم بعد از مزوتراپی زیر چشم است.کمپرس سرد به خارش و قرمزی،گرما و ورم زیر چشم کمک می کند.در هر ساعت به مدت ۱۵ دقیقه آن را زیر ناحیه چشم قرار بدید تا میزان التهاب کمتر شود.

ژل و پماد موضعی نیز روند بهبودی را سریع تر می کند.فراموش نکنید که به مدت یک هفته نباید زیر نور خورشید باشید.

مقایسه‌ی فیلر زیر چشم با مزوتراپی زیرچشم

مزوی زیر چشم در مقایسه‌ با فیلر زیر چشم خطر ابتلا به عفونت‌، کبودی، ورم و خارش کمتری دارد. عمق سوزن در فیلر زیر چشم زیاد است و پوست را کاملآ سوراخ می‌کنه در حالی در در مزوتراپی زیر چشم سوزن ها بسیار نازک و در عمق کمتری تزریق میشن در نتیجه پوست آسیب نمی‌بینه.

در فیلر زیر چشم خطر ورود سوزن به عروق وجود داره در حالی که در مزوتراپی این خطر خیلی کمتره و ایمنی بیشتری داره.

چند جلسه مزوتراپی زیر چشم برای نتیجه گرفتن لازمه؟

معمولا پزشک توصیه می‌کنه که به صورت پیش فرض 10 جلسه مزوتراپی رو انجام بدید تا نتیجه دلخواه حاصل بشه؛ اما به طور کلی بعضی افراد بسته به شرایط پوست و سن شون با تعداد جلسات کمتر حتی یک جلسه نتیجه دلخواه رو میگیرن و برخی افراد باید جلسات بیشتری مزوتراپی زیرچشم انجام بدن.

این روش درمانی معمولا هر دو هفته، یکبار به مدت 3 ماه انجام میشه و سپس هر 2 ماه یکبار به تعداد 3 جلسه انجام بدید و در نهایت هر 2 الی 3 ماه یکبار به تعداد 6 بار تکرار کنید تا نتایج دلخواه رو از این تکنیک بگیرید.

البته چیزی که بیان شد صرفا روتین مشخص شده برای این کار هست و تصمیم نهایی با پیشنهاد دکتر بعد از آنالیز اوضاع تیرگی‌ و پف زیر چشم متقاضی اعلام میشه.

هزینه مزوتراپی زیر چشم 

هزینه مزوتراپی زیر چشم با توجه به نوع برند و مواد تشکیل دهنده مزو تعیین میشه. همچنین انتخاب پزشک و کلینیک در هزینه نهایی مزو تاثیر گذار هست. ضمن اینکه انتخاب روش سنتی یا استفاده از دستگاه نیز روی قیمت اثر می‌ذارند و همچنین تعداد جلسات مزو تراپی و مقدار مزو تزریق شده هم میتونن روی قیمت تموم شده اثرگذار باشند.

سوال های متداول

بهترین مواد برای مزو زیر چشم چیست؟

هیالورونیک اسید نوعی قند طبیعی در بدن است که با افزایش سن مقدار آن تا حدودی کاهش می یابد،درنتیجه برای زیبایی و جوانسازی پوست خود باید با روش های مناسب آن را تقویت کنید.یکی از این روش ها همان مزوتراپی زیر چشم می باشد که ماده تزریقی آن دارای مقدار مناسبی از هیالورونیک اسید و آنتی اکسیدان و مواد مغذی و … بوده و به رفع خطوط اطراف چشم و جوانسازی آن کمک می کند.

علاوه بر هیالورونیک اسید، میزان کلاژن و الاستین بدن نیز با افزایش سن کاهش یافته و باعث ایجاد چین و چروک های بسیار در اطراف چشم می شود.اما جای هیچ نگرانی نیست چراکه محلول تزریقی میزان کلاژن سازی را نیز در بدن تقویت می کند.

از درمان مزوتراپی زیر چشم چه نتیجه ای می توان انتظار داشت؟

با انجام مزوتراپی زیر چشم و رفع ورم و کبودی ناشی از تزریق مواد،پوست زیر چشم جوانتر و روشن تر شده و شروع به کلاژن سازی می کند.معمولا این نتایج فوق العاده را بعد از دوره ۶ ماهه می توان مشاهده کرد.باید در نظر داشته باشید که مزوتراپی یک راه حل یا درمان سریع برای رفع تیرگی و پف زیر چشم نیست بلکه بعد از چند جلسه به نتایج دلخواه خود خواهید رسید.

ورم زیر چشم چقد طول میکشد؟

ورم یک پاسخ طبیعی بدن است که بعد از انجام مزوتراپی معمولا ۲ تا ۵ روز در اطراف چشم ایجاد می شود.ورم زیر چشم از عوارض کوتاه مدت مزوتراپی بوده و در صورت مشاهده آن،نگران نباشید.

افرادی که مبتلا به یک سری از بیماری ها از جمله تیروئید هستند نسبت به سایر افراد پوستشان حساس و مستعد ورم می باشد و با انجام مزوتراپی زیر چشم مدت زمان ادم کمی طولانی تر از افراد عادی و حدود جند هفته طول می کشد.

 

سخن پایانی

مزوتراپی زیر چشم می‌تونه خیلی از مشکلات شما رو که مربوط به ناحیه چشم و زیر چشم هست رو رفع کنه. این روش در مقایسه با دیگر تکنیک‌ها امن و بی دردسر هست و قیمت اون هم مقرون به صرفه و مناسبه.

همتون لایق زیبایی و داشتن جذاب ترین چشم‌های دنیا هستید پس اگه تصمیم به تزریق مزو گرفتید با شماره‌های موجود در سایت کلینیک تماس بگیرید و مشاوره قبل از تزریق دریافت کنید.

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟