مراقبت بعد از ژل لب چگونه است؟

یکی از انواع تزریقات پرطرفدار مخصوصا بین خانم‌ها تزریق ژل لب است؛ اما آیا نحوه مراقبت‌ بعد از ژل لب را می دانید؟ برای آنکه بعد از تزریق ژل لب همه‌چیز عالی پیش رود و نیاز به روش های درمانی خاص و سنگینی نباشد چه باید کرد؟

در این مقاله درباره‌ی مراقبت بعد از ژل لب بیشتر صحبت می‌کنیم و با روش‌های صحیح و اصولی ماساژ و مراقبت از لب‌ها پس از تزریق آشنا می‌شویم. اگر می‌خواهید با این مراقبت‌ها آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه مجله آنلاین کلینیک دکتر لیلی هاشمی باشید. 

مراقبت بعد از ژل لب

پس از تزریق ژل به لب، لب‌های شما متورم می‌شوند و احتمالا کبودی و قرمزی نیز جزوی از عوارض تزریق ژل باشند؛ البته این عوارض کوتاه مدت هستند و خیلی زود رفع می‌شوند. می‌توانید برای کم کردن این تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید. 

24 الی 48 ساعت پس از تزریق ژل لب از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین بپرهیزید. بالاتر رفتن ضربان قلب و فشار خون می‌تواند باعث تورم و کبودی بیشتر شود. 

سعی کنید بدن خود را هیدراته نگهدارید و به مقدار کافی آب بنوشید. نوشیدن آب به حد کافی باعث بهبودی زودتر می‌شود. مصرف میوه و سبزیجات تازه می‌توانند آب بدن را تامین کنند و در بهتر شدن شرایط تأثیر دارند. مصرف نمک و ادویه می‌تواند ورم را بیشتر کند. 

سعی کنید دست کم 2 روز از قرارگیری در محیط‌های خیلی گرم، سونای خشک و بخار، نور شدید آفتاب و کلاس‌های ورزشی هوازی خوددداری کنید و از آرایش مخصوصاً رژ لب بپرهیزید.

سعی کنید سرتان را روی بالش قرار دهید و به صورت یا روی گونه نخوابید، همچنین از پزشک درباره‌ی دارو‌های مسکن و ضد التهابی که می‌توانید مصرف کنید اطلاعات لازم را کسب کنید. 

مراقبت بعد از ژل لب را جدی بگیرید.
مراقبت بعد از ژل لب را جدی بگیرید.

مراقبت بعد از ژل لب؛نوشیدن آب و خوردن غذا

توصیه می‌شود قبل از رفع بی‌حسی کامل از آشامیدن و غذا خوردن خودداری کنید؛ زیرا امکان گاز گرفتن و آسیب زدن به لب‌ها وجود دارد. لازم نیست نگران باشید اصولاً خیلی‌ کوتاه این بی‌حسی برطرف می‌شود و پس از چند ساعت می‌توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید. پس از تمام شدن بی‌حسی لب باید برای مراقبت بعد از تزریق ژل لب اقدامات زیر را انجام دهید.

  • آب به مقدار کافی بنوشید تا نتیجه بهتر از حد معمول شود. 
  • الکل و دخانیات را مصرف نکنید و تا احتمال تورم و کبودی کمتر شود. 
  • پس از تزریق ژل لب توصیه می‌شود تا رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات مصرف شود و تا دو هفته از خوردن غذاهای خیلی داغ خودداری شود. احتمال کاهش ماندگاری اثرات ژل لب بعد از خوردن و نوشیدن چیزهای داغ وجود دارد. 

سایر توصیه‌های مراقبت بعد از ژل لب

  1. بهتر است ماساژ را جدی بگیرید و با توجه به آموزش‌های پزشک پس از زمان نقاهت جهت جلوگیری از گوله شدن لب بعد از ژل ماساژ اصولی را انجام دهید. 
  2. گرم و سرد شدن شدید محل تزریق اثرات تزریق ژل را کمتر می‌کند. پس کمی صبوری کرده و فعالیت‌هایی مثل سونا و اسکی را به بعد موکول کنید.
  3. شستشو با شوینده‌های ملایم جهت پیشگیری از عفونت ضروری است. بهتر است شوینده‌ای استفاده کنید که باعث تحریک پوست و ایجاد واکنش‌های آلرژیک نشود. 
  4. اصلاح و آرایش تا یک هفته پس از تزریق ژل ممنوع است.
  5.   تا 48 ساعت بعد از تزریق ژل به لب از نی جهت نوشیدنی استفاده نکنید. نوشیدن با نی بعد از تزریق ژل می‌تواند باعث انحراف و جابجایی ژل شود. 

چه زمانی پس از تزریق ژل لب به پزشک مراجعه کنم؟

عوارض تزریق ژل لب بسیار ناچیز بوده و در صورتی که به کلینیک معتبر و پزشک حاذقی مراجعه کنید‌، بدون هیچ عارضه‌ای تزریق انجام می‌شود؛ اما در صورت بروز علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • قرمزی شدید لب‌ها
  • مشاهده لک‌های پوستی تیره و روشن
  • عفونت لب
  • درد خیلی شدید که رفته رفته بیشتر می‌شود. 
  • حساسیت به لمس لب
  • بی حسی طولانی مدت لب

حرف آخر؛ مراقبت بعد از ژل لب

مراقبت‌های بعد از ژل لب جزو پروسه تزریق هستند و برای گرفتن نتیجه بهتر باید رعایت شوند. همواره لب‌ها را از لمس شدید و فشار پس از تزریق حفظ کنید و قبل از بهبودی کامل از ماساژ لب‌ها خودداری شود.

سعی کنید تمام نکات مراقبتی را رعایت کنید تا نتیجه دلخواهتان شود. همچنین برای دریافت وقت از کلینیک دکتر هاشمیان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کار کلینیک با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. 

دکتر لیلی هاشمی

دکتر لیلی هاشمی

من دکتر لیلی هاشمی هستم. مدت 20 سال است که عاشقانه در کنار مراجعینم هستم، تا تجربه خوشایند زیباتر شدن را به آنها هدیه کنم. در این سال­ها مراجعین بسیار زیادی برای امور زیبایی متفاوتی نظیر تزریق چربی، تزریق ژل، بوتاکس، لیفت نخ، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و برداشت خال به کلینیک ما مراجعه کرده‌اند و من همیشه از دیدن حس رضایتی که مراجعین بعد از انجام کارهای زیبایی تجربه می‌کنند، لذت می‌برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
منشی کلینیک دکتر لیلی هاشمی
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟